Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

НС продава старите си мерцедеси, ще спестява 8 млн. лв. от заплати

37 коментара
НС продава старите си мерцедеси, ще спестява 8 млн. лв. от заплати

Нови инициативи за икономии в Народното събрание набират сила, след като преди няколко месеца по идея на управляващата партия ГЕРБ депутатските заплати бяха замразени. В сряда председателят на парламента Цецка Цачева обясни пред Нова телевизия, че ръководството на парламента има намерение да намали автопарка и да ограничи командировките на народните представители със служебни коли.

Цачева разясни, че имало идея старите мерцедеси, някои от които са над 15-годишни, да бъдат разпродадени, а с парите да бъдат купени нови коли. От думите ѝ обаче стана ясно, че колите са твърде амортизирани и приходите от тях ще са малки. При намаляването на автопарка ще се наложи и съкращаване на броя на служебните шофьори.

По-късно в кулоарите на Народното събрание съпредседателят на парламентарната група на ГЕРБ Красимир Велчев доразясни каква е поредната идея за икономии. За да се свият разходите, щели да бъдат продадени "20-30 от по-старите автомобили на Народното събрание - мерцедеси С-класа от 1996 г.".

"Ако гледаме европейските практики, никъде не се ползват толкова стари автомобили – и като години, и като навъртени километри. Това касае и сигурността на народните представители, и разходите”, каза Велчев.

Депутатът каза още, че ГЕРБ имала намерение да съкрати с около 8 млн. лв. средствата във фонд "Работна заплата” за 2010 г. Той не можа да обясни дали ще бъдат намалени заплатите в администрацията на НС или част от нея ще бъде съкратена.

"Съкращаването на автомобилния парк няма да бъде единствената мярка за съкращаване на разходите", успокои Велчев.

След него в коментар за замислените икономии съпредседателят на Синята коалиция Мартин Димитров уточни, че те ще дойдат от разходите за депутатски командировки.

Мартин Димитров също каза, че самата продажба на 20-те остарели автомобила няма да донесе много приходи, но ще бъдат ограничени разходите на парламента за поддръжката на автопарка.

Председателят на парламентарната група на Коалиция за България и бивш премиер Сергей Станишев коментира, че е "много здравословно депутатите да ходят с колело на работа″.

″Само че едно е да се идва на работа тук, в София, друго е, че основно задължение на депутатите е да бъдат из страната в своите избирателни райони, да се срещат с хората. И там ли трябва да ходят с колело?", попита Станишев.

Той нарече "смешна" идеята за продажбата на старите автомобили на НС. "Кой ще ги купи и на каква цена″, допълни той.

По думите му това няма да реши проблемите на бюджета.

"Същинският проблем на правителството е, че не е предложило вече близо 10 месеца мерки в подкрепа на реалната икономика. Големите грешки бяха допуснати още през есента, когато се спря разплащането с фирми, с общини, когато бяха блокирани оперативните програми, защото ЕК каза, че напредъкът е много малък и България падна от 14-то на 26-то място по темп на усвояване”, заключи Станишев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

37 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Знаещ
    #38

    Значи сигурността на дупетатите е застрашена, а тези, които купят опасните автомобили-тяхната безопасност е без значение!!!!???

  2. Мокеле-Мбембе
    #37

    Не ги мисли, уважаеми знаещ, тия, дето ще купят старите автоНобили, що са возили дупетата на нашите нот-абили. Ще ги купят на едро за дребни парици, а после вече ще ги шитнат на чичовците от село, що душа дават да варкат през мегданя со мерцедес С.Да продадат новите коли и да се возят с такси.До градовете в страната - с обществен транспорт, а на място - с общински.Аре, че ще ги гази свети Георги со велисопеееедо

  3. Путко Мафани
    #36

    Кому са нужни 240 парчета в парламента?Дори 120 са много.

  4. Иван
    #35

    Ако някога някой ни каже какъв е бюджетът на Народното събрание по пера то тогава всички ще видим къде и за какво отиват парите ни. Скъпите и суперлуксозни нови коли не са необходими на депутатите за да правят закони. Ако действително искат да съкратят разходите Народното събрание трябва да работи на две сесии - пролетна и есенна. Тогава няма да има целогодишно наеми за луксозни апартаменти в София, скъпи луксозни коли, кабинети, обслужващ персонал, евтина храна и какво ли още не. Да ама за да влезнат в парламента всички те са платили огромни суми и сега трябва не само да си ги върнат но и да ги умножат.

  5. БЯСНА
    #34

    ПРАВ СИ!ЧАС по скоро в България трябва да се проведе РЕФЕРЕНДУМ за броя на депутатите в следващия парламент.Как една УНГАРИЯ си смали на половина парламента ?Кому са нужни в нашата страна 240 хрантутници по вечето от които не засатават на трибуната дори и един път?!!!РЕФЕРЕНДУМ,РЕФЕРЕНДУМ, РЕФЕРЕНДУМ!!!!

  6. иЛИЕВА
    #33

    Съвършенно си права.Те несамо са 240 , а и покрай тях има цяла кохорта от съветници, секретарки, шофюри и всякаква друга сволач ,която пие кръвчица от държавния бюджет.Ало, Президент Първанов искаме РЕФЕРЕНДУМ за броя на депутатите.

  7. Хайдрих
    #32

    толкоз по-здраво разбирам, че по-големи идиоти от това НС не са се събирали на едното място. За съжаление и с прискърбие на профанизираните и от Станишев люде требе да се съобщи, че в случая е прав - и като свирнаха, наебаха ли го?

  8. avtor
    #31

    Продавали мерцедесите щото са били стари и нямало практика никъде по света да се возели дупетати с такива стари коли.Само интересно защо пропускат момента,че няма нормална европейска държава с толкова много коли изобщо.В други държави парламента има 5-6 лимузини,а всичко друго се взема под наем само за конкретни представителни нужди,а не сельо да натовари жената и децата да го видят къв големец е станал или да му возят кучето и т.н. несвойствени дейности.

  9. BRAVO!
    #30

    огромни възможности за икономии, като се започне с броя на дупетатити...

  10. ГТ
    #29

    Ежти ми уя шунди заспали!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.