Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Образователното министерство обмисля "дали да се увеличи количеството на матурите"

Изпитите трябвало да оценяват не само назубреното, но и начина на мислене

2 коментара
Тодор Танев. Сн.БГНЕС

Въпросът "дали да се увеличи количеството на матурите" ще бъде повдигнат от министъра на образованието Тодор Танев при разработването на 18 държавни образователни стандарта след приемането на новия Закон за училищното образование. Това съобщи Танев в петък.

Сега зрелостниците се явяват на две задължителни матури – една по български език и литература и една по избор измежду 13 учебни предмета.

От думите на министъра така и не стана ясно дали ще бъде въведена трета задължителна матура или ще се увеличат предметите, между които учениците избират за втората задължителна матура. Танев обаче уточни, че през тази година промени в броя и съдържанието на матурите няма да има, но е вероятно да бъдат уточнени някои от критериите.

"След като ще имаме 18 области, за които ще има държавни образователни стандарти, а 13 са матурите - какво ще правим с останалите пет области? Задавам риторичен въпрос", уточни Танев. Той посочи, че зрелостник, който завършва Националното музикално училище, е почти невъзможно да се яви на матура по музика и затова избира друг предмет, например
история. "Не е редно така, поне за някои училища", посочи образователният министър.

На въпрос дали в законопроекта за училищното образование се предвижда да има трета задължителна матура, министър Танев каза, че "той" не влиза в тези подробности и отбеляза, че това е законопроект, а какъв ще е законът ще видим след няколко месеца.

Той посочи, че въпросът за матурите не е дебатиран и "изисква много умове да се съберат, много съгласие да се постигне, много емоции и единични гледни точки да бъдат взаимно преборени, за да се стигне до крайния продукт, който толкова много искаме".

По отношение на сложността на матурите Танев коментира, че е против по-сложните матури, но ако Законът за висшето образование, който трябва да бъде реформиран, изисква от
матурите да представляват форма на влизане в учебните заведения, то може да се помисли за нещо подобно на изпитите в американските висши учебни заведения - по обща подготовка и по начин на мислене.

"Матурите, според мен, трябва да се разделят с тегобата да филтрират децата и да ги аранжират, като много по-умни и много по-малко умни или средни и съвсем неумни, което е абсурд", заяви министър Танев. Той допълни, че всяко дете има талант.

Според Танев средните тестове са най-лошото нещо, защото в тях, само тези, които са зубрачите, минават. Тестовете трябва да бъдат по-индивидуализирани, с повече мисъл в тях, посочи министърът. Той има амбицията да направи матурите по-адекватни, така че "да хващат" много по-голям спектър от деца, разбиращи от различни подобласти на една област.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. teraflop
    #2

    Като гледа образователния и военния министър,на човек му иде да ревне три дни с глас и да не млъква.

  2. анита хегерланд
    #1

    Колко кандидатури за министър на образованието имаше и по какъв критерий е избран настоящия? Има ли системна, принципна идея как ще реформира българското училище и българския университет или просто ще вземе нечия програма, ще я приложи и ние на практика ще открием дали "става" през следващите години. Всичките му изказвания ни навеждат на мисълта, че няма системност и последователност в работата на министерството. Между колко проекта е избран този, "без бележки в началното училище"? Колко университетски програм са били анализираини, за да се стигне до "стратегията за висшето образование"? Къде е анализът на грешките на сега съществуващия закон?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам