Общината ще опита да намали рекламата в центъра на София

Общината ще опита да намали рекламата в центъра на София

Столичната община ще се опита да сведе до минимум рекламата в центъра на София, както и да уеднакви външния вид на летните градини и помещенията за пушене на заведенията в пешеходните зони. Това трябва да стане с нова наредба за преместваемите и рекламните елементи, която се разработва в момента.

Идеята е с нея да се забрани рекламата по покривите в историческия център на София, обясни общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков. В момента за нея там ограничение няма, а има такова за билбордовете по улиците. Според Зарков ще се заложат и по-големи разстояния между отделните рекламни елементи, за да не се задръства града с тях.

Предвижда се да бъде въведено изискване и за рекламните пана, които се поставят върху сгради в ремонт. На тях ще може да се изобразява вида на фасадата след ремонта и само 30% от площта ще може да се използва за рекламни послания. Сега такова ограничение няма.

Общината ще се опита да уеднакви и външния вид на летните градини по пешеходните улици - основно бул. "Витоша". Чадърите и тентите им през лятото ще трябва да са в специално подбрани от общината цветове. Засега идеята е собствениците да могат да избират между няколко цвята. Какви ще са те ще стане ясно след приемането на новата наредба.

Ще има и типови проекти и изисквания за това как трябва да изглеждат външните места към заведенията. В момента баровете и ресторантите масово са превърнали т. нар. летни градини в постоянни постройки, защитени с найлони или стъкла. Според общината за защита от студеното, ветровито или дъждовно време ще трябва да се ползват само стъклени прегради. Ще има и изисквания за конструкциите.

"Основната идея е повече ред", коментира Зарков. Той добави, че със сигурност ще има гратисен период, в който бизнесът да отговори на новите изисквания, след като те бъдат одобрени от общинския съвет.

Още по темата
Още от България

Защо управляващите избират Цацаров за шеф на "Антикорупция"?