Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обновяването на жп гара Пловдив ще струва 90-100 млн. лева

10 коментара
Обновяването на жп гара Пловдив ще струва 90-100 млн. лева

Преустройството на пловдивската жп гара ще струва 90-100 млн. лева, каза в понеделник транспортният министър Петър Мутафчиев по време на откриването на нов железопътен прелез край гара Белозем.

Миналата година Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) проведе конкурс за проект на новата Централна гара в Пловдив, като на първо място се класира авангардно архитектурно предложение ("Арконт-А"), чиято реализация се оценяваше на 150 млн. евро. Няколко месеца по-късно от НКЖИ съобщиха, че няма да ползват скъпия проект-първенец, а ще реализират предложението, класирано на трето място, изработено от екип пловдивски архитекти с водещ арх. Алексадър Шинолов.

Очакваме от община Пловдив да изработи и представи колкото се може по-бързо Подробен устройствен план (ПУП) за района на централна жп гара, за да започне преустройството ѝ, каза Мутафчиев. Мегапроектът ще се реализира чрез публично-частно партньорство.

Модернизираната жп гара в Пловдив ще бъде свързана чрез интермодален терминал с Летище Пловдив, каза още Мутафчиев.

По думите му има инвеститорски интерес към изграждането на товарен терминал на летището, където в момента се строи нова пътническа писта с шест стоянки за самолети. Инвестицията е 40 млн. лева и е от държавния бюджет.

Миналата седмица парламентът одобри промени в Закона за гражданското въздухоплаване, според които вече и части от граждански летища ще се отдават на концесия. Това прави възможно навлизането на различни инвеститори на територията на едно летище и изграждането на карго-терминал от частна компания.

Корекциите дават възможност на концесия да се предостави както отделен терминал, така и услуга на територията на летището, извън дейностите по наземното обслужване.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Фон Щрьом
    #11

    или след това?И да платят от ДПС,но от личните си сметки.

  2. Наблюдаващ
    #10

    Пътническите влакове са няколко пъти по-малко, отколкото през 1980г., например. Няма нощни, сутрешните и вечерните са орязани, вероятно и дневните. Със сигурност пътникопотокът е намалял много. Има конкурнция от автобусните линии -много са бързи. Софийското летище работи доста слабо, Пловдивското вероятно почти не работи. Друго -Софийската Централна гара вони, ако не ме лъже паметта и в Щутгарт гарата понамирисмаше доста отблъскващо, т.е. трудно се поддържа гара. На кого тогава му е притрябвало?/Гарата имам предвид, не 100-те милиона, за тях знам и без да ми казвате/

  3. Пловдивчанин
    #9

    какво налага осъществяването на толкова скъпо струващо преустройство сега? Няма ли в Пловдив по-належащи нужди? А за железопътната инфраструктура кое е по-важно - поддържането и модернизацията на линиите и сигурността или гара Пловдив.

  4. skot maccenzi
    #8

    Типично по комунистически. Предизборно зарибяване. Не е имало досега такива нахалници като комунистите, които хем да са в кампания за избори хем да са си министри. Безкрайно нагли са.

  5. Възмутен
    #7

    ще се построи нова жп линия и гара с космически измерения и космодрум, луди ли сте!!!

  6. kmeta
    #6

    i kolko shte potanat kato rushveti i komisionni po verigata? vajnoto e da ne si kupish posle bently, a porche naprimer...

  7. Таско
    #5

    Напротив имаше по нахални Е.Бакърджиев и И. Шиляшки

  8. Гагаус
    #4

    "Обновата" на ЖП-гарата в Пловдив ще струва около 100 милиона, за сега, а нова писта с шест стоянки само 40 милиона?!

  9. калун
    #3

    разлика? Какви цифри подхвърлят тия, като че ли става дума за пуканки, а не за левчета и то на фона на криза и безработица.....Ни срам, ни грях...

  10. 07
    #2

    иначе аз като майничка трябва да се радвам..

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.