НЦИОМ: Кеворкян и Слави Трифонов са любимците на публиката

Лидерът сред журналистическите телевизионни предавания през миналата година е "Всяка неделя", а най-харесваното шоу е "Шоуто на Слави". Това са предпочитанията на българските зрители според проучване на НЦИОМ, данните от което бяха оповестени в четвъртък.

Съответно на предаванията, анкетираните 840 човека определят за най-добър български журналист водещият на "Всяка неделя" Кеворк Кеворкян - 45%, а за най-добър шоумен Слави Трифонов - 44 на сто от запитаните.

От НЦИОМ оповестиха още, че "Всяка неделя" води и зрителската класация за предаване, към което аудиторията има най-голямо доверие, както и за предаване, което е най-близо до проблемите на зрителите.

Според проучването, второ място в предпочитанията на зрителите между журналистическите тв форми заемат кратките story-та на "БТВ- Репортерите" с 33.5 на сто. На челни позиции в класациите са и предаванията "Открито" и "Искрено и лично".

След Кеворкян, който според НЦИОМ е безапелационен лидер като водещ според българите с висше образование, се нареждат журналистите Валя Ахчиева и Иво Инджев. В компанията на утвърдените имена си пробиват път и млади тв звезди - Гена Трайкова, Николай Бареков и Мариана Векилска от Би Ти Ви, Николай Дойнов и Миа Сантова от "Нова телевизия".

Проучването, извършено между 10 и 12 януари т.г., показва пробив и на някои предавания на кабелните телевизии сред челната десетка на зрителските предпочитания. "Неудобните" по Канал 3 пробива монопола на трите национални телевизии в десятката на най-предпочитаните предавания.

Сред класацията за най-добрите предавания вече влизат и такива от СКАТ, телевизия "Европа", "7 дни", ВВТ и М SAT.

Изследването на НЦИОМ сочи още, че мъжете определено предпочитат разследващите, а жените - магазинните предавания.

"Шоуто на Слави" е отличено като най-доброто телевизионно шоу-предаване през 2004 г. от 34 % от участвалите в изследването. С 21 на сто следва "Биг Брадър".

Като най-добри водещи са посочени Слави Трифонов с 44 % и Ники Кънчев с 20 процента. Всички останали водещи на шоу-предавания са на много голяма дистанция от първите двама, според класацията на анкетираните.

"Биг Брадър" има по-силни позиции от "Шоуто на Слави" сред младите хора на възраст под 30 години - 37 % към 27 %. Във всички останали възрастови групи преобладават симпатиите към "Шоуто на Слави". С добри позиции "Биг Брадър" е в столицата и сред хората с по-високо образование.

На трето място сред шоу-програмите е посочена играта "Стани богат" - 7.5 на сто, следвана от "Вот на доверие" с 6.5 процента.

Споделяне
Още от България