Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Общините ще дават малките пристанища на концесия

1 коментар
Общините ще дават малките пристанища на концесия

Малките пристанища Несебър, Поморие, Царево, Созопол и Ахтопол ще бъдат извадени от списъка на пристанищата с национално значение в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и българските пристанища още през тази седмица, съобщи във вторник за Mediapool председателят на парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации Йордан Мирчев.

Той уточни, че вече е внесъл гласуваните от комисията промени в закона с молба те да се гласуват от парламента до края на седмицата. Така малките портове, които в момента се намират под шапката на пристанище Бургас, ще се отделят от него, ще влязат в списъка на пристанищата с регионално значение и ще могат да се предоставят на общините. 

Йордан Мирчев уточни, че на срещата с кметовете на селищата, в които се намират малките портове, се е запознал с техните планове за развитие и е бил впечатлен от инициативността им.

Първо трябва да се промени собствеността на малките пристанища Несебър, Поморие, Царево, Созопол и Ахтопол и тогава да се предложат промени в закона за пристанищата, съобщи министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Транспортният министър уточни, че най-вероятно до две седмици правителството ще одобри националната стратегия за развитие на пристанищата. В нея е предвидено малките портове да се развиват за развлечение.  В момента програмата е изпратена за съгласуване между ведомствата.

Едва след това ще бъде предложено на кабинета да одобри промяната на собствеността на малките портове от публична държавна собственост в публична общинска. Мутафчиев уточни, че обмислят възможността двата документа да вървят паралелно, но прехвърлянето на собствеността ще зависи от изготвянето на генералните планове на малките портове.

В Несебър и Созопол обаче собствеността не е напълно ясно. Министърът уточни, че в порт Созопол има реституирани площи и тази част от пристанището е в частни ръце.

Бившият директор на изпълнителна агенция “Пристанищна администрация” Атанас Андреев съобщи, че според документите, които е получил откакто у нас е създадена структура на пристанищна администрация през 1935–1936 година, територията на това пристанище никога не е била частна собственост и няма правно основание да се реституира. Андреев уточни, че когато е поел поста през 2000 година, част от територията вече е била “завзета” собственици на корабчета, установени на сушата и превърнати в заведения.

Едва след като се реши проблемът със собствеността на тези пристанища, трябва да се премине към промени в закона за пристанищата, заяви Петър Мутафчиев. Защото само прехвърлянето на портовете от единия в другия списък няма да даде правата на общините върху тях, уточни той.  

Транспортният министър съобщи, че още през януари се е срещнал с кметовете на малките общини и се е запознал с искането им да получат правото да отдават те на концесия на местните малки пристанища. Мутафчиев уточни, че концесиите ще се дават от общините и възнаграждението ще постъпва в техните бюджети, но плановете за развитие на портовете, които ще се изготвят от бъдещите им собственици, ще се одобряват от транспортното ведомство.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ххх
    #1

    Прочетете го. Сегашният закон дава право на общините да вземат малките пристанища на концесия безплатно и ако пожелаят да преотдават дейности. Така, че кметовете искат тези пристанища само за да правят далавери безконтролно. Й.Мирчев се сети за това след 5 години в парламента след като през оглавяваната от него комисия минаха няколко нескопосани промени на закона , направени от П.Манолов (някои от които КС върна).Прочетете статиите, там всичко е казано.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.