Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обединение около "Трейс груп" ще ремонтира жп отсечката от Скутаре до Оризово

2 коментара
Обединение около "Трейс груп" ще ремонтира жп отсечката от Скутаре до Оризово

Започна цялостната рехабилитация на 26-километровата жп отсечка от Скутаре до Оризово, в която ще бъдат инвестирани 70 млн. лв. с ДДС. Това съобщи заместник-министърът на транспорта Велик Занчев по време на първата копка на участъка.

В четвъртък ще бъде даден стартът на модернизацията на участъка от Стралджа до Церковски с дължина 1.5 километра, каза още Велик Занчев. Нейн изпълнител срещу 5 млн. лв. с ДДС е консорциум "СЕТ", в който влизат "Енергоремонт холдинг" и италианската компания "Салчеф".

Изпълнението на ремонта на двата участъка е част от втората фаза на модернизацията на жп линията Пловдив – Бургас, която се финансира от оперативна програма "Транспорт" 2014 – 2020 г.

До края на годината ще започне и строителството на жп линията от София до Елин Пелин, обеща Велик Занчев. Поръчката за този обект беше спечелена от унгарско-българското обединение "Келет - АБ" с цена от 120 млн. лв. без ДДС. Обединението няма опит в железопътното строителство, а хасковската АБ се свързва с депутата от ДПС Делян Пеевски от представители в строителния бранш.

Целта е до 2022 г. да има изцяло модернизирана железопътна магистрала от сръбска граница до пристанище Бургас, по която влаковете ще се движат със скорост между 130 и 160 км/ч, допълни той.

По оперативна програма "Транспорт" за периода 2014 - 2020 г. се предвижда реконструкцията на 220 км жп линии и модернизиране на шест жп гари.

Изпълнителят на Оризово – Скутаре е "Европейски железници"

Изпълнителят на жп отсечката Оризово – Скутаре е обединение "Европейски железници". В него влизат "Трейс груп холд", "Инфраструктурно строителство" и "РВП Илиенци".

В търга участват 10 кандидати, като до отварянето на ценовите оферти са допуснати четирима.

Обединение "Европейски железници" печели надпреварата за 26-километровото трасе с най-ниската предложена цена от 63.5 млн. лв. без ДДС, показват публикуваните документи.

Участъкът от Скутаре до Оризово трябва да е готов до началото на 2019 г. В рамките на проекта ще бъде модернизирана и жп гарата в Белозем.

Първи обект за новия собственик на "Енергоремонт холдинг"

Строителят на жп участъка между Стралджа и Церковски е консорциум "СЕТ", в който водещ партньор е "Енергоремонт холдинг" и италианската компания "Салчев". Те печелят търга за ремонта на 1.5 километровото трасе с цена от 3.78 млн. лв. без ДДС.

Това е първи обект за "Енергоремонт холдинг", след придобиването на компанията от холандската "Дийтсман" през лятото на тази година.

Интересното е, че те печелят търга, след като първият класиран – обединение ДЗЗД "ВЖП Строй", отказва да подпише договора за строителство. В обединението влизат "Водстрой 98" и "ЖП Строй", които дават цена от 2.69 млн. лв. без ДДС, която е с над един милион лева по-ниска от тази на останалия на второ място консорциум "СЕТ".

"Водстрой 98", за което премиерът Бойко Борисов имаше витаещи съмнения, че е свързана с Делян Пеевски, официално беше продадена на "Хидрострой" на Велико Желев. Според представители на строителния бранш негласната договорка била, че жп сектора остава за Пеевски, докато Желев се съсредоточава в пътния бранш.

Иначе в търга са били подадени общо 10 оферти, но до отварянето на цените са допуснати само двамата участници – консорциум "СЕТ" и "ВЖП Строй", показват публикуваните документи.

Надзорът ще се осъществява от "Ежис – ЕТП – Ай Си Джи"

За качеството на строителството ще отговаря обединение "Ежис – ЕТП – Ай Си Джи". Те печелят поръчката с цена от 16.6 млн. лв.

В обединението влизат полската "Ежис", българското ѝ поделение, "Евротранспроект" ООД, "Инфра консулт груп" ООД и "МАП Интернасионал" ООД.

Тяхната работа включва оценка на съответствието, строителен надзор и координацияпо седем обекта. Това са проектирането и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив – Бургас.

Обединението ще отговаря и за качеството на изгражданите надлези и подлези по жп линията на мястото на съществуващи прелези, както и на защитен лесопояс в междугарието Черноград - Айтос

Задължение на консорциума е да контролира рехабилитация на жп участъците Скутаре – Оризово, Оризово – Михайлово, Стралджа – Церковски, Ямбол – Зимница при гара Завой и на стрелковото развитие на гара Зимница, както и контактната мрежа между гарите Зимница и Церковски, включително и на гара Стралджа.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Nikola Nikolov
    #2

    Г Р А Б Е Ж Ъ Т в България продължава със силата на урагана Харви!

  2. Авакум Захов
    #1

    Онзи, който откаже да сключи договор, после дели разликата с изпълнителя. Преди това е извършил тръжна манипулация, за която ако има нормална държава, възложителят трябва да информира КЗК. Да прощава Кадиев за съвпадението с името на неговата партия-файтон - случайно съвпадение е, той също участва в тръжни манипулации.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.