Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

НС прие на първо четене премахване на знаците за радари

"За" промените в правилата за движение гласуваха всички без ДПС

5 коментара
НС прие на първо четене премахване на знаците за радари

Народното събрание (НС) прие с голямо мнозинство поредните поправки в Закона за движение по пътищата, предвиждащи премахването на предупредителните табели за камери с радари за скорост.

Проектът мина на първо четене със 166 гласа "за", нито един "против" и 26 "въздържал се", като само депутатите от ДПС не го подкрепиха. Същата позиция заявиха при обсъждането на текстовете и от "Воля", но в крайна сметка гласуваха за предложенията на ГЕРБ.

"С премахването на знаците няма да променим нищо към по-добро. Ще унищожим прекрасна превантивна мярка. От една страна, нарушителите ще карат с каквато си искат скорост, а това няма да намали, само ще увеличи риска от катастрофи. Да, ще има повече глоби. И какво от това, господа вносители", попита риторично Боряна Георгиева от "Воля", след което обаче стана ясно, че все пак е подкрепила законопроекта.

Павел Христов от ГЕРБ аргументира идеята за премахването на табелите за радари, посочвайки, че по пътя между Варна и София има общо 7 камери и според него само в тези участъци се шофирало със съобразена скорост.

"Премахвайки знаците, казваме на водачите на моторни превозни средства: "Законът е този, ограниченията са тези. Спазвайте ги навсякъде, не само на седемте места Варна – София", или ако ползваме други пътища, други географски понятия", заяви депутатът, който е сред вносителите на поправките.

Според Рамадан Аталай от ДПС законопроектът е "безполезен, прибързан и не решава обществените взаимоотношения". Затова и цялата група на движението се въздържа при гласуването.

"През годините, когато броят на загиналите е бил най-нисък – 2011, 2012, 2013 г., тогава пред мобилните камери за контрол на скоростта не са се поставяли предупредителни пътни знаци", защити промените в закона шефът на "Пътна полиция" Бойко Райновски след гласуването.

Шефът на ПГ на ГЕРБ Цветан Цветанов пък уточни, че целта на законопроекта е да доведе до драстично намаляване на жертвите на пътя до 2020 г.

"До 2009 г. годишно имахме по 1000 човека, които загиваха по българските пътища. Стигнахме нива от 600 човека през 2011 и 2012 г. В момента сме с нива 708. Нашата цел е жертвите по пътищата през 2020 с. да бъдат наполовина", обясни бившият вътрешен министър.

"Когато водачите биват уведомявани чрез поставянето на знак пред полицейския автомобил, оборудван с автоматизирани технически средства или системи, те намаляват скоростта само в зоната на знака и след това продължават движението си с превишена скорост, като по този начин развиват чувство за безнаказаност и се губи възпитателният ефект върху всички водачи на МПС", пишеше в мотивите към законопроекта на ГЕРБ.

Освен премахването на предупредителните табели, той въвежда спиране от движение на всяка кола, чийто собственик я е предоставил за управление на човек, хванат с над 0.5 промила или без книжка. Санкцията е за срок от половин до една година.

Новите поправки в Закона за движение по пътищата бяха инициирани, след като премиерът Бойко Борисов свика извънредно заседание на кабинета в края на май, на което нареди вземането на спешни мерки за намаляване катастрофите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. zachariev
    #5

    Превишената скорост трябва да се контролира и наказва.Знаците са полезно предупреждение при условие, чи има санкции навсякъде. В някои страни /Япония напр./ по пътя има кукли полицаи които махат с палка и предупреждават. Това не означава, че няма санкции. Не предупредителните знаци са причина за неспазване на ограниченията на скоростта. Приемането на последната мярка е само имитация на дейност. При пълна безнаказаност присъствието или отсъствието на пътни знаци няма никакво значение.

  2. Илиев Пешо
    #4

    За така наречена "превенция" - полицаите трябва да почнат да спират, а не само да пращат "снимчици" с нарушенията. Да спрат някой, да му загубят 20 мин с писане на фиш/акт с чакане на пътя, ще е доста по-ефективно от фиш, който се плаща за 5 мин.

  3. dann
    #3

    Това правило с радарите така и не го разбирам. А по-лошото е , че с течение на времето си мисля , че е създадено , за да се нарушава. Малко като с инфлацията. Определен брой фишове трябва да се раздадат , за да осигурим бюджета. Понякога е обозначено , че има камери, понякога не. И в България и в Европа. Лично на мен като водач на МПС ще ми е по-приятно да има 1 окончателно решение по въпроса. След като са нужди мерки за ограничаване на скоростта (ПТП-та и т.н. ) нека се въведе наблюдение на 60-80%

  4. Kitko
    #2

    Предложението е тъпо, защото камерите са сложени на участъци където има повишен брой ПТП и така броят на произшествията намаляват. Май част от тези вносители са забравили как беше по време то на комунизма, когато милиционерите се криеха в храстите и падашае едно надлъгване. Сега ще се повишат рушветите и като размер и като брой. А ако чак пък толкова искат да се изтарикатят ще си взема радар детектор, пък да видим кой ще хванат тогава. Малоумщина по български.

  5. Apostol
    #1

    Разбира се, че трябва да ги премахнат. Инаме се получава тъпо надлъгване - катаджиите лъжат, че контролират, защото при табела всеки намалява и радарът не отчита нарушители. Джигитите лъжат, че спазват правилата, защото намаляват асмо там, формално не нарушават, а след пет километра вдигат 200 и избиват хора.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.