Общинарите от БСП договориха увеличение на парите от реклама в София

Общинарите от БСП договориха увеличение на парите от реклама в София

Групата на БСП в столичния градски парламент иззе ролята на кметската администрация и договори с три от асоциациите за външна реклама увеличение на таксите с 50 процента. По думите на лидера на червените съветници Жельо Бойчев разговорите са проведени по искане на частния бизнес. От страна на рекламния бранш в срещата участваха представители на Българската асоциация за външна реклама, Националната асоциация за външна реклама и Камарата за визуална комуникация и защита на околната среда.

В момента в Столичния общински съвет (СОС) се обсъжда поредният проект на наредбата за рекламата в София. Предните няколко опита за нормативното уреждане на тази дейност бяха атакувани пред съда, а делата бяха спечелени от фирмите. Срещата се осъществи на фона на пълното беззаконие в рекламния сектор. На 31 декември изтекоха и последните договори между "Московска" 33 и фирмите. По закон общината трябваше още на 1 януари да започне да маха всички билбордове в града. Такава дейност обаче не се забелязва.

От БСП съобщиха, че съгласието от петък на рекламните фирми да плащат по-високи такси ще доведе до повишаване на приходите от реклама за общинския бюджет над сегашния "санитарен минимум". София събира едва 2 милиона лева годишно от рекламата на своя територия.

От рекламните асоциации са се съгласили да подготвят и представят на общината списък с обектите си за външна реклама. "От страна на дирекция "Архитектура и градоустройство" вече е направен опис на всички рекламни съоръжения на територията на общината и тече съпоставянето им със собствеността на терените, върху която са разположени", коментира Бойчев.

Според проекта цената за разрешение за поставяне на рекламно съоръжение, според проекта за изменение на наредбата за рекламата, е 200 лева за елементи до 4 кв. м, 500 лева - до 9 кв. м, 700 лева - до 12 кв. м и 1000 лева - за над 12 кв. м.

В течение на гратисен период от 12 месеца рекламните фирми ще заплащат само тези такси, а след изтичането му размерът на сумите ще е база за минималните цени на конкурсите, които ще бъдат обявени за разполагането на външна реклама по схема. За този период Столична община ще трябва да премахне и незаконните билбордове.

Проектът за наредбата предвижда в центъра на София да няма реклами освен по покривите, а в широкия център те да са с ограничен размер. Общината ще определи и типове рекламни съоръжения, които могат да се поставят на територията на София, за да се уеднакви външният вид на билбордовете и табелите.

Споделяне

Още от България

Трябва ли да се приеме гласуване по пощата и видеонаблюдение в секциите?