Обединение около "Трейс груп" ще ремонтира жп отсечката от Скутаре до Оризово

Обединение около "Трейс груп" ще ремонтира жп отсечката от Скутаре до Оризово

Започна цялостната рехабилитация на 26-километровата жп отсечка от Скутаре до Оризово, в която ще бъдат инвестирани 70 млн. лв. с ДДС. Това съобщи заместник-министърът на транспорта Велик Занчев по време на първата копка на участъка.

В четвъртък ще бъде даден стартът на модернизацията на участъка от Стралджа до Церковски с дължина 1.5 километра, каза още Велик Занчев. Нейн изпълнител срещу 5 млн. лв. с ДДС е консорциум "СЕТ", в който влизат "Енергоремонт холдинг" и италианската компания "Салчеф".

Изпълнението на ремонта на двата участъка е част от втората фаза на модернизацията на жп линията Пловдив – Бургас, която се финансира от оперативна програма "Транспорт" 2014 – 2020 г.

До края на годината ще започне и строителството на жп линията от София до Елин Пелин, обеща Велик Занчев. Поръчката за този обект беше спечелена от унгарско-българското обединение "Келет - АБ" с цена от 120 млн. лв. без ДДС. Обединението няма опит в железопътното строителство, а хасковската АБ се свързва с депутата от ДПС Делян Пеевски от представители в строителния бранш.

Целта е до 2022 г. да има изцяло модернизирана железопътна магистрала от сръбска граница до пристанище Бургас, по която влаковете ще се движат със скорост между 130 и 160 км/ч, допълни той.

По оперативна програма "Транспорт" за периода 2014 - 2020 г. се предвижда реконструкцията на 220 км жп линии и модернизиране на шест жп гари.

Изпълнителят на Оризово – Скутаре е "Европейски железници"

Изпълнителят на жп отсечката Оризово – Скутаре е обединение "Европейски железници". В него влизат "Трейс груп холд", "Инфраструктурно строителство" и "РВП Илиенци".

В търга участват 10 кандидати, като до отварянето на ценовите оферти са допуснати четирима.

Обединение "Европейски железници" печели надпреварата за 26-километровото трасе с най-ниската предложена цена от 63.5 млн. лв. без ДДС, показват публикуваните документи.

Участъкът от Скутаре до Оризово трябва да е готов до началото на 2019 г. В рамките на проекта ще бъде модернизирана и жп гарата в Белозем.

Първи обект за новия собственик на "Енергоремонт холдинг"

Строителят на жп участъка между Стралджа и Церковски е консорциум "СЕТ", в който водещ партньор е "Енергоремонт холдинг" и италианската компания "Салчев". Те печелят търга за ремонта на 1.5 километровото трасе с цена от 3.78 млн. лв. без ДДС.

Това е първи обект за "Енергоремонт холдинг", след придобиването на компанията от холандската "Дийтсман" през лятото на тази година.

Интересното е, че те печелят търга, след като първият класиран – обединение ДЗЗД "ВЖП Строй", отказва да подпише договора за строителство. В обединението влизат "Водстрой 98" и "ЖП Строй", които дават цена от 2.69 млн. лв. без ДДС, която е с над един милион лева по-ниска от тази на останалия на второ място консорциум "СЕТ".

"Водстрой 98", за което премиерът Бойко Борисов имаше витаещи съмнения, че е свързана с Делян Пеевски, официално беше продадена на "Хидрострой" на Велико Желев. Според представители на строителния бранш негласната договорка била, че жп сектора остава за Пеевски, докато Желев се съсредоточава в пътния бранш.

Иначе в търга са били подадени общо 10 оферти, но до отварянето на цените са допуснати само двамата участници – консорциум "СЕТ" и "ВЖП Строй", показват публикуваните документи.

Надзорът ще се осъществява от "Ежис – ЕТП – Ай Си Джи"

За качеството на строителството ще отговаря обединение "Ежис – ЕТП – Ай Си Джи". Те печелят поръчката с цена от 16.6 млн. лв.

В обединението влизат полската "Ежис", българското ѝ поделение, "Евротранспроект" ООД, "Инфра консулт груп" ООД и "МАП Интернасионал" ООД.

Тяхната работа включва оценка на съответствието, строителен надзор и координацияпо седем обекта. Това са проектирането и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив – Бургас.

Обединението ще отговаря и за качеството на изгражданите надлези и подлези по жп линията на мястото на съществуващи прелези, както и на защитен лесопояс в междугарието Черноград - Айтос

Задължение на консорциума е да контролира рехабилитация на жп участъците Скутаре – Оризово, Оризово – Михайлово, Стралджа – Церковски, Ямбол – Зимница при гара Завой и на стрелковото развитие на гара Зимница, както и контактната мрежа между гарите Зимница и Церковски, включително и на гара Стралджа.

Още от Бизнес