Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обходният път на Бургас ще струва по-скъпо от строежа на магистрала "Хемус"

Строителството на 4.7 км, които ще свържат магистрала "Тракия" с летище "Сарафово", ще струва 57 млн. лв.

16 коментара
Обходният път на Бургас ще струва по-скъпо от строежа на магистрала "Хемус"

Започна строителството на северния обходен път на Бургас, съобщи агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).

Трасето с дължина от 4.7 км и ще струва 57 млн. лв. с ДДС. Това означава, че цената на километър нов път ще е 12 млн. лв. За сравнение строящата се в момента магистрала "Хемус" до Велико Търново струва по 10.5 млн. лв./км. Собственик на компаниите, които строят обхода на Бургас и на първия участък на "Хемус" след пътен възел "Боаза", е бившият шеф на пътната агенция Велико Желев.

Северният обходен път ще свърже магистрала "Тракия" с летище "Сарафово". По този начин ще бъде изнесен трафикът от центъра на Бургас към Поморие, Несебър и Слънчев бряг.

Средствата за изграждането на близо 5-километровата отсечка идват от републиканския бюджет. В края на юли Министерският съвет отпусна 12.9 млн. лв. за строителството на пътя, които трябваше да се усвоят до края на миналата годината, но това не се случи. За да не бъдат загубени парите те са прехвърлени с акредитив на изпълнителя - "Пътстрой Бургас" ЕООД.

Срокът за изграждането на важната пътна връзка, която ще облекчи трафика през летните месеци е година и половина. Това означава, че пътят ще може да се ползва за Лято 2022.

Заради започването на строителните работи до 50 км/ч е ограничено движението в близо 800 м участък от първокласния път Ветрен - Бургас (от км 493+135 до км 493+928), при селскостопанския надлез, който е в урбанизираната територия на Бургас. По този начин ще се осигури безопасния вход и изход на строителните машини до обекта, посочват от АПИ.

Проектът

Северният обходен път ще започва при 230-ти км на главния път Сарафово - Бургас, непосредствено след Атанасовското езеро и в близост до настоящото кръстовище.

Той ще преминава на запад заобикаляйки езерото, а след това ще се насочва към пътя Ветрен - Бургас и ще завършва при 493-ти км на първокласния път при селскостопанския надлез.

Отсечката ще бъде с две платна, разделени със средна разделителна ивица, с по две ленти за движение в посока и банкети, както и локални платна.

Връзката на новото трасе със съществуващата пътна мрежа ще се осъществява чрез 4 пътни възли.

Изграждането на северния обходен започна с подготовка на строителната площадка, отстраняване на хумуса и изкопно-насипни работи по директното трасе.

Строителите

Това е една от малкото обекти през миналата година, за които пътната агенция обяви обществена поръчка. Това предизвика интереса на бранша, като 10 кандидати подадоха оферти, но до отваряне на ценовите предложения бяха допуснати само четири фирми. Това бяха "Инжстройинженеринг", "Джи Пи Груп", АБ и "Пътстрой Бургас".

Поръчката беше спечелена от "Пътстрой Бургас", която даде най-ниската цена от 57 млн. лв. с ДДС и получи максималните точки за техническо изпълнение. Цените на останалите трима кандидати бяха много близки една до друга и с около 5 млн. лв. по-високи от тази на победителя.  

Договорът с "Пътстрой Бургас" е подписан на 31 октомври 2020 г. и е на стойност 57 025 630,16 лв. с ДДС.

Строителният надзор е възложен на обединение "Бургас 2020", в което влизат "Пътконсулт 2000" ЕООД, "Ен Ар Консулт 2000" ЕООД и "Три Ес" ЕООД. Техният договор е за 673 200 лв. с ДДС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

16 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Панайот
    #16
    Отговор на коментар #8

    Добре де "Отбелязвам", всичко което казваш е вярно и точно, но защо ти трябваше да пишеш "уроди". По долу говориш за "Началника" демек Дедо Боже, замисли се.

  2. lusius
    #15

    Този път ще е натоварен едва четири месеца в годината…

  3. 1107a
    #14

    По този път ще минат десетки, стотици, а може би дори хиляди автомобили, преди да се наложи да го затворят за ремонт. Тка че, цената не е висока! А пък и има кой да плаща...

  4. Мазен Кумунис
    #13

    Господ здраве да му дава на Бойко Велики! Тия 'дето камък в/у камък не са сложили им остава сал едната злоба. Венсеремос! #бъдетездрави ;)

  5. Отбелязвам
    #12

    За строителсвото им да не говорим. Вероятно прокопаването на тунел в Швейцария е по-евтино от поредната смяна на две плочки на "Граф Игнатиев".

  6. Мнение
    #11
    Отговор на коментар #4

    Що бе, ясенчо свинепеевски, когато ти казват в очите истината как крадете е плюе е, така ли. Няма държава в света с такава цена на километър. Гнусни мутри.

  7. Отбелязвам
    #10

    А уродствата в Родопите са описани. От X и O-bayne /криви крака/ масово, различни степени на сколиоза /гръбначни изкривявания/, масивни неандерталски фациеси /лица/ винаги свързани с умствено изоставане до горна и долна челюст с по три реда постоянни зъби - 96. И по твърдото небце - 18 резци. Това е при 26-годишна жена, снимано.

  8. QMTIKVA
    #9

    И 8 месеца след като се построи ще се разспадне и ще бъде блато. Защото от тези 57 милиона, 55 ще бъдат откраднати, а пътя ще бъде построен за 2.

  9. Отбелязвам
    #8

    Статистически в Европа най-много уроди се раждат в Родопите. Това идва от оловото и повече от урана, които лежат отдолу. Най-богатата уранова мина в БГ е Герзовица, на юг от Смолян, на гръцката граница. Днес е затворена. Само от нея, в периода 1953-1989 за СССР е изнесена уранова руда за над 80 млрд долара с камиони през Моста на кражбата при Русе. Оценка от 1991 от Правителството на Филип Димитров. Кога Русия ще ни плати тези пари? Никога. Късане с Русия! Това е крадец.

  10. Отбелязвам
    #7

    А България ще се възмогне от руската окупация, само когато спре да храни Русия и да строи дворци на Путин или който е там. А не да гласува за разни руски отрепки, които са поставени от Кремъл, за да държат България в БЕДНОСТ и да изнасят европейските пари за Москва чрез разни боклуци като Борисов, Каракачанов и всички останали от Правителството.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.