Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обединение начело със "Станилов" с най-ниска цена за тунел "Железница"

2 коментара
Сн. Архив

Обединение начело със "Станилов" даде най-ниска цена за строителството на 2-километровия тунел "Железница", който е част от магистрала "Струма". Ценовите предложения на кандидатите бяха отворени повече от седем месеца след отварянето на офертите.

Цената на обединението "АМ Струма – тунел Железница", в което влизат "Станилов" ЕООД, "Инжстройинженеринг" ЕООД и "Логистика 21" е над 175.5 млн. лв. без ДДС, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Техническите оценки на кандидатите не се съобщават.

Това е втори опит за избор на строители на тунел "Железница", който се намира по средата на участъка между Благоевград и Крупник на магистрала "Струма". Предишният търг се провали по времето на служебното правителство на Огнян Герджиков. Причината бе изчезналата папка на един от участниците в търга – "Главболгарстрой". За случая прокуратурата повдигна обвинение на члена на комисията Стефан Гайтанджиев, но няма официална информация какво се случва с делото.

С цел да се ускори строителството регионалният министър Николай Нанков раздели строителството на тунела на три и намали срокът за изпълнение на съоръжението. Целта е той да бъде изграден до края на 2023 г., когато финансово приключва настоящият програмен период на ЕС. Обектът се финансира от оперативна програма "Транспорт".

Пет ценови оферти за пътя преди тунела

Първата обособена позиция е за изграждането на около 720 м път при северният портал на тунела. Той е с прогнозна стойност 33.5 млн. лв. без ДДС.

Седем кандидати подадоха оферти за нея. На петима от тях днес бяха отворени ценовите оферти.

Най-ниска е цената на обединението "ОРС – М" – близо 26.7 млн. лв. без ДДС. В регистрираното по Закона за задълженията и договорите дружество влизат "Москонсулт" ООД и "ОРС Инфраструктура" ООД.

Ето и отворените ценови оферти за обособена позиция 1:

  • обединение "Пътстрой-92 – Мостремонт", с участници "Пътстрой-92" АД и "Мостремонт 97“ ООД – 32 554 154.34 лв.

  • ДЗЗД "Железница - Север", с участници "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Главболгарстрой" АД и "Главболгарстрой Интернешънъл" ЕАД – 29 985 345.00 лв.

  • "Калистратов Груп" ООД - 28 447 832.31 лв. без ДДС

  • "Хидрострой" АД - 33 125 154.37 лв. без ДДС

  1. ДЗЗД "ОРС – М", с участници "Мостконсулт" ООД, "ОРС Инфраструктура" ООД – 26 697 927.86 лв. без ДДС

    Срокът за изпълнение на проектирането и строителството на 720 м път е 600 календарни дни.

    Четири ценови оферти за тунела

    Втората обособена позиция е за изграждането на 2.28-километровия тунел, обслужващ път при южния портал и площадка за хеликоптери. Индикативна стойност е 194.3 млн. лв. без ДДС.

    За него бяха подадени най-много оферти – 13. От тях само на четирима кандидати бяха отворени днес цените. Най-ниска е цената на обединението "АМ Струма – тунел Железница" – над 175.5 млн. лв. без ДДС.

    Ето и отворените ценови оферти за обособена позиция 2:

  • ДЗЗД "АМ "Струма"-ОП2: Тунел Железница", с участници "Главболгарстрой" АД, "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД – 191 479 153.57 лв.

  • обединение "Тунел Железница", с участници "Евро Алианс Тунели" АД, "ИСА-2000" ЕООД, "Пътпроект" ЕООД – 184 168 742.24 лв.

  • обединение "АМ СТРУМА – тунел Железница", с участници "Станилов" ЕООД, "Инжстройинженеринг" ЕООД, "Логистика 21" ЕООД – 174 524 519.06 лв.

  • ДЗЗД "АМ Струма тунел 2018", с участници "Джи Пи Груп" АД, "Глобал Кънстръкшън" ООД и "Виа План" ЕООД – 185 370 370. 37 лв.

Срокът за изпълнение на проектирането и строителството е 1060 календарни дни.

Пет ценови оферти за 1.4 км път

Третата обособена позиция е за изграждането на 1.4 км път - от км 369+000 до км 370+400. Индикативната му стойност е 22.1 млн. лв. без ДДС.

Кандидати за изграждането му бяха осем, а до отварянето на ценовите предложения бяха допуснати петима. Най-ниска е цената на "ПСТ Груп" ЕАД – 18.4 млн. лв.

Ето и отворените ценови оферти за обособена позиция 3:

  • "Пътстрой-92" АД – 18 658 616.86 лв.

  • "ГБС Инфраструктурно строителство" АД – 21 196 979.07 лв.

  • обединение ДЗЗД "Стримон", с участници "Автомагистрали-Черно море" АД и "Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс" ЕООД - 19 848 378.82 лв.

  • обединение "Интервианова"ДЗЗД, с участници "БГНова" АД, "Интерпром" ЕООД, "Инженеринг Груп-04" ЕООД, "Хидро Консулт Инженеринг" ЕООД – 21 960 000 лв.

  • "ПСТ Груп" ЕАД – 18 442 297.40 лв. без ДДС

Срокът за изпълнение на проектирането и строителството е 660 календарни дни.

*Забележка: Всички цени са без ДДС

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #2

    Това означава, че ГЕРБ и ДПС са излезли с голямата кошница за крадене. Ще се получи като в онзи виц "Е, тук трябваше да има магистрала, ама.....има замък" Пеевски, Златев и Борисов са тези, които определят дневния ред на поръчките и грабежа. Останалото е само театър за пред обществото. Независимо, кой избират за изпълнител, всеки се отчита при тия синковци.

  2. аз мисля, че български фирми не трябва да епчелят търговете! Зад тях седи Пеевски! Най-добре германиски и американкис фирми да печелят всички търгове в България! Ако може да са собственост на Сорос, Рокфелер или Ротшилд-толкова по-добре! ПОне седалището им да е в САЩ, и там да плащат данъците!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.