Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Обжалва се прекратената поръчка за високоскоростните 20 влака

1 коментар
Обжалва се прекратената поръчка за високоскоростните 20 влака

Единият от кандидатите да доставят 20 високоскоростни беземисионни електрически влакове от типа push-pull протестира взетото в края на април решение на транспортното министерство да прекрати обществената поръчка. Жалбата на компанията "Патентес Талго" (Patentes Talgo Sl) е внесена в Комисията за защита на конкуренция на 29 април и по нея е открито производство.

Другият кандидат - Си Ар Ар Си Кунгдао Сифанг Ко. Лтд (CRRC Qingdao Sifang Co. Ltd.), не е внесъл възражения срещу отстраняването и двамата участници в процедурата и прекратяването ѝ.

Поръчката бе за доставка на 20 броя едноетажни нулевоемисионни електрически влака тип "push - pull" за 200 км/ч, с капацитет от минимум 300 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонала. Нейната стойност бе 1.2 млрд. лв., а парите бяха осигурени по плана за възстановяване и устойчивост.

Транспортното ведомството обаче взе решение, че техническото предложение на "Патентес Талго" не съответства на предварително обявените условия на поръчката за достави машините до 2026 г., за да се вмести в сроковете за усвояване на евросредствата от плана за възстановяване. Затова участникът бе отстранен от процедурата. Същото се случи и със "Си Ар Ар Си Кунгдао Сифанг Ко. Лтд", но причината е защото не удължил срока на валидността на офертата си. Затова и министерството прекрати процедурата и е решено, че поръчката няма да се обявява отново, защото очевидно производителите не могат да направят влаковете в кратки срокове.

Тогава от ведомството обясниха пред Mediapool, че от Брюксел са ни дали отсрочка за доставка на влаковете до средата на 2026 и в момента се прави анализ дали да се пуснат нови полъчки, но не за такъв тип влакове, а за двуетажни или за мотрисни.

Сегашната жалба обаче може да попречи на намеренията на управляващите и със сигурност забавя още изпълнението на проекта, финансиран по плана з авъзстановяване.

Влаковете трябваше да се движат по 14 дълги маршрута. Основните направления бяха София - Свиленград, София - Горна Оряховица - Варна, София- Бургас през Карлово, София - Русе, Русе - Димитровград - Пловдив, София - Благоевград и София - Видин.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. rusonefil
    #1

    Кви са тия високоскоростни влакове като нямаме високоскоростни линии?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.