Нужни са 4 млрд. лв. за всички стратегически жп проекти у нас

До 2030 г. трябва да бъдат завършени жп коридорите от европейската мрежа

Нужни са 4 млрд. лв. за всички стратегически жп проекти у нас

Необходимият бюджет за реализацията на всички стратегически жп проекти у нас след 2021 г. е 4 млрд. лева. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков по време на работна закуска с представители на Германо-българската индустриално-търговска камара (ГБИТК) и на Австрийското търговско представителство у нас.

Това включва жп връзките със Сърбия и Северна Македония, участъците Видин - Медковец, Карнобат - Синдел, внедряване на Европейска система за управление на влаковете в няколко участъка в страната, както и развитие на жп възел Варна и този в Горна Оряховица.

"Като страна членка на ЕС, ние следваме ясна политика, в съответствие с европейските приоритети, като целта е да се постигне оптимална интеграция на транспортните мрежи в Европейския съюз", каза Росен Желязков.

До 2030 г. трябва да бъдат завършени проектите, разположени на основната TEN-T мрежа, а до 2050 г. – всички проекти на широкообхватната мрежа, заяви още Желязков.

Над 3.6 млр. лева са необходими за строителството на автомагистралите Русе – Велико Търново и София – Калотина, както и на скоростния път Видин – Враца – Ботевград, каза Желазков пред представителите на германския и австрийския бизнес.

В рамките на срещата са били обсъдени и текущите концесионни процедури, на които транспортното министерство е възложител, както и предстоящото въвеждане на тол система за тежкотоварните превозни средства от 16 август 2019 г., се казва в съобщението на Министерството на транспорта.

В момента тече концесионната процедура за летище "София", чийто срок беше многократно удължаван, заради законови промени. Те бяха гласувани миналата седмица и сега до 4 април кандидатите трябва да подадат офертите си.

Въпреки че остава по-малко от половин година до въвеждането на тол системата за камионите, бизнесът няма яснота за тарифите и пътищата, по които ще действа. Това става на фона на обещания от управляващите това да бъде обсъдено с бизнеса още миналата година. По тази причина безпокойството на превозвачите е сега да не се повтори отново хаосът, както беше с винетките в началото на годината.

Споделяне

Още от Бизнес

Нужно ли е писмено споразумение за новото правителство?