Областните градове привличат търговците на мода

Три мола отварят врати в София до края на годината, H&M стъпва и във Велико Търново

Областните градове привличат търговците на мода

След като моловете превзеха големите градове като София, Варна, Бургас, Пловдив, Стара Загора и Русе, сега интересът на търговците на модни стоки се насочва към областните градове. Популярни модни марки имат интерес към Велико Търново, Сливен и Благоевград. Това показва проучване на пазара на консултантската агенция за имоти "Фортън".

"Успехът на плевенския мол, който за два месеца работа доближава един милион посетители, показа, че и пазарът извън София има сериозен потенциал. Пример за това е, че след стъпването си в Плевен, модната верига H&M се готви да отвори обект и във Велико Търново", коментира Росен Генев, мениджър "Търговски площи" и партньор във "Фортън".

Според него с насищането на основните пазари, областните градове са логичните следващи стъпки в експанзията на търговците. Макар покупателната способност в тях да е по-ниска, отколкото в София или Варна, областните центрове с население между 70 и 100 хиляди жители предлагат съществена база от потребители, смята Генев.

Предимствата на областните градове спрямо столицата са по-ниските разходи на търговците за персонал и наеми. Това им позволява да печелят дори при по-ниски обороти. Ако в София средният наем за най-търсените помещения е 21.5 евро/кв. м на месец, аналогични площи в търговски центрове извън столицата са в диапазона 12-16 евро/кв.м", коментира Росен Генев.

Наличностите от търговски площи в молове в момента възлизат на 752 хил. кв.м в цялата страна. Те са концентрирани в София, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора и Пловдив.

В столицата се очакват три нови мола да заработят до края на годината. Те са с обща отдаваема търговска площ от 120 хил. кв.м. С тях възможностите за отваряне на нови магазини в търговски центрове в обозримо бъдеще в София се изчерпват. В резултат на това достъпните марки в сектори като мода, обувки, дрогерии и детски стоки се насочват към локации с по-ниска конкуренция.

"Панорама мол" в Плевен показа, че средните по големина областни градове стават следващата гореща точка за търговските вериги. "Панорама Мол" отвори врати преди два месеца, като среднодневно е посещаван от 22 500 души през почивните дни и 12 000 през работните. Заети са над 80% от търговските площи. Оборотите, които търговците отчитат до момента, са над очакваните, твърдят от "Фортън". Компанията е ексклузивен консултант по отдаването под наем и управлението на "Панорама мол", който разполага със 17 500 кв.м търговски площи.

Този търговски център беше възстановен след принудителна продажба от кредитора. Той беше придобит от дружеството "Мол Плевен 2013" през април 2013 г., а отвори врати година по-късно.

Още от Имоти