Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Пакетът "Мобилност" е на трупчета за екооценка

Връщането на всеки осем седмици на камионите у дома противоречи на климатичните цели на ЕС

8 коментара
Пакетът "Мобилност" е на трупчета за екооценка

Европейската комисия ще направи допълнителна оценка на влиянието върху околната среда на клаузите от пакета "Мобилност" за връщането на камионите на 8 седмици в страната, в която те са регистрирани, както и на ограниченията за комбинираните транспортни операции, съобщи говорителят на Комисията по въпросите на транспорта Стефан де Керсмекер, цитиран от БНР в сряда.

"Комисията изразява съжаление за тези две клаузи, тъй като те не изглеждат в синхрон с амбициите на Зеления пакт и доброто функциониране на общия пазар. Затова Комисията иска да направи оценка точно на тези две разпоредби", каза той.

Де Керсмекер уточни, че споразумението по пакета ще бъде разгледано на заседание на посланиците на страните членки, а решението на Комисията е отделно и засяга влиянието на тези две клаузи върху Зеления пакт, обявен наскоро от Брюксел, който предвижда Евросъюсът за постигне климатичен неутралитет до 2050 г..

След оценката ЕК ще реши дали ще направи допълнителни законодателни предложения в тази насока. Говорителят не се ангажира със срока, в който оценката ще бъде направена.

Миналата седмица бе постигнато споразумение по пакета между Комисията, Европейския парламент и Съвета. Клаузите за връщането на камиона в страната на регистрация на всеки 8 седмици, както и на водача на 4 седмици, предизвикаха негодувание сред част от периферните страни, сред които и България. Те заплашиха, че ще заведат колективен иск в Съда на ЕС, ако решението бъде окончателно прието.

Причината комисията да приеме подобно решение е, че новите правила, както бяха договорени преди седмица в среднощно закрито заседание, не помагат, а биха попречили за опазването на околната среда.

ЕК си постави като основна цел в следващите пет години да защити природата, а новите правила предвиждат допълнително излишно движение на дизеловите камиони по европейските пътища.

Изданието "Политико" цитира заместник-председателят на ЕК Валдис Домбровскис, по чиито думи ЕК ще успее да спре въвеждането на промените с приемането на ново решение навреме.

Това е първият зрелищен сблъсък между новите ръководства на институциите на ЕС, а полза в случая имат противниците на промените - България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва, отбелязва изданието.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Естествено
    #8
    Отговор на коментар #3

    И защо мислиш така?

  2. Коментарът е изтрит в 14:15 на 21 октомври 2021 от автора.
    #7
  3. Bлaдo
    #6

    :-))) колко жалко, че на жАмбаски му взеха тескерето за пиянство и сега ще е много неудобно да тръгне да тръби, че има "негова заслуга" за тая автотранспортна работа... ...Което не пречи в нея да има и елемент на ... полза за България.

  4. boriana
    #5

    не разбирам какво общо със замърсявенето има. Дали тировете ще щъкат година по пътищата на Европа или ще се връщат у дома е все едно. Никой в ЕК не мисли обаче за работника. Че живее като добиче по камионите и пътищата. У на Евродамаджански обаче се грижи за собствениците на превозвачески фирми, не и за наетите им работини и тяхното заплащане.

  5. [email protected]
    #4

    Същото ще се случи и с идеята на Макрончо,да спират еврофондовете на бедните евро страни. ;)))))))

  6. Преслав
    #3

    Освен за сините комунисти мнението на един ДС доносник едва ли има някакво значение. Новината бръкна в здравето на "автентичните" и няма как да прикрият разочарованието си.

  7. Лизи Гугуткова
    #2

    Това е добре за бизнеса ни и екологията.Ама какво ще правим с това: Илиян Василев: Журналистите ни занимават с Евродамаджански, а не питат президент, премиери, министър на енергетиката, на БТГ - какво правим ако ни наложат санкции на още повече какво правим за да ги избегнем. И не са само американските санкции, но се задават и европейски. Надградени над онези 77 милиона евро глоба, която платихме след решение на Анти-Монополната диркеция на ЕК срещу Булгартрансгаз, БЕХ и Булгаргаз. Вероятно това е стратегията ИМ - ние строим, нарушаваме, те ни глобяват, ние плащаме и .... керванът си върви.

  8. Коментарът е изтрит в 13:29 на 18 декември 2019 от автора.
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.