Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

НСИ: Стопанската конюнктура остава сравнително благоприятна

0 коментара

През февруари 2005 г. стопанската конюнктура остава сравнително благоприятна, съобщиха в четвъртък от НСИ.

Независимо че общият показател на бизнесклимата е с 2,2 пункта под януарското си равнище, спрямо дългосрочната си средна стойност той има повишение с 11 пункта. Февруарското понижение на показателя се дължи на всички отрасли, наблюдавани с бизнесанкетите на НСИ. Това са отраслите промишленост, строителство, търговия на дребно и услугите.

Показателят "бизнесклимат в промишлеността" се понижава през февруари с 3,3 пункта спрямо януарското му измерение. Намалени са оценките за сегашната и очакваната бизнесситуация в предприятията. Производствената активност се оценява също като понижена, което е съпроводено с по-ниски оценки на мениджърите за сегашното ниво на поръчките от страната. Същевременно обаче осигуреността на производството с поръчки от чужбина се подобрява и очакванията за производствената активност през следващите три месеца са оптимистични.

По отношение на продажните цени промишлените предприятия не предвиждат увеличение.

Показателят "бизнесклимат в строителството" е с 1,6 пункта под равнището за януари, което се дължи изцяло на по-ниските оценки за сегашната бизнесситуация в предприятията. Оценките за сегашната строителна активност оценките са също понижени.

Очакванията за бизнессъстоянието на строителните предприятия през следващите шест месеца остават силно оптимистични. Силно положителни са и очакванията за дейността и персонала в отрасъла през следващите три месеца.

Анкетите на НСИ регистрират и намаление в броя на клиентите със закъснения в плащанията.

При продажните цени в строителния отрасъл се отчитат по-високи инфлационни очаквания.

Бизнесанкетите на НСИ през февруари отчитат намаление на показателя "бизнесклимат в търговията на дребно" с 0,9 пункта, поради изместване на оценките за бизнессъстоянието в предприятията от "добро" към "задоволително или нормално за сезона" състояние. Оптимизмът в очакванията за бизнессъстояние на предприятията през следващите шест месеца обаче се запазва.

При поръчките към доставчиците и продажбите през следващите три месеца търговците на дребно също предвиждат увеличение. За продажните цени в търговията на дребно има очаквания за известно покачване.

През февруари в сравнение с месец по-рано съставният показател "бизнесклимат в сектора на услугите" се понижава с 1,9 пункта, което се дължи изцяло на влошените оценки на мениджърите за бизнесситуацията в предприятията.

По-неблагоприятни са и оценките за търсенето на услуги.

Мениджърите съобщават, че през последните три месеца персоналът е намален. Очакванията са за по-добро бизнессъстояние през следващите шест месеца, по-голямо търсене на услуги и наемане на допълнителен персонал през следващите три месеца.

В отрасъл транспорт бизнес климатът се подобрява. През февруари бизнесанкетите не регистрират очаквания за покачване на цените в сектора на услугите.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.