Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Нужни са 4 млрд. лв. за всички стратегически жп проекти у нас

До 2030 г. трябва да бъдат завършени жп коридорите от европейската мрежа

1 коментар
Нужни са 4 млрд. лв. за всички стратегически жп проекти у нас

Необходимият бюджет за реализацията на всички стратегически жп проекти у нас след 2021 г. е 4 млрд. лева. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков по време на работна закуска с представители на Германо-българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) и на Австрийското търговско представителство у нас.

Това включва жп връзките със Сърбия и Северна Македония, участъците Видин - Медковец, Карнобат - Синдел, внедряване на Европейска система за управление на влаковете в няколко участъка в страната, както и развитие на жп възел Варна и този в Горна Оряховица.

"Като страна членка на ЕС, ние следваме ясна политика, в съответствие с европейските приоритети, като целта е да се постигне оптимална интеграция на транспортните мрежи в Европейския съюз", каза Росен Желязков.

До 2030 г. трябва да бъдат завършени проектите, разположени на основната TEN-T мрежа, а до 2050 г. – всички проекти на широкообхватната мрежа, заяви още Желязков.

Над 3.6 млр. лева са необходими за строителството на автомагистралите Русе – Велико Търново и София – Калотина, както и на скоростния път Видин – Враца – Ботевград, каза Желазков пред представителите на германския и австрийския бизнес.

В рамките на срещата са били обсъдени и текущите концесионни процедури, на които транспортното министерство е възложител, както и предстоящото въвеждане на тол система за тежкотоварните превозни средства от 16 август 2019 г., се казва в съобщението на Министерството на транспорта.

В момента тече концесионната процедура за летище "София", чийто срок беше многократно удължаван, заради законови промени. Те бяха гласувани миналата седмица и сега до 4 април кандидатите трябва да подадат офертите си.

Въпреки че остава по-малко от половин година до въвеждането на тол системата за камионите, бизнесът няма яснота за тарифите и пътищата, по които ще действа. Това става на фона на обещания от управляващите това да бъде обсъдено с бизнеса още миналата година. По тази причина безпокойството на превозвачите е сега да не се повтори отново хаосът, както беше с винетките в началото на годината.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #1

    Опитва се Желязков предизборно да вдигне износения имидж на ГЕРБ пред Германия и Австрия. Борисов имаше една задача - да прокара и доведе докрай проектите по основната ТЕН-Т мрежа. За сметка на това реши да прави безумни връзки с Русия и Турция. А, парите от Европа, трябва да са насочени за връзки към Европа, а не някъде другаде. От цялата работа Доган е най-доволен. Северозападна България е обезлюдена, а Южна, където е електоратът на ДПС, цъфти.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.