Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обажданията към 150, 160 и 166 вече ще бъдат пренасочени към телефон 112

0 коментара

От следващия понеделник обажданията към всички телефони за спешни случаи ще се прехвърлят към телефон 112. Така независимо дали човек звъни за пожар на 160, на Бърза помощ на 150 или другаде, той ще бъде прехвърлян към операторите на 112. Това съобщи във вторник директорът на Националната система 112 Стоян Граматиков. Операцията по прехвърлянето на телефоните вече е почти завършила и до понеделник трябва да бъде включена и част от столицата.

Той обясни, че в някои европейски страни като Холандия и Дания старите спешни телефони са били забранени, но у нас няма да се процедира по този начин.

“Ние оставихме спешните номера, защото са популярни сред хората. Не можем да ги спрем изведнъж, защото това означава спиране на услугата за гражданите, което не е коректно към хората. След като работи така известно време и се уверим, че телефон 112 е познат на всички граждани, спокойно можем да спрем избирането към другите номера“, посочи Граматиков.

Той съобщи, че сега телефон 112 е познат на около 66% от хората в България, докато преди три години е бил известен на 21%.

Граматиков увери, че както досега хората са били обслужвани от тел. 150, така ще бъдат обслужвани и от тел. 112. Сега обаче хората, които звънят на тел. 150 попадат директно на оператори с медицинска подготовка, които преценяват спешността на състоянията. При 112 операторите са без такива умения – те само сортират към коя от службите да пренасочат сигнала – полицията, пожарната, Бърза помощ, Гражданска защита.

Дори да бъде препредаден веднага един сигнал, заети в спешната помощ се оплакват, че понякога информацията за състоянието на пациента е непълна и неточна. Диспечерите в Бърза помощ имат възможност да задават доуточняващи въпроси, тъй като често хората, които търсят помощ за себе си или свои близки са твърде объркани и уплашени. Спешните медици се оплакват, че понякога получават непълни и неточни адреси, което допълнително ги забавя и настройва хората срещу тях.

Флорин Лупеску от Генерална дирекция "Информационно общество и медии" на Европейската комисия съобщи, че седем европейски страни са премахнали останалите номера и са въвели номер 112, други седем са въвели номера и са запазили старите си номера.

Все още не може да се каже колко ще чака човек преди да бъде свързан с оператор на тел. 112 след прехвърлянето на всички обаждания към него. Досега на отделните телефони се е чакало между 3 и 5 секунди.

От понеделник се очаква на телефон 112 да постъпват средно 25 000 - 26 000 сигнала на денонощие. Досега те са били около 8 000.

Линията за единни спешни повиквания разполага с 320 оператори в цялата страна, които работят на смени.

Практиката досега показва, че близо половината от сигналите са фалшиви като по думите на Граматиков се работи за намаляването им.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.