Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обновяват жп гарата в Карнобат за над 4 млн. лв.

1 коментар
Обновяват жп гарата в Карнобат за над 4 млн. лв.

Железопътната гара в Карнобат ще бъде основно реновирана с над 4 млн. лв. от еврофондовете.

арата е изключително важна и е единствената жп връзка между Югоизточна и Североизточна България. Тя е четвъртият по големина железопътен възел в страната и е част от транспортния коридор Пловдив – Бургас. От нея ще започне и развитието на направлението Бургас – Синдел. Амбициите ни са то да бъде част от инфраструктурата, която ще продължи към Русе." Това каза министърът на транспорта Росен Желязков по време на официалната церемония на началото на строителните дейности по облекта.

Той изтъкна, че от нея ще започне развитието на направлението Бургас – Синдел, като амбициите са да бъде и част от инфраструктурата, която ще продължи към Русе.

Железопътната гара в Карнобат не е ремонтирана от изграждането ѝ през 80-те години на миналия век.

Заложено е да бъде ремонтирано не само приемното здание, но и пероните и подлеза. Ще бъдат извършени конструктивни укрепвания, архитектурно обновяване, както и изграждане на асансьори и съоръжения за лица с намалена подвижност за достъп до пероните.

Строителството ще продължи две години. През този период няма да бъде преустановена дейността на гарата, за да продължи да обслужва пътниците.

"Това реално ще бъде една нова гара, която ще запази духа на времето, когато е строена, за да има устойчивост и приемственост", отбеляза още Росен Желязков.

Обединението "Железопътна инфраструктура Карнобат", в което участват фирмите "Билдникс" ЕООД и "Билдинг Комфорт" ЕООД ще направи реконструкцията на гарата в Карнобат. Договорът с тях е за над 4.1 млн. лв. без ДДС.

Строителният надзор ще се осъществи от обединение "Консултанти Карнобат", състоящо се от фирмите "Инфра консулт груп" ООД и "Рубикон инженеринг" АД. Договорът с тях е за 157 000 лв. без ДДС.


Финансирането е осигурено от оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Със средства от нея през настоящия програмен период се ремонтират общо 6 гарови комплекса - Карнобат, Подуяне, Искър, Казичене, Стара Загора и Нова Загора. Общата стойност на всички обекти е около 30 млн. лв.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Практик от София
    #1

    Пита се в задачката, ако след привършване на ремонтните работи, ей така, дойде една независима, експертна европейска комисия тричленка, и внимателничко пресметне стойността на извършените работи и вложени материали, по да речем,чешки цени, дали и над половината от тези над 4 мильона нема да се окажат дискретно "усвоени" от господа другарите гербаджии?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.