Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Ограничения за неопитните шофьори скараха БСП и НДСВ

11 коментара
Ограничения за неопитните шофьори скараха БСП и НДСВ

Само текстове, предвиждащи ограничения за неопитните шофьори, бяха одобрени на първо четене от мнозинството в парламента в петък. От общо пет предложения за промени в Закона за движение по пътищата (ЗДвП), приети бяха само идеите на БСП, а предложенията на НДСВ и на Ваня Цветкова (БНД) и независимия Светослав Спасов бяха отхвърлени.

Така не успя да мине въвеждането на категоризация на центровете за обучение на бъдещи шофьори, както и създаването под шапката на регионалното и вътрешното министерства на звено за контрол на качеството на пътната мрежа, както и да се глобяват пътноподдържащите фирми при произшествие заради лош път.

Приетите текстове са най-дискриминационните и най-неработещите, възмути се председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Йордан Мирчев (НДСВ).

Според него приетият текст, внесен от “Коалиция за България“, е гласуван партийно и като отмъщение за това, че транспортната комисията отхвърли корекции в Закона за електронните съобщения. Това е"отмъщение за слушалките" и то не е в интерес на ЗДвП, каза Мирчев.

Одобрените текстове предвиждат неопитните водачи да не управляват автомобили с обем на двигателя над 1600 куб. см, да не шофират МПС от 23.00 до 5.00 часа сутринта, да карат с 10 км/ч по-ниска скорост от обозначената, да не превозват пътници до 18-годишна възраст без присъствието на правоспособен водач и да получават 2/3 от контролните точки при издаване на книжка. С промените се въвежда и нов вид наказание – безвъзмезден труд в полза на обществото. Социалистите предлагат още и глобата с фиш да се вдигне от 50 на 100 лева без право на обжалване.

Радослав Илиевски (БСП) обясни, че млад шофьор е този, който е до 25-годишна възраст и има до една година опит, а нов шофьор е над 25 г. но с до 1 година стаж.

Ваня Цветкова от БНД и независимият депутат Светослав Спасов предлагаха фирмите, които поддържат пътищата, да сключват застраховка "Гражданска отговорност". Идеята им е при инциденти заради състоянието на настилката да бъдат покрити разноските за лечението на пострадалите и имуществените щети.

"Защитавате дупките-убийци”, коментира след отхвърляне на проекта Светослав Спасов.

На четвърто място сме в света и на първо място в Европа по загинали по пътищата – 135 души годишно на 1 млн. жители, казва в Спасов в своя позиция, пратена до медиите в петък. Нареждаме се сред страни като гъстонаселените Индия и Китай. За черната статистика имат вина не само лошите шофьори, но и липсата на адекватна държавна политика за поддръжката и ремонта на опасната пътна инфраструктура, смята Спасов.

Според официалната статистика на КАТ –30% от пътно-транспортните произшествия се дължат на лошата инфраструктура.

В позицията си Спасов призовава да се окаже натиск върху управляващото мнозинство на тройната коалиция – БСП, НДСВ и ДПС, за предоставяне на 50% от приходите от данъците на софиянци за основно ремонтиране на улиците на София, за безопасното движение по пътищата и за подобряване на качеството на живот в столицата. Така годишно за столичани ще има осигурени 270 млн. лв. годишно, които за 6 години ще станат 1.6 млрд. лв., а това са точно необходимите средства за модернизиране и преасфалтиране на всички улици в София, казва Спасов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. елате ни вижте
    #12

    "...неопитните водачи да не управляват автомобили с обем на двигателя над 1600 куб. см, да не шофират МПС от 23.00 до 5.00 часа сутринта, да карат с 10 км/ч по-ниска скорост от обозначената, да не превозват пътници до 18-годишна възраст без присъствието на правоспособен водач и да получават 2/3 от контролните точки при издаване на книжка"що за дискриминация ?!нямате право да лишавате някого от неговите права, само защото не е навършил определени години, или не е навъртял определен стаж зад волана. що за извратена логика, другари комунисти ?!

  2. Наблюдател2
    #11

    Не харесахте Царя, сега ще гласувате за Пожарникаря. Но по-добре за Пожарникаря,отколкото за Пъдаря...

  3. Шумахер
    #10

    Май управляващите искат да намерят допълнителни поводи на катаджийте да се заяждат, и да прибират парички. Така де, заплатите на ченгетата не ги увеличиха, затова разликата ще си я вземат от шофьорите.

  4. 07
    #9

    и социалист

  5. Пурко
    #8

    В цялата работа виждам УВЕЛИЧАВАНЕ НА КОРУПЦИЯТА,осакатяване на младите шофьори и увеличаване на БЪРКОТИЯТА.Мнооооого умни глави,няма що,.....

  6. KOSTA
    #7

    После пак ще крадат заедно

  7. гагаузов
    #5

    направете една магистрала най после вместо да се занимавате с тъпи закони да ни изнудват от КАТ

  8. лаик
    #4

    И главата му да е на 5 метра от тялото.

  9. калун
    #3

    но не такива. Новите шофьори, независимо от възрастта, трябва да карат известно време с придружител, защото опитът зад волана се придобива бавно. Никой не се е родил научен.Трябва да има ограничения в скоростта - реакциите също не се изработват веднага. Навремето беше с 10 км./ч. по-малко от разрешеното за новоизлюпените водачи на МПС. Карам от 20 години и знам от опит, че не си ли навъртял сам и в различни условия 5000км, още не си шофьор. А у нас книжките се купуват и като седнат зад волана - никаква колегиалност и човещина, да не говорим за спазване на правилника, особено ограниченията на скоростта...

  10. Радо
    #2

    Имало и някакви депутати с мозък явно, но болшинството ще ги смаже.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.