Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Очаквано превозвачите се обявиха срещу задължителните колани

11 коментара
Очаквано превозвачите се обявиха срещу задължителните колани

Очаквано веднага след анонса на управляващите, че ще задължат всички превозвачи да осигурят колани в автобусите си, от бранша се обявиха срещу планираните промени. “Безразборното слагане на колани на автобусите няма да доведе до нищо добро, а може да застраши повече живота на хората”. Това смята председателят на Браншовия съюз на стопанската инициатива в транспорта Магдалена Милтенова, цитирана от "Фокус".

Според нея ако хората са с колани и автобусът се обърне на таван и се възпламени, коланите няма как да спасят човешки животи.

Автобусите, произведени преди 2008 г., не са оборудвани фабрично с колани и не би следвало да се променя тяхната конструкция, смята Милтенова. Според нея седалките не трябва да се подменят, какъвто е другият вариант, защото при самата конструкция на превозните средства са правени измервания и проби, в т.ч. на килограмите.

В събота, след тежката катастрофа край Своге, в която загинаха 17 души, премиерът Бойко Борисов поиска законови поправки, с които превозвачите да бъдат задължени да оборудват с колани всички превозни средства. В момента поставянето на колани в автобусите и микробусите е задължително, само когато превозните средства са снабдени с такива фабрично. Много от тях обаче са стари и нямат подобни обордуване.

"Колко години говорим за коланите в автобусите. Какво ни се отговаря? Първо започват от бранша: "20 хил. автобуси има и едни не са приспособени за колани". Питам по-важно ли е да се иде на екскурзия и дали да остане жив? От 20 хил. автобуси могат да станат 5 хил. Да си сложат нови седалки. При комунизма, когато станаха задължителни - нито москвичите, нито волгите имаха колани. Даде се една седмица, КАТ почна да глобява по 5 лева. Ако искаш да караш, слагаш колана", обясни Борисов.

Според зам.-председателя на ГЕРБ Цветан Цветанов промените ще бъдат приети в спешен порядък.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. velko
    #11

    Решението за колани в автобусите ще бъде не компетентно и опасно за пътниците.Практиката без теорията е сляпа.Приказките са алабалистика.

  2. lz2gkk
    #10

    Вярно, такъв случай още няма, защото не се е случила катастрофа с ППС равно по тегло с автобуса, което се равнява на удар в бетонна стена. За другото си прав, дали ще повлечеш своята седалка или ще изкъртиш предната е все едно.

  3. bgp
    #9

    Уважаеми ...... катастрофи не трябва да има ...това е главното ! За да са по-малко .... трябва да се спазват правилата и главно ограниченията на скоростта и рисковите , безсмислени изпреварвания ! Всичко друго е отвличане на вниманието !

  4. Капитан
    #8
  5. ARROGANT
    #7

    Не искаме коланите на Боко Тиквата! Искаме коланите на Костов и Нинова.

  6. Преслав
    #6

    Щом не са пригодими за старите автобуси, който иска да вози да инвестира в нови иначе вън от бизнеса. Толкова ли е сложно? Костов като принуди такситата да се боядисат в жълто и да сложат касови апарати нямаше ли вой ? Трябват твърди решения, никакви компромиси с това.

  7. т€еритория на Мики Маус
    #5
  8. lz2gkk
    #4

    Политиците и журналистите живеят с мисълта, че разбират от всичко. Да, да, ама не! При удар в тежък камион автобусът спира внезапно и примерно моето тегло от 100кг. става 500 - 1000 килограма. Коя седалка на стар автобус е изчислена за такова натоварване в посока напред? Не само пътника ще полети напред, а и седалката след него да му помогне в премазването.

  9. т€еритория на Мики Маус
    #3
  10. Анонимент
    #2

    Требва първо да опправят пътищата направени с тебешир от аверите на тиквона за да останат милиони и за герб и за бсп и за дпс и т,н, Иначе ще стане като при влакче на ужасите - всички вързани с копани а влакът се хлъзга в пропастта - само че наистина! Не само пътищата се нуждаят от набраздяване но и мозъка на тиквата също!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.