Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Общината мълчи какво се случва с ремонта на трамвай 5

1 коментар
Сн. БГНЕС, архив

Столичната община мълчи какво се случва с един от най-големите проекти, които се изпълняват в София в момента - ремонтът на трасето на трамвай 5. Работата по отсечката до кв. "Бъкстон" изглежда е приключила, но не е ясно кога мотрисите ще бъдат пуснати. Също така не се знае кога ще започне работата по втория етап до кв. "Княжево".

От откъслечната и ограничена информация по темата до момента се знае, че сумата на договора за над 40 млн. лева без ДДС с изпълнителя ВДХ вероятно ще бъде индексирана. Поискано е повишение с 15%, което трябва да бъде одобрено от управляващия орган на програмата "Региони в растеж". От общината обаче не отговориха на въпросите на Mediapool каква е абсолютната стойност на това повишение.

Също така от ограничената информация, дадена от местната власт до момента, е известно, че изпълнителят ще бъде глобен заради забавянето на изпълнението на договора. С колко обаче от екипа на кмета не казват.

Реконструкцията на трасето на трамвай 5 започна на 10 април 2021 г. Първата част от ремонта включва изграждането на линейния парк между пл. "Македония" и Руски паметник, който вече е готов, а също и реконструкция на релсовия път до ухо "Бъкстон". Вторият етап на проекта е ремонт от ухо "Бъкстон" до Княжево.

Пускането на трамваите по първия етап беше планирано за пролетта на тази година, после се измести за лятото. През септември от местната власт обявиха, че текат изпитания на трасето, след което ще се внесе искане за назначаване на комисия, която да приеме обекта, и ако всичко е наред, той да бъде пуснат в експлоатация.

Близо два месеца по-късно, на 8 ноември, от общината съобщиха, че "предстои внасянето на строителната документация за приемането на първия етап от трасето от Държавна приемателна комисия". Нещо, което предстоеше и през септември. Още преди две седмици Mediapool попита кога се очаква да бъдат пуснати трамваите по вече ремонтираното трасе. Отговор обаче така и не беше получен.

"Изпълнителят се забави с първия етап, за което ще бъде санкциониран. Преди дни те заявиха готовност да продължат работата по втория етап към "Княжево" при осигурената от министерството (на регоналното развитие и благоустройството – б.а.) индексация от 15%", каза кметът Йорданка Фандъкова отново на 8 ноември. Думите ѝ бяха цитирани от пресцентъра на общината в съобщение, изпратено след среща с регионалния министър Иван Шишков.

Още преди две седмици Mediapool попита дали е внесено искане за индексиране на стойността на договора, за какъв процент е и за каква абсолютна стойност. И след уточняващи въпроси по прессъобщението от 8 ноември от общината не казват колко повече ще трябва да бъдат платени на ВДХ. По принцип фирмите имат право да поискат до 15% индексация върху стойността на целия договор. В случая с контракта за ремонта на трасето на трамвай 5 става въпрос за над 6 млн. лева.

От общината не отговориха и на уточняващите въпроси на Mediapool от 8 ноември каква ще е стойността на глобата, която ще бъде наложена на ВДХ за забавянето на ремонта. Санкцията за забавяне според контракта е 0.2% от стойността на работата за всеки ден закъснение, но максимум 10%. Не е ясно обаче каква е платената до момента сума на изпълнителя, както и колко точно дни е забавянето. Много вероятно е обаче санкцията да е доста по-малка от евентуалното увеличение на стойността на договора.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. someone
    #1

    Какво да става? Бетонът под релсите се бил напукал още преди лентичката, поради липсата на делатационни фуги, релсовия път бил с пропадания, спирконавесите и пейките са безумно, бутиково малки, като за междуселски автобус, а не за най-натоварения трамвай в София, който щеше да е метро, а към Княжево ремонтът едва ли ще почне скоро, така че да затапят последната строителна площадка на бетоновата мафия, аkaщa поредното бетоново недоразумение на мястото на старата фабрика в квартала, защото там, където

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.