Министерството на образованието и науката ще направи дебат за това дали сексуалното образование на учениците не трябва да започва по-рано. Според министър Красимир Вълчев първите теми трябва да са в ІІІ и ІV клас.
Според него въпросът не е дали да има такова образование в училище, а дали тези теми не се представят на децата прекалено късно.
"Сексуалното образование трябва да предхожда половото съзряване. Ще организирам дебат от темата. Може би имаме нужда то да започва в ІІІ и ІV клас. Но ще го обсъдим със специалистите първо", коментира Вълчев пред бТВ.
Той добави, че в момента отделни теми, засягащи сексуалното образование, има по някои предмети като "Биология и здравно образование", който започва да се изучава от VІІ клас.
Преди десетина дни министерството първо спря, а после отново пусна програма, която цели да повиши осведомеността на ученици от начален курс за различни видове насилие, включително сексуално, и как да се предпазят от тях. Обучението е за деца от 9 до 11 години (ІІІ - V клас) и е организирано от фондация "П.У.Л.С" в пернишко училище. Причината за спирането на програмата бяха медийни изяви на семейство, скандализирано от обучението, в което детето им дори не участва. Майката Дима Ненчева твърдеше, че децата са били принуждавани да се целуват и да рисуват полови органи. Твърди, че това било разказано на детето ѝ от други деца.
Дима Ненчева и съпругът ѝ Николай Ненчев преди две години "стават инициатори на проект за нова система на социално управление, наречен "Български СУВЕРЕН", повеждайки народа към просперитет и отваряйки нова врата към бъдещето на България", пише във Фейсбук страницата на инициативата. Въпросният "проект", за който работи "Български суверен", лансира всякакви конспиративни теории и настоява да няма партии и политици, а вместо това "директна - течна пряка демокрация". Безапелационният авторитет са именно различни прорицатели, гадателки и врачки.
Допълнителни пари за задължителната градина на 4-годишните
Образователният министър коментира в понеделник и предстоящото въвеждане на задължително предучилищно образование за 4-годишните деца. Той за пореден път подчерта, че това няма да доведе до някаква промяна за децата, които вече ходят на градина. Както и в момента, основният начин за обучението им ще остане играта.
Вълчев припомни, че 78% от 4-годишните и в момента ходят на градина, въпреки че предучилищното образование е задължително за децата на 5 и 6 години. Според данните на образователното министерство три четвърти от децата на 4 години, които не ходят на детска градина в момента, са от семейства, в които няма отношение към образованието, а майчиният им език не е български. За тях било трудно, почти невъзможно да се преодолеят дефицитите в образованието, когато тръгнат на училище, а това увеличавало риска да отпаднат от образователната система.
Министърът обясни, че за големите градове ще има гратисен период за въвеждане на задължителното образование за 4-годишните заради липсата на места в градините. Сред тези общини е столичната, където от години местата в забавачките са недостатъчни. За да се преодолее този проблем, от държавния бюджет ще се отделят по 70 млн. лева за изграждане на нови градини и училища и пристрояване на съществуващи. Парите са за периода 2020 - 2022 г. Средствата за училищата са за осигуряване на достатъчно място за едносменен режим на обучение.
Около две трети от средствата за нови образователни сгради ще отидат за изграждането основно на детски градини. Те ще са за големите градове, както и за няколко села с преобладаващо ромски население, в които няма забавачки. София кандидатства с проекти за 40 млн. лева.
Според Вълчев с тази програма след две години проблем с местата в градините ще има само в столицата и то за децата на 2 и 3 години. Въпреки това според него дори и в един момента да се осигурят места за всички деца, строителството на нови сгради трябва да продължи, тъй като част от предучилищните групи за децата на 5 и 6 години са в училищата.
Министърът добави, че с въвеждането на задължително обучение за 4-годишните за системата ще бъдат осигурени допълнително 100 млн. лева годишно. Част от тях са за намаляване на таксите, както и за безплатно обучение на определени групи деца.
И в момента за децата на 5 и 6 години формално таксите за детска градина трябва да покриват само разходите за хранене. В София обаче таксата за забавачка е еднаква независимо от възрастта. От местната власт обясняват, че това се дължи на факта, че 60-те лева, които родителите плащат на месец, стигат само за храненето на децата.
Изпитите след VІІ клас може да се променят
Вълчев коментира още, че не се предвижда ревизия на решението на ведомството в изпита след ІV клас диктовката да се прави от предварително записан аудио файл. Според него това поставя всички деца при еднакви условия, а тестовите изпити, които били направени по места, показвали, че няма влошаване на резултатите на децата в сравнение с варианта на диктовка, която се чете от преподавател на място.
Образователният министър каза още, че се обмисля от 2023 г. изпитите след VІІ клас, с които се кандидатства в гимназия, да включват въпроси не само по математика и по български език, а да са интегрални. Идеята е в теста по математика да има въпроси и от природните науки, а в този по български и литература - и от обществените науки.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
8 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Да не проговорят нашите деца някакъв друг език. ☺
Мишок, днес да не са ти дали премия, че си се разразил в такава словесна диapия? :))) Пък и откъде го изкопа Петко Хинов - "православния" талибан с китайската съпруга, който ден през ден прави реклама на китайските комундери - нищо че там тормозят всеки християнин.
Фб снимка току що-жена Charlize Theron, осиновила черни момченца на 2 и 4 години, ги oблича и възпитава като момиченца! Това не е ли насилие над децата? Защо не си е осиновила момиченца? Такова възпитание искате, такова "сексуално образование" налагате, такова осиновяване също. Жената, споделила снимката е от Австралия,и няма нищо общо с Путин
Записки из бележника
НИКОЛАЙ ДРЕНЧЕВ·СРЯДА, 19 ФЕВРУАРИ 2020 Г.·1 МИНУТА
Отдавна не бях ходил на сатанинско сборище. Днес в 17.36 попаднах на информация, че от 18 часа ще се провежда такова в центъра на София. Имах един свободен час и въпреки че знам поне хиляда начина за по-приятно прекарване на времето – отидох на „Дискусия за здравето, секса и образованието на нацията“.
Свалих лъвчето от ревера си, за да не ме разпознае някой. Не че бих се притеснил особено, но отивах да слушам, не да ги възпитавам. …
Ще им дойде време и за катарзиси, но е рано още. Като че ли никой не ми обърна внимание, само една жена не ме изпускаше от поглед и ме гледаше така, сякаш очакваше всеки момент изпод сакото да извадя картечницата.
Беше заявено присъствието на Весела Банова(НМД), Красимира Хаджииванова (Майко Мила), Марин Бодаков (набеден за интелектуалец и преподавател в СУ). Няма начин и от П.У.Л.С. да няма някой – помислих си и не се излъгах – бяха представени с впечатляващо количество жива сила, предвождана от главатарката им - Екатерина Велева. На сцената излезе и още една тежка гаубица - Рада Стаменкова - самата изпълнителна директорка на от „Българска асоциация по семейно планиране“ (пълно име е „Българска асоциация по семейно планиране и сексуално здраве“, а сайта им е Safesex.bg)
Не разбрах кой организира събитието. Три пъти беше казано че то е организирано „от група общественици“, но имена не казаха. Или тези общественици си нямаха имена, или ги беше страх да не разберем кои са.
Присъстват - с мене - 36 човека, включително „петимата от Ремс“ (лекторите на сцената). После дойдоха още няколко. Имаше три ТВ камери – Кошлук ТВ (БНТ) и ТИМ ТВ (България от еър). Третата май беше ведомствена за нуждите на „групата общественици“, които явно трябва да отчетат дейността си пред спонсора. Как пък тия с камерите си счупиха краката да отразяват селски вечеринки, но не дойдоха поне веднъж на някое от събитията „Възраждане на семейните ценности“, за да видят разликата?!
Изключително слаби оратори. Тя и публиката заспала… Мисля си: „на какъв секс ще учат децата ни тия, тия са импотентни, първо себе си трябва да научат!“ Жените – офисен планктон – от средна хубост надолу. Празни погледи и „американски“ усмивки. Здраво наблягат на алкохолната консумация. А „мъжете“ там присъствали… Ако им бях ротен командир… майка им мила!
Но да скоча веднага на най-главното, което се каза: вече спират да говорят за СЕКС! Думата СЕКС дразнела обществото, особено за малки деца, затова нямало да се употребява „сексуално образование“, въвежда се евфемизъм: „ЗДРАВНО ОБРАЗОВАНИЕ“. Родителите реагирали на обучение за СЕКС, но за здравно образование нямали нищо против! Така че – щом, драги родители, сте против грантаджиите да учат децата ви как да правят безопасен секс – край! Вече упражненията как да сложат кондом на краставица ще се провеждат в часовете по здравно образование!
И петимата лектори твърдяха, че родителите им били срамежливи и в къщи не са им дали обяснения за половите функции. Ако това е вярно, трябва да има пряка корелация – ако не говориш с детето си за любовта и секса – то става грантаджиийче. Статистически няма как да си обясня извадка пет от пет / 100% , при положение, че не познавам нито един друг човек (а аз познавам доста хора), който да е споделил, че майка му и баща му не съумели да го информират.
Били поканили и вицепремиерката. (Нарочно не и пиша името, и без това малцина го знаят.) Тя щяла да дойде, ако била в страната, ама не била в страната, та нямало да дойде.
И МОН поканили, ама МОН ги отсвирили без коментар.
А тия родители, тия дето протестирали против това децата им да знаят… тях ги нямало никакви!
Глас от публиката: „А вие поканихте ли ги? Кои родителски организации поканихте?“
След кратко суетене следва отговор: „Ами то събитието беше публикувано, те ако са се интересували – да са го видяли“
Програмите си вървели добре от години. Но в последно време се навъдили едни родители… само скандали правят.
Родителите са много… от всичко по много. Много некомпетентни, много срамежливи, много наивни, не познават децата си. Когато говорят за секс не обозначават половите органи с истинските им имена. Едвам се сдържах да я питам (Е. Велева) тя като обучава четвъртокласниците - каква терминология ползва.
Правната рамка им е била уредена още от 2004 г. В закона за здравето пишело, че училищата трябва да образоват децата по репродуктивно здраве, а това можело да става, ако нямат подготвени учители – с външни специалисти, каквито са активистите на НПО-тата
Въпрос от публиката: „От каква възраст пише в закона за здравето, че трябва да се образоват децата сексуално?“ Отговор: „Не пише. Това значи – „във всички образователни степени“.
Въпрос: „Според вас от кога трябва да се започне с това образование?“
Отговор: „От три годишна възраст. Едно дете на три годинки като има ерекция трябва да знае какво става с тялото му“.
Имах точно един свободен час, вече десет минути закъснявам за следващата си среща, добре че е съвсем наблизо. Докато се измъквам към изхода следва въпрос от публиката: каква е причината „програмите“ да не вървят така, както са вървяли? ПУЛСарката се отправя към микрофона. Тъкмо ще стане интересно, мисля си аз Подозирам, че добре обучени и много опитни. Няма да я е страх, че ще попадне под кръстосания огън на двете жени, които, заедно с мъжете си са заели фланговете в публиката и подгряват с въпроси на ръба на учтивостта. Очаквам, че ще каже:
- Обвиняват ни, че работим като слон в стъкларски магазин.
- Обвиняват ни, че отделяме внимание само на механиката, но не и на сложния букет от емоционални и интелектуални предизвикателства, които предхождат „правенето“ на секс и се наричат ЛЮБОВ.
- Обвиняват ни, че опитваме да колективизираме нещо, което е твърде интимно, свързано е с личностно съзряване, което е строго индивидуално и не се поддава на масова работа.
- Обвиняват ни, че не даваме адекватна информация, която може да бъде осмислена от децата, че оставяме въпросите, които в следващите седмици избуяват в главите им без отговор, или по-точно – оставяме ги да търсят отговорите на улицата или в мрежата.
- Овиняват ни, че не си партнираме с родителите, дори не ги уведомяваме, че правим упражнения с децата им.
- Обвиняват ни, че преекспонираме патологиите.
- Обвиняват ни, че сме крайно фокусирани във физическото, в краткосрочното, в хедонистичното
- Обвиняват ни, че не говорим за здравните, емоционалните и интелектуалните дългосрочни, съдбоносни последици от ненавременните неразумните и неконсултираните с добронамерени опитни възрастни (РОДИТЕЛИТЕ!) сексуални дейности и практики.
Вече мисля да се върна на мястото си, да пропусна планираната среща и да чуя разбора на този въпрос.
Но отговора ме втрещява:
„Появиха се едни хора, които твърдят, че децата нямат права! Те твърдят че децата са нечия собственост – тоест – тяхна собственост! Те си мислят, че притежават децата си.“ Техния глас се чува, а нашия не! Ние не сме канени достатъчно в медиите!
Пфу че ниска топка!
Тирадата срещу родителите демаскира агендата: „няма да се вслушваме във вашите думи! Няма да обсъждаме вашите страхове! Ние сме се самотитуловали „професионалисти“ и ще правим това, което ние решим. Вие сте некомпетентни.
Лош стил е след 20 години „в бранша“ да не правиш разлика между пълноправен субект, и недееспособен субект. Децата имат права, но не са достатъчно зрели, за да ги управляват самостоятелно! Как пък не се е намерил някой да й го обясни?! Не са те глупави, ами нас на глупаци ни правят!
„Хора появили се отнякъде“!!! Не мога да си представя по-фундаментална обида към съкровената, към свещената роля на РОДИТЕЛ!
МАЙКАТА не е „човек, появил се „от някъде“! Бащата също!
В България родителите живота си са давали и кръв са лели за децата си.
Очевидно не го разбират!
Е, какво пък - ще го научат! Или по лесния, или по трудния начин!
Тоя урок явно ще трябва да го преподадем ние!
Напуснах „ивента“.
Джендър идеологията вече дойде в училищата! Има национална кампания от МОН и Общините съвместно с НПО-та в училищата да се правят родителски срещи, на които искат да подведат родителите, да се съгласят доброволно да изпратят децата си на курс за сексуално "израстване". НПО-тата обясняват, че така "помагали" на родителите, като отговаряли на неудобните въпроси вместо тях, защото те били професионалисти, а родителите са невежи и не могат да разговарят и възпитават децата си правилно! Спонсори на НПО-та …
обикновено са Европейската комисия, организации от ЕС (Белгия, Холандия, Норвегия, Англия и др.) за закрила на децата и настаняването им в приемни семейства. Не показват никакви документи, когато родителите започнат да се изказват отрицателно, веднага предлагат да разговарят индивидуално с всеки, за да могат психологически да му въздействат по-лесно. Защо им плащат изобщо, нали има училищен психолог на заплата? Трябва им ДОБРОВОЛНО СЪГЛАСИЕ на родителите, за да отчетат дейност и да вземат парите! Обикновено лъжат, че нямат нищо общо с приемането на Закона за Закрила на Детето! Като прегледате официалния уебсайт на съответната фондация се вижда, от кого са финансирани и истината е написана с тези думи - "Ние работим за ефективното прилагане на Закона за Закрила на Детето." Едно е да направиш кампания за събиране на капачки по училищата и съвсем друго е, да получаваш пари от държавата за проект, с който да манипулираш съзнанието на малките деца, че родителите им са неспособни и ограничени и трябва НПО-то да ги възпитава. По този начин се започва с манипулациите за подкопаване доверието на децата към родителите от ранна възраст. Последствията от втълпяването на децата, че частните организации ги защитават от родителите им ще са много болезнени за семействата. Така, преди години, на Запад е започнало въвеждането на политиката за контрол, чрез разбиване на семейството, като основна клетка на обществото и неговото деморализиране. Масово родителите са против и отказват. Споделяйте тази информация. Само заЕдно можем да съхраним Българското семейство!
Детето и правата by petko.t.hinov · 14/02/2020
Цялата модерна теория за „детските права“ е изградена върху лъжлива предпоставка, която впоследствие става основа за всевъзможни нечестни манипулации. За да упражнява човек права, той би трябвало да е способен да поема пълна и безусловна отговорност за деянията, чрез които упражнява съответните права. Правото е неотделимо от субекта, който го притежава именно като субект. В този смисъл, зачитането на детски права е признание за способността детето да …
ги упражнява като субект, като пълноправен гражданин. Делегирането на частични права е дискриминация, а в различен прочит, лишаване от определени права. Детето няма правото да притежава лична собственост, банкова сметка, да шофира автомобил, да създава семейство, да гласува и още много. Именно тази частичност показва уловката, скрита в понятието „детски права“. Защото именно тези, които контролират неограничените, но произволно подбрани „детски права“, чрез това превръщат понятието „права на детето“ de facto в „права над детето“. Манипулацията, която всъщност всеки бял ден се упражнява над зрели хора и която подвежда волята и избора им, чрез „детски права“ се вкарва вече и в беззащитните поради спецификите на възрастовото си развитие, неизкушени за измамата деца. А агентите на манипулация си служат с клишето „децата не са частна собственост на родителите си“, с което видимо поставят децата и вещите в един разряд. Това е едно много вулгарно клише, защото връзката между детето и родителите е най-дълбоката връзка, която може да съществува между живи същества: от микробиологично до духовно равнище. Да се сравняват те дори метафорично със собственост е цинизъм, нетърпим за всеки обичащ родител ( = всеки нормален, обикновен родител)!
До пълнолетие, ясно е като бял ден, детето има ограничени права по силата на естественото си развитие – ограниченията произтичат от самата природа на детето. Този, който ги ограничава, е практически „разпоредител“ на детството и на детето. По природен закон от незапомнени времена това са родителите. За всеки нормален и мислещ човек е ясно защо – законът на сътворението на детето е отпечатан в детето генетично. На шега казано, генетичния код на детето, който е основа на същността му във физически смисъл, принадлежи в равна степен на авторите му: двамата му родители. И нищо и никой не може да промени този факт. Но шегата настрана – с целенасоченото „придаване“ на суверенни детски права на самото дете и то само и единствено в области, определени от лицата или институциите по „управление на правата“, се създават лъжовни прецеденти за власт над детето чрез частични ( ! ) права – над, защото абсурдният детски „суверенитет“ е всъщност клин в семейните отношения между деца и родители. Зависимостта на децата от родителите е, освен естествена, пропита с любовта, която прави зависими помежду им и самите родители. Именно любовта тласка един човек в обятията на друг до степен на изчезване на собственото его. „Семейства“ от типа на онова на „Емануела“, при което всеки си запазва независимостта от другия, са не семейства, а хедонически съюзи на два несливаеми егоизма.
Чрез контролируемите „детски права“ на незрялата детска личност се поверява пълноправие в най-сложни (и несъвместими с детската възраст) области като сексуалната, при условие, че в други области такива му се отказват. Такава изборност, освен за лицемерие и манипулация, говори и за определена, преднамерена цел.
„Детските права“ са теоретичен конструкт на постмодерния неолиберализъм, който деконструира човека по един напълно своеволен начин. Но настрани от такава теоретична същност, тяхното налагане с явен натиск (психологичен засега у нас) над инакомислещите (всъщност трезвите, тези които виждат фалша на самото понятие) говори за автократична програма с глобален мащаб.
Трик на евтино е да се твърди, че ние, които сме несъгласни с фалша и манипулацията с „детските права“, сме противници на човешките права на детето. В никакъв случай! – това също е манипулация, и то не особено умна (подобна на скалъпената мантра „децата не са собственост на родителите“). Родителят по природата на родителството си не само е длъжен да отдаде всичко за децата си, но и инстинктивно-насъщно убеден, че като родител той просто изпълнява дълга си и дори не счита саможертвата за подвиг. За българската традиционна семейна и обществена култура това е въпрос извън всяко обсъждане; и ако съществуват изроди, които причиняват на децата си страдание, това не може да влиза като актив по сметката на манипулаторите на „детски права“ срещу „родителски права“ – с думите ми ще се съгласи всеки български родител! Ако един или дори петима в една общност са болни, това не прави болна цялата общност – сметката е елементарна, а статистиките – инструмент за влияние. Инсинуациите за едва ли не всяко трето българско семейство като „насилническо“ бяха, меко казано, грозни.
И тъй, детските права се сливат с родителските права и задълженията на родителите на детето до навършването на пълнолетие. В противен случай детето или получава пълноправие като субект (с всички човешки права, предвидени в хартата на ООН), или остава под опеката на семейството си като природен, органичен, неотчуждаем и жив член на последното, на когото никоя институция или чужд субект нямат правото на претенции и посегателство. Точно в тази строго определена и спазвана дистанция между семейството на детето и останалия свят е най-сигурният гарант за спазването на детските права. Защото семейството, а не обществото, е основа на детското благосъстояние и възпитание по естествения начин, при който всичко в природата – от низшите растения до висшите животни, се грижи за плода на собственото естество до определения от самото естество срок на самостоятелността му.
(14-15 февруари 2020 г.)
Print Friendly, PDF & Email
Share
0
0
0
не е работа на грантаджии да набутват джендър идьотщитите уж че информират децата как да се пазят