Ново лечение може да премахне нуждата от трансплантация на черен дроб

1 коментар
Ново лечение може да премахне нуждата от трансплантация на черен дроб

Потенциална нова терапия за остра чернодробна недостатъчност може да намали и дори премахне необходимостта от трансплантации на черен дроб, твърдят учени от Единбургския университет, цитирани от BBC.

Черният дроб има невероятната естествена способност да се самовъзстановява, но тя може да бъде загубена при увреждане, включително при прием  във високи дози на някои лекарства.

Новата терапия е лекарство за рак, което възстановява регенеративните способности на черния дроб.

Проучването е на много ранен етап, но екипът от учени твърди, че алтернативата на трансплантациите би имала огромно въздействие върху живота на пациентите.

Учените започват да изследват черния дроб, за да установят защо губи способността си да се регенерира.

Те откриват, че тежки увреждания бързо задействат процес на стареене в черния дроб, който се разпространява в органа като зараза. Проучването, публикувано в Science Translational Medicine, също открива химическа реакция, която изглежда е отговорна за този процес.

Учените се обръщат към експериментална терапия за рак, която може да блокира реакцията.

Проведени са експерименти с мишки, на които са дали свръхдоза лекарства, които биха довели до чернодробна недостатъчност, но с приложеното лечение животните оцеляват. Процесът на стареене е възпрепятстван, регенерацията на органа се е ускорила и преживяемостта на мишките се е увеличила.

Учените планират скоро да тестват лекарството върху пациенти с надеждата, че може да намали нуждата от чернодробни трансплантации.

Един от изследователите д-р Томас Бърд обяснява, че ценното на новото лечение е, че дори ако човек е получил сериозно увреждане на черния дроб, ако органът се регенерира, пациентът ще води нормален живот след това.

"Най-очевидното нещо, което трябва да се направи сега, са клиничните проучвания при пациенти с остра чернодробна недостатъчност и да видим дали можем да предотвратим нуждата от трансплантация", посочи той.

Това би могло да намали натиска върху списъците с чакащите за трансплантации на органи, но също така да промени живота на пациентите.

Учените искат да установят също дали процесът на стареене се разпространява извън черния дроб и може да бъде част от обяснението за полиорганната недостатъчност.

1 коментар

1. dimitardi100

Всичко е в мисленето и вярата на човека, а не в изкуствени лекарства и химия ! Болничната индустрия не иска да го признае, защото това би означавало загуба на много власт и пари !