Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ново оскъпяване на “Тракия“ заради мочурища

72 коментара
Ново оскъпяване на “Тракия“ заради мочурища

Пътната агенция най-вероятно ще плати укрепването на част от магистрала “Тракия“, където има глинести почви и мочурища, стана ясно от думите на Николина Николова, член на Управителния съвет на АПИ. Шест месеца след като строителят на отсечката от Ямбол до Карнобат - “Тракия IV“ с водещ партньор “Холдинг Пътища“, обяви, че по трасето има около 20 км мочурища и неподходящи почви, които трябва да се укрепят, за да не пропадне пътя, пътната агенция е готова да признае проблема.

Регионалното министерство вече съобщи, че магистралата ще се оскъпи заради новите правила за пътна безопасност на ЕС, които изискват поставянето на специална маркировка, знаци, мантинели и т.н. За тях ще бъде обявена отделна обществена поръчка.

В края на 2010 г. пък проектът за Лот 2 на “Тракия“ беше променен заради нови правила за земетръсна устойчивост на мостовете и съоръженията, но допълнителните дейности бяха за сметка на изпълнителя - “Трейс Груп Холд“. Все още не е ясно с колко ще се оскъпи изграждането на “Тракия“, договорено за около 350 млн. лв.

Във вторник ще са готови окончателните резултати от проверките по трасето, където има подпочвени води и ще ги обявим публично, както и как ще процедираме от тук нататък, каза пред Mediapool Николина Николова. Тя отказа да обяви резултатите от анализите предварително, но уточни, че ако се наложи, укрепването на участъка ще е за сметка на държавния бюджет. Няма да се сключва анекс с изпълнителите, каза още тя. Освен това става въпрос за допълнително инженерно решение, а не препроектиране или промяна на трасето. В договорите за "Тракия" има изрична забрана да се сключват анекси със строителите.

Скоро ще са готови и лабораторните анализи на строителните материали, използвани при строежа на трасето Нова Загора – Стара Загора от “Трейс Груп Холд“. Те бяха възложени след обвинения на опозицията, че строителят полагал пепел и сгурия вместо качествени материали.

Укрепването на пътя Ямбол – Карнобат няма да доведе до забавяне на сроковете за пуск на “Тракия“, увери Николова. Изпълнителите работят по предсрочни графици, според които пътят до морето трябва да бъде открит през юли 2012 г., въпреки че крайният срок в договорите е краят на следващата година. Трите недостроени участъка на “Тракия“ са готови на около 30%, каза още Николова.

Освен по магистралите, пътната агенция работи по 76 проекта за ремонт и ново строителство, обхващащи 3100 километра от пътната мрежа в страната, съобщи регионалният министър Росен Плевнелиев. Инвестицията в тези проекти само за 2011 г. се равнява на 1.1 млрд. лв. Финансирането е по линия на Оперативните програми “Транспорт“ и “Регионално развитие“, заеми от Европейската инвестиционна банка и Световна банка, както и държавния бюджет. По-голяма част от ремонтите ще са на пътища в Северна България, където пътната мрежа е в най-тежко състояние. Работата по отсечките е така организирана, че няма да засегне летния трафик към морето, увериха от пътната агенция.

С част от 80 млн. лв. за капиталови разходи на АПИ ще се финансира ремонтът на пътя Ямбол – Елхово, част от магистрала “Марица“ и отсечката от “Хемус“ - Шумен – Белокопитово.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

72 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. надежда всяка ...
    #72
  2. Дядо Петър
    #71
  3. N
    #70
  4. прошко
    #69
  5. се назва
    #68
  6. kaka
    #67
  7. плевня
    #66
  8. craghack
    #65
  9. Скучаещ
    #64
  10. qwerty
    #63

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.