"Ню Йорк таймс" маха рубрики, "Вашингтон пост" се реорганизира

В. "Ню Йорк таймс" обяви в четвъртък, че сваля няколко седмични рубрики, за да се справи със спада в приходите си от реклама, а в. "Вашингтон пост" по същата причина подготвя мащабни реорганизации, предаде в петък БТА, като цитира Франс прес.

Спирането на рубриките цели спестяването на милиони долари от мастило, хартия и разходи за заплати, обясниха от нюйоркското издание. От петък отпадат рубриката "Пътешествия", модните рецензии в "Ню Йорк таймс магазин" и някои местни седмични подлистници.

Изправен, както и останалите книжни издания, пред спад на читателската аудитория (която се насочва към безплатните интернет версии) и бюджетните ограничения на рекламодателите, "Ню Йорк таймс" вече обяви множество мерки за икономии през годината. Сред тях е и 5-процентно намаляване на заплатите за девет месеца, считано от април.

В писмо до служителите си главният редактор Бил Келър изрази надежда, че тези мерки ще позволят на вестника да завърши годината, без да се налагат нови големи ограничения.

"Вашингтон пост" пък обяви значителна реорганизация, при която ще обедини екипите от печатното и интернет изданието си в обща зала, наречена "Юнивърсъл нюз деск".

Целта на тази стъпка е да се рационализира работата на редакционните служби и да се подготви сливането на печатното и електронното издание, обясни главният редактор Маркъс Брочли в уведомление до служителите си. Искаме да насърчим журналистите да работят едновременно на няколко платформи. Един журналист трябва да може да работи по всички версии на една статия - за печатното издание, за онлайн изданието, както и за устройствата BlackBerry и iPhone, допълва той.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Трябва ли да се отворят ресторантите?