Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обмисля се изграждането на нов терминал на мястото на стария на летище София

31 коментара
Обмисля се изграждането на нов терминал на мястото на стария на летище София

Старият терминал на летище София да бъде съборен и на негово място до 5 години да бъде построен нов и по-голям от сегашния терминал 2. Идеята ще залегне в актуализирания генерален план за развитие на летището, който трябва да бъде готов догодина. Това съобщи за  БНТ изпълнителният директор на аеропорта Веселин Пейков. Според него е икономически по-изгодно да се построи нова сграда на мястото на старата.

От 1937година, когато е открито, старото летище София, чиито наследник е днешният Терминал 1, е посрещнало и изпратило десетки милиони пътници.

” Терминалът може да бъде разрушен и на негово място да бъде построен нов, съвременен терминал, който да обслужва между 5 и 6 млн. пътника на година, което е два пъти повече, отколкото Терминал 2”, смята Пейков.  Двойното увеличение на пътниците се очаква след края на световната криза, уточни той.

Предложението е и заради липсата на алтернативни площи за нов  трети терминал  и готовата инфраструктура на стария, което би излязло в пъти по-евтино. Той увери, че ако експертите одобрят плана, всяко парче история от стария терминал ще бъде вградено в новия. Предвижда се той да е с две галерии, с 16 или 18 ръкава, плюс паркинг на няколко нива.

Очаква се финансирането да е от европроекти или публично-частно партньорство.

Повечето от авиопревозвачите подкрепят събарянето на летището и построяването на нов терминал. Според тях, така най-накрая ще се покрият постоянно актуализиращите се стандарти на световния авиационен бранш. Особено по отношение на сигурността и комфорта.

”Що се касае функционалността на този терминал, той отдавна е отживял времето си. Току-що кацам от Амстердам. Когато спрем на стоянка, пътниците трябва да слязат от самолета със стълба и след което да бъдат качени на автобус”, коментира Янко Георгиев, изпълнителен директор на авикомпания и пилот.

Георгиев призова строителството на бъдещия терминал да избегне пропуските и грешките, които са били направени на Терминал 2, заради които например и до сега няма преки полети от София до Северна Америка и обратно.

”Летището трябва да бъде дадено на концесия. Даже може да се помисли и за цялостното приватизиране на летището. На много места в Европа и света летищата са частни и ние би трябвало да следваме световния опит”, коментира още Пейков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

31 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #31

    Питам се: този Янко прави ли се на глупак или е нистина такъв. На ръкав се спира срещу заплащане - плащаш и спираш на ръкав. И Ал Италия вози пътниците на Фиумичино с автобус.

  2. Анонимен
    #30

    Двата терминала са напълно достатъчни.Внимавайте с разходната част на държ.бюджет- тя е по-важна от приходната.

  3. Анонимен
    #29

    МАЙ НЯКОЙ ИСКА ДА ПРИВАТИЗИРА ЛЕТИЩЕТО, КОЕТО Е ДЪРЖАВНА СОБСТВЕНОСТ И ВАЖЕН СТРАТЕГИЧЕСКИ ОБЕКТ! МНОГО ПАРИ МОГАТ ДА СЕ СПЕЧЕЛЯТ ОТ ЕДНА ТАКАВА ПРИВАТИЗАЦИЯ... А ТОВА МЕ НАВЕЖДА НА МИСЪЛТА ДАЛИ СЕГА НЯКОЙ НЕ ИСКА ЛЕТИЩЕТО ДА ЗАТЪНЕ ОЩЕ ПОВЕЧЕ В ДЪЛГОВЕ И СЪВСЕМ ДА СЕ СКАПЕ ЗА ДА СЕ ПРИВАТИЗИРА ЕВТИНО? ИНАЧЕ ИДЕЯТА ДА СЕ ПОСТРОИ НОВ ТЕРМИНАЛ НА МЯСТОТО НА СТАРИЯ НЕ Е ЛОША.

  4. поп Грую
    #28

    Преди да се прави нов терминал, да напряват нещо много по-важно за едно летище: дА НАПРАВЯТ НОВА ПАРАЛЕЛНА ПИСТА НА СЕГАШНАТА ,КОЯТО ДА Е ПОНЕ С 50% ПО-ДЪЛГА! Основното изискване към едно летище е да има къде да кацат излитат по няколко самолета, с основна и резервна писта. А за Софийското летище,в което пътникопотока е по-малък отколкото на една автогара ,дори съществуващия терминал е достатъчен.

  5. Анонимен
    #27

    А,мчи,то тoва летище е буквално фалирало,столкова милиона дългове от не разплатени за строителство писта и терминали ,плюс осъдено от парижкия съд,май се събират около 100 000 000 долара...

  6. Анонимен
    #26

    Всичко Мара втасала, та най-важното сега е да обмислят нов терминал.

  7. Анонимен
    #25

    И без това ми е подтискащо, когато се прибирам тук.

  8. Анонимен
    #24

    Може да го направят само със сектор заминаващи.

  9. Анонимен
    #23

    Що се касае функционалността на този терминал, той отдавна е отживял времето си. Току-що кацам от Амстердам. Когато спрем на стоянка, пътниците трябва да слязат от самолета със стълба и след което да бъдат качени на автобус”, коментира Янко Георгиев, изпълнителен директор на авикомпания и пилот. То и авиокомпанийте които ползват терминал2 също не използват ръкавите на Т2 защото е скъпо.Като им тябва толкова много ръкав защо не ремонтират падналия преди вече 1 година.По всички летища се използват и автобуси. Една камара лъжи за да си оправдаят интереса

  10. Анонимен
    #22

    А за пенсионерите ще има ли нови терминали или надежсата ни е само в кучетата?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.