Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Офертата на "Трейс" за "Тракия" – "феноменално" ниска, но "реалистична"

21 коментара
Офертата на "Трейс" за "Тракия" – "феноменално" ниска, но "реалистична"

Цената за строителството на ЛОТ 2 на "Тракия", предложената от "Обединение Магистрала Трейс" – 137.868 млн. лева за 32 км., е реална, каза във вторник регионалният министър Росен Плевнелиев. Това е мнението на представители на Камарата на строителите в България, обясни той.

Обединението на 'Трейс груп холд" даде най-ниска цена за строежа на отсечката Стара Загора – Нова Загора от "Тракия". Тя драстично се различава от предложенията на другите участници в търга, които искаха от 250 млн. до 373 млн. лева.

Ще се радвам безкрайно много, ако ние успеем да направим ЛОТ 2 на автомагистрала "Тракия" за предложената най-ниска цена, каза Плевнелиев.

След отварянето на ценовите оферти миналата седмица Плевнелиев каза, че е притеснен от "гигантската" разлика в сумите и добави, че предложението на "Трейс" ще се разгледа под лупа дали е устойчиво. Дружеството ще трябва да представи допълнителна обосновка за ниската цена.

"Ако успеем да направим за толкова малко пари останалите лотове, това ще бъде феноменално. Това ще бъде нещо, с което ще се гордеем и в Брюксел, защото, ако "Тракия" стане за тези пари, аз съм убеден, че няма да има друга такава магистрала, която да е направена за такава себестойност – разбира се, без да има някакви компромиси с качеството. За това ще следим този път на обекта", обясни министърът.

Най-късно до понеделник ще бъде обявена тръжната процедура за ЛОТ 3 на "Тракия” (Нова Загора – Ямбол), каза още Плевнелиев. Две до три седмици след това ще стартира и търгът за ЛОТ 4 – Ямбол – Карнобат.

Днешните съперници са вчерашни съдружници

След най-ниската оферта на Обединение Магистрала Трейс ("Трейс груп холд", "Пи Ес Ай", "СК 13 Пътстрой" АД, "Виа строй инженеринг" и "Пътно строителство" Добрич АД) – 137.868 млн. лв. с ДДС, в търга за строителството на ЛОТ 2 (32 км.) се нареждат гръцките компании “Терна” с 247.6 млн. лв. и “Актор” с 292.1 млн. лв. Най-висока е цената на консорциум "Алпине-Холдинг Пътища" – 373.6 млн. лв.

От наддаването отпаднаха две чужди компании - турската "Доуш" и австрийската "Щрабаг", консорциумът между "Пътни строежи" Пловдив и сръбската "Конструктор инженеринг" и обединението "Български автомагистрали". В него са "Главболгарстрой", "Автомагистрали-Черно море", Шумен, "Иса 2000" и "Пътстрой 92".

Строителната "Иса 2000" на Юлиан Инджов нашумя покрай съдружието си с Румен Асенов, собственик на "Иса инженеринг" ЕООД, построила резиденцията на ДПС в столичния кв. "Бояна", известна като "сарая на Доган".

Според търговските регистри Инджов и Асенов са притежавали "Исса-инженеринг" ООД, която продължава дейността си като "Иса-2000" ЕООД. И двете компании, за които се смята, че се ползват с протекциите на ДПС, имат редица поръчки за строителство и ремонт, финансирани от държавния бюджет и еврофондовете.

През 2008 г. "Иса 2000" се включи в тогавашния търг за магистрала "Тракия" с австрийската "Щрабаг", но търгът бе отменен.

"Иса 2000" е съдружник и на "СК 13 Холдинг", един от фаворитите за ЛОТ 2 на "Тракия", в консорциум НТИ, създаден да участва в конкурс за пътно поддържане на софийските улици.

"Иса 2000" се появява и в още едно от обединенията, подали оферта - "Конструктор Тракия". Според търговските регистри то е създадено на 10 декември и в него участват "Конструктор инженеринг" и "Пътни строежи" АД с 40%. Във втората 4.1% има "Пътни строежи-Пълдин", в която 94 на сто са на Юлиан Инджов. Останалият дял е на "Контрол ПС", която препраща към лица, свързани с бизнесмена Васил Божков.

Офертите на "Български автомагистрали" и 'Конструктор Тракия" обаче бяха отстранени, защото не отговарят на изискванията на възложителя. Точните мотиви ще станат ясни заедно с обявяването на победителя в конкурса след около две седмици. Тогава отстранените участници ще решат дали да обжалват. Ако това не се случи, строителството на "Тракия" ще започне през май.

МРРБ ще изплати дълга си към строителните фирми

Плевнелиев съобщи във вторник, че за януари на строителните компании са изплатени 38 млн. лева от държавните дългове. Министърът каза, че преди ден финансовото министерството е поело ангажимент до 15 февруари да бъдат изплатени 40 млн. лева на фирмите по програмата ФАР в рамките на правителственото постановление от октомври миналата година.

По останалия дълг на министерството към бизнеса от общо 200 млн. лева до края на февруари трябва да се изплатят 80 млн. лева, а до края на март - още толкова, с което споразумението със строителния бранш ще бъде спазено.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

21 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Пешо
    #22

    Било много хубаво магистралата да е евтина. Абе тъпако, нали се прави с европейски пари. Дали не е добре в икономиката да влязат повечко милиони по време на криза, а? Ама то печалбата на гърците щяла да е голяма. Е и? Нали всичко останало си го плащат тук. Идиот!

  2. TNT
    #21

    Не е в мой стил ама ти си тъп!

  3. alabala
    #20

    ама наистина или си много тъп или най-вероятно не разбираш от инфра.проекти. за построяването на жп.отсечката Крумово-Първомай например гръцката "Терна" не стига че се бави за има няма 30-тина км. близо 5 години, но и не нае нито един български работник , а докараха гърци.....другите "Асталди" в отсечката Първомай-Свиленград масово наемат.....руманци....по-добре българи да строят българските инфраструктурни обекти!!!!!

  4. Buba
    #19

    Po-tapo izkazvane skoro ne bjah chuvala. Ma kakvo drugo da se ochakva sled 45 god komunisti4esko kretenstvo, ne si vinoven ti za tapotata si...

  5. Деян
    #18

    Братле... ти сигурен ли си какво говориш за "Терна"? Грък? Грък? Грък? Грък строител? Грък на строителен обект? Грък строителен работник? Я поразпитай момчетата на обекта дали са гърци наистина :):):)

  6. Руми Йелева
    #17

    Абре, Пешо, ти явно не си чувал също, че тия обекти се съфинансират, т.е. не става дума Брюксел да плаща за всичко, а за поделяне на разходите. Така че, ако цената е по-голяма, то и българският дял за плащане ще е по-голям!Да не говорим и за друго - ако тук изхарчим повече европари, ще останат по-малко за други проекти, а е по-добре да се построи възможно най-много възможно най-рано.Нищо, де, ти продължавай да дуднеш...

  7. Chicco
    #16

    А забравиха ли какъв шум до небето се вдигна, когато португалците търсеха същата цена при концесиониране на магистралата? Не съм царист, точно обратното, и смятам, че за такъв равен терен и 2 млн. Евра за км. са много. Защото пак ще забравят да построят необходимите виадукти и отклонения, които натоварват цената на километър.

  8. Пътищар
    #15

    Всички вие, не забравяйте , че се работи по "Фидик", контрола е сериозен, плащането става само след действително извършена работа!Това значи, че не може да се краде!!

  9. znayko
    #14

    минало. Предишната отсечка, която са строили е оферирана за 48 милиона, а е изпълнена за 101 млн. евро и с две години закъснение. Ако се опитват да приложат отново този номер ще е интересно поведението на държавата. Аз предричам, че след година - година и половина съответният министър ще обясни, че всъщност се налага повишение на цената, защото.... Но хайде да видим какво ще стане :)

  10. Кантарчето
    #13

    Не е феноменално ниска спечелилата оферта, която е за 4,3 млн.лв/км!Феноменално висока е тая на "Алпине-Холдинг Пътища" – 373.6 млн.лв., което е 12 млн.лв. за един километър!!??

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.