"Дженерал Моторс" ще трябва за 60 дни да приеме нов план за възстановяване, а "Крайслер" за 30 дни. Според Обама, ако компаниите не предприемат по-драстични мерки за съкращаване на загубите, може би е по-добре да се стигне до банкрута им.
След като поиска и прие оставката на шефа на "Дженерал Моторс" Рик Уагонер, Обама заяви, че държавната помощ може да ускори процеса на преструктуриране в двете компании, но поиска гаранции за бъдещето на индустрията. Според него осигуряването на жизнеспособност на автомобилните производители не трябва да зависи изцяло от "безкрайния поток пари на данъкоплатците”.
"Ние не можем и не трябва да позволим автомобилната индустрия просто да изчезне, но тя не се движи достатъчно бързо в правилната посока", посочи Обама. Той отбеляза още, че автомобилните производители са в колапс, заради провала на управлението им.
Американският президент предупреди, че двете компании ще бъдат изправени пред трудни решения и някои техни заводи ще бъдат окончателно затворени.
Обама съобщи още, че ще разработи съвместно с Конгреса програма, която да окуражи гражданите да заменят старите си автомобили за нови.
Двете компании вече получиха държавен заем от 17.4 млрд. долара. "Крайслер" поиска допълнителни 5 млрд. долара, за да се спаси от фалит, а GM – 16.7 млрд. долара.
"Дженерал Моторс" вече обяви, че ще съкрати десетки хиляди работни позиции и ще затвори заводи, за да компенсира намаленото търсене на автомобили заради икономическата криза. "Крайслер" от своя страна планира да се слее с италианския автомобилен производител "Фиат".
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
4 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
да се слеят с ..руския ВАЗ:)
Нека продължават да правят такива боклуци - suv-та по 4-5 тона с двигатели от по 7-8 литра, когато в същото време Toyota продават Yaris като луди. Колкото по-скоро фалират, толкова по-добре. Не си купувайте американски боклуци ! От опит ви казвам !
САЩ i SPASITELNITE PAKETI ZA ISLIZANE OT KRIZATA SA POREDNATA LAGA I ISMAMA NA EVREISKA-AMERIKA.VSI4KI AMERIKANSKI KOLI SA PALNI BOKLUZI I BENZINOJDI.TOVA NE SA KOLI A SAMOSVALI , A NAGLIA I AL4EN AMERIKANEZ E GRANDOMAN,"STO E NAWE E NAI HUBAVO" VSI4KO E NAPRAVENO S EDNA ZEL,GOLIAMI KOLI,GOLIAMI MOTORI,MNOGO HAR4AT I ZASTO DA MOGE PO 4ESTO DA SE KUPUVA BENZIN I POVE4E PARI DA SE DAVAT ZA DA SE PALNI GUWATA NA NJKOI HORA.PONEGE AMERIKANZITE SA POLUGRAMOTNI TE NE MOGAT DA SMIATAT I NE IM PRAVI VPE4ATLENIE …
VSI4KO TOVA.MILIARDITE KOITO SE OTPUSKAT "UG" SA IZLIZANE I PREODOLJVANE NA KRIZATA SA PALNI GLUPOSTI I LAGI .PARI KOITO SE VZIMAT OT DRUGI DARGAVI ZA DA SE RASDADAT V VID NA BONUSI I NAGRADI NA NJKOI HORA,NE KUPUVAITE NIWTO AMERIKANSKO TO E BEZ NIKAKVO KA4ESTVO I E BOKLUK
са с 25% по-ефтини от Европейски еквивалент. Имат два проблема 1. Американците си обичат големи коли. Копуват огромни джипове без да се нуждаят от тях. 2. Автомобилните компании плащат доста скъпо на профсъюзите. Както и да е, може би трябва да минат през фалит за да анулират контрактите с профсъюзите и с дилърите. А иначе нов Корвет е $48К и има 95% от качествата на Порше което е $80К и разликата от 5% може да се усети само на писта. Така че всеки работещ интусиаст може да кара такава кола без …
големи проблеми. Кой в Европа може да кара Порше? Така че има доста интересни коли и хубави неща които могат да се кажат за Американската абтомобилна индустрия (заедно с лошите) Така че по-леко с крайните изявления, явно не разбирате нито от коли ното от индустрия. Политиканството не е политика.