Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обмисля се въвеждане на списък от водачи на една кола

Вероятно ще се отложи въвеждането на "бонус-малус" при застраховането

9 коментара
Карина Караиванова каза, че може да се отложи новата система за изчисляване на гражданската отговорност, сн. БГНЕС

Обмисля се отлагане на влизането в сила на системата "бонус-малус" за определяне цената на гражданската отговорност за шофьорите според техния стаж и поведение на пътя с няколко месеца, за да се изчистят всички спорни моменти и да се синхронизира с бъдещата тол система. Обсъжда се също така с цел да не поскъпва застраховката, да се въведе списък от шофьори, които ще имат правото да карат съответния автомобил и чиято история зад волана също ще се взема предвид при формирането на цената на полицата.

Това стана ясно по време на дискусия за "бонус-малус" системата в понеделник, в която участват широк кръг заинтересовани лица и която ще продължи до следобед.

Според председателя на Комисията за финансов надзор (КФН) Карина Караиванова мярката със списъка шофьори е възможното решение нарушенията, извършени с въпросния автомобил, да не оскъпяват неговата "Гражданска отговорност", ако бъде продаден. "Това е алтернативата, основата, върху която мислим", каза тя.

Караиванова каза още, че в сегашния си вид измислената и обсъждана система не може да бъде въведена, защото не е готова връзката между КАТ и Гаранционния фонд по "Гражданска отговорност".

Освен това информацията за сключените застраховки трябва да се синхронизира с бъдещата ТОЛ система, за да може водачите на коли без застраховка веднага да бъдат спирани от движение, посочи Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи.

Той отбеляза, че 40 на сто от нарушенията в страната се правят от служебни автомобили, а колите на държавните и общински структури са извадени от системата "бонус-малус" и това дава грешна и "извратена" нормативната рамка на застраховането, в която няма лични регистрационни номера и досиета на водачите.

Личи се, че системата е правена от чужд консултант (фирмата Ърнст и Янг), защото санкциите не са съобразени с българската действителност, коментира Тодоров. При превишаване на скоростта с десет километра над разрешените в града, застраховката ви ще се повиши с 30 процента, същата санкция има и при леко "чукване" на колче при паркиране в търговски център, даде пример той.

Със забележката се съгласи Росен Рапчев от КАТ и каза, че най-вероятно превишаването на скоростта с 10 км/ч от разрешеното няма да води до натрупване на една малус точка по предложение на Пътна полиция. Той допълни, че вече се работи по локализирането на водачите без "Гражданска отговорност" чрез електронните камери или по други начин.

Тодоров каза още, че КФН да преосмисли политиката за разходите на застрахователите. По думите му застрахователната премия на един влекач сега е 5000 лева, а брокерът получава 1000 лева от тях, само за да оформи една типова полица за около пет минути.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. zachariev
    #9

    Докато се обмисля въпроса как нарушенията с даден автомобил да се отразят на застраховката, не е зле и да се предложат съответните съдебни мерки, наказания, затвор, глоби и тн. за колите които са претърпяли авария.Така купувачът ще знае не само с колко ще му се увеличи неговата лична застраховка, но и какви наказателни и съдебни мерки ще се предприемат срещу претърпялата произшествие в миналото кола.

  2. Светлоносец
    #8

    В шоуто на Слави участва Христо Радков, който коментира Обществено обсъждане на Бонус-Малус

    Първа част на обсъждането имало медии отразяване и експерти от КФН , КАТ, МТ и граждани,
    Втората част няма медии, няма отразяване, останало 5 с модератора от държавните институции.
    В България се прави експеримент с Бонус-Малу, не е важно колко щети си причинил, а колко нарушения си извършил по ЗДвП. Дисциплиниране на шофьорите с увеличение на премията заради извършени нарушения, а не причинени щети. Основна

  3. Светлоносец
    #7

    Мислят да оттеглят Голямата глупост за Бобус Малус на МПС вместо на водач. Това е умна постъпка или признание за въпиюща некомпетентност. Иначе за 80% Гражданската Отговорност ще поевтинее, а за малка част от шофьорите ще поскъпне с 200%.
    Аз си мисля, живеейки в България и имайки някакъв опит че няма да поевтинее за никой а по скоро ще поскъпне за всички от 30-50%. КФН се напъна да роди нещо след 12г период на износване и обмисляне и роди едно НИЩО.
    Какъв е проблема с ГО на МПС ;
    1. има широк

  4. ирис
    #6

    не мога да разбера защо се опитват да мислят,това все пак е по-висша дейност.Спрете се ,цялото ви управление и решения са ниво зелена еуглена

  5. Petio Petkov
    #5

    След 8-годишен опит, в Румъния бонусът е 50% (два пъти по-голям от предлагания тук) а малусът - 80% (пет пъти по-малък). Нашите 25% бонус и 400% малус са си 7-кратно по-яко "дране" на застрахованите. При това в Румъния (по модела на Франция и Италия) се вземат предвид само нарушенията със застрахователна щета и доказана вина. С останалите се занимава пътна полиция - глоби, точки и т.н. Застрахователите имат своя информационна система, различна от тази на МВР. При тези условия в Румъния работи "Евроинс"

  6. Becko
    #4

    Идиотията "бонус-малус" надхвърля веце всякакви граници! След като за установена превишена скорост ще се повишава застраховката излиза, че за едно нарушение на водача се налагат две санкции, при това без застрахователя да плаща някаква щета за ПТП! На практика се появява втори КАТ,събиращ пари, без при това да прави никакви разходи!

  7. [email protected]
    #3

    За какво беше тогава,всичкото ядене на ЛА*НА от КФН и Застрахователите?

  8. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #2
  9. Нато Натов
    #1

    Тези от КФН полудяват все повече и повече.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.