НСИ отчете намаляване на песимизма на потребителите

НСИ отчете намаляване на песимизма на потребителите

Повишаване на доверието на потребителите, намаляване на песимизма им и нагласа за повече покупки през следващите 12 месеца. Това отчете Националния статистически институт (НСИ).

Общият показател на доверие на потребителите нараства с 4.8 пункта през януари спрямо равнището си от октомври 2014 г. При населението в градовете увеличението е 4 пункта, а при това в селата – със 7.3 пункта, посочва НСИ.

Мненията  на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващата една година, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.

Наблюдава се и намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства.

Потребителите продължават да смятат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо.

В същото време и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-умерени в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано.

По отношение на безработицата очакванията се изместват към запазване или незначително намаление през следващата една година.

Последната анкета отчита и леко подобрение, от 3.3 пункта, на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба. Малко по-позитивна е и нагласата на потребителите да си купят кола, сочи проучването.

Споделяне
Още по темата
Още от България