Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Общото небе" на България и Румъния се отлага за 2012 г.

7 коментара
"Общото небе" на България и Румъния се отлага за 2012 г.

Въздушното пространство на България и Румъния ще влезе в общ блок на управление от 2012 г. и това ще направи полетите над двете страни по-бързи, по-къси и по-евтини, съобщиха в петък министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков и генералният директор на Ръководство “Въздушно движение“ (РВД) Дилян Динев. Идеята за първото в Европа "общо небе" е от 5-6 години и трябваше да се реализира до 2010 г., но се отлага за 2012 г. заради дългогодишното забавяне на новата автоматизирана информационна система за контрол на полетите. Тя трябваше да е готова през 2003 г.

Системата е внедрена на 20 септември т.г. и е свързана директно с летищата във Варна и Бургас. Забавянето се дължи на спор между РВД и компанията, която я изгради - "Селекс" (бившата "Аления Маркони системс"). РВД поиска неустойки от 6 млн. евро заради протакането, а "Селекс" предяви претенции за допълнителни 4.26 млн. евро. В крайна сметка двете страни се споразумяха "Селекс" да смени хардуера и да модернизира софтуера на дружеството, а то от своя страна да оттегли претенциите си. РВД е платило на "Селекс" 9 млн. евро.

Новата система е съвместима със системите във всички европейски държави, сред най-модерните в света е и отговаря на всички изисквания на ЕС, похвалиха се Цветков и Динев. Чрез нея вече се обслужват 95% от всички самолети, прелитащи над територията на страната. Тя има много по-бързо действие на софтуера, което дава възможност за 50% увеличение на капацитета на обслужените самолети.

Системата ще подобри и сигурността на полетите в ниските височини, като основно това се отнася до т.нар. малка авиация в страната.

Първият компонент на новата придобивка на РВД е метеорологичната система, достъпна и за комерсиалните авиокомпании. Създава се и нова възможност за планиране на полетите по интернет. Системата на РВД е в постоянна връзка с Центъра за управление на въздушните потоци в Брюксел, което прави възможно проследяването на т.нар. въздушни задръствания, както и да се осъществи една от най-важните ѝ цели – избягването на самолетните катастрофи.

През следващата година таксите за полетите ще бъдат намалени с около 3 евро на тон/километър или както поясни ръководителят на службата Деян Динев – около 5 милиона евро кумулативно за цялата година. Средногодишно РВД обслужва около половин милион полета, новата система дава възможност за двойно повече. В последните години 2008 – 2009 нивата на трафика в България се запазиха въпреки кризата, а РВД отчита ръст на трафика с 6% за настоящата година. само на Летище София на ден кацат и излизат около 160 – 170 самолета.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Питащ
    #9

    за забавянето и оскъпяването: Цветан Дилов (бивш ген. директор), Димчо Божков (бивш технически зам. ген. директор), Емануил Радев (бивш ген. директор), Михаил Михов (бивш технически зам. ген. директор), Ангел Рачев (опреативен зам. ген. директор), Деан Динев (сегашен ген. директор), Антон Николов (сегашен технически зам. ген. директор)? Подписите им стоят под предложенията и анексите за удължаване на сроковете и изплащането на допълнителни пари. Докога разни заблудени министри ще потупват по рамото най-големите мошенници в РВД?

  2. МАНЧО
    #8

    Има един значим проблем, който бави съвместяването с Румъния. Още през 2000 г. Румъния съвмести цивилното и военното управление на въздушното движение. Ние продължаваме да ги държим разделно .Защо? Защо не изпълним изискванията на НАТО и ЕС за единно РУВД ?

  3. Spas
    #7

    Абе медиапул, пак ме скъсахте от смях:)Установяването на общи блокове от въздушно пространство между държавите в ЕС трябва да приключи до края на 2012 г. Към момента в Европейския съюз се осъществяват проекти за девет функционални блока от въздушно пространство, в един, от които участва и България. Не съм чул някой от другите все още да е станал факт, но щом казвате, че нашия се "отлага" значи е така;) все пак сте "сериозна медиа";)И си пооправете малко грешките в текста...

  4. Много Печен
    #6

    Питко - попитко, дали си наясно за какво иде реч, какво представляват т.нар. забавяния и прочие?Нещо хубаво да става в държавате и все ще се намерят недоволници да го оклепят...Дали ще бъдат по-щастливи недоволниците, ако всички в транспорта са на хала на БДЖ? Да просят стотинки от бюджета, че да си платят поне заплатите на персонала?Страната ни има голям проблем, и той се състои в това, че всеки "разбира" от всичко. И е силно убеден в това.Да, ама не!С тези думи изразявам презрителното си отношение към лаиците - всичколози. Стойте си сега там, където сте, щом не можете да мислите!

  5. Много Печен
    #5

    Какъв ти е проблемът, друже? Познаваш ли темата, или си просто един от кадрите на ВРВД, които смятат, че вършат една и съща работа, като колегите си от РВД, но понеже са част от БА и на бюджетна издръжка - съответно не са доволни от заплащането си?Въпросът от корист ли е или от загриженост?

  6. МУНЧО
    #4

    Ще те прокара, а може и мисълта ти да се изчисти от натрупаните комплекси!

  7. Ме
    #2

    Питащ, има един като теб, който пита по много теми, вече доста години.Единственото което показа е злоба, липса на компетентност и като цяло- желание да се провали.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.