Няма да има противоградова защита със самолет и тази година

Единственият кандидат е отказал да сключи договор заради коронавируса

Засега ракетния способ остава единствен в борбата с градушките

И тази година няма да има противоградова защита със самолет. Причината е, че единственият кандидат е отказал да сключи договор с Изпълнителната агенция "Борба с градушките", поради невъзможност да извади необходимите документи, заради коронавируса. Това съобщиха от агенцията пред Mediapool.

Новият способ за защита на реколтата на фермерите се обсъжда от години, но към момента все още не се изпълнява. Така към момента само в Северозападна и Южна централна България, което е около една четвърт от територията на страната, има противоградова защита. Тя се осъществява с т.нар. ракетен способ.

Плановете бяха тази година да се изпълни пилотен проект за противоградова защита със самолет над Северна централна и Североизточна България. Целта беше да се види дали този способ е по-ефективен от ракетния. Ако резултатите показват, че има по-висока ефективност, се предвиждаше така да бъде защитена цялата територия на страната.

За тази година отпуснатият бюджет е 2.5 млн. лв. за разбиване на градушките чрез самолетен способ. През март 2020 г. е стартирана и процедурата за избор на изпълнител по реда на Закона за обществените.

Заради извънредното положение, въведено заради разпространението на Covid-19, сроковете за подаване на документи по поръчката бяха удължени.

Въпреки това само един кандидат подава документи за участие в търга. Това е столичната фирма "Стройпроект" ЕООД, която е собственост на Христо Крушарски, който е основен акционер във футболния клуб "Локомотив" Пловдив. Той печели поръчката за 2.5 млн. лв. и му е изпратена покана за сключване на договор.

След изтичане на предвидения в закона едномесечен срок за това, обаче той се отказва. Причината е трудности на компанията да се снабди с нужните документи и разрешителни, заради коронавируса, посочват от "Стройпроект" в писмо до Агенцията за борба с градушките.

Необходимите разрешителни се издават от EASA (European union Aviation Safety agency) – Агенцията за авиационна безопасност на Европейския съюз, която е орган на Европейския съюз, отговарящ за безопасността на гражданската авиация със седалище в Кьолн, Германия. Тя е органът за извършване на сертификация, регулиране и стандартизация в областта на авиационната безопасност, уточняват от агенцията.

Споделяне
Още от Бизнес

Кой да замени Борисов като премиер на кабинет в рамките на този мандат?