Ограниченията за течности в ръчния багаж на авиопасажерите падат до 6 месеца

Ограниченията за течности в ръчния багаж на авиопасажерите падат до 6 месеца

Европейският парламент (ЕП) поиска ограничението за течности на борда на самолетите да отпадне след шест месеца, съобщиха в сряда от ЕП. Депутатите смятат, че контролът върху течностите може да продължи и в бъдеще, но не и преди да се направи цялостна преоценка на рисковете и оперативните разходи по прилагането на тези мерки.

Парламентът в Страсбург прие нови мерки за подобряване на сигурността в гражданската авиация, съобщиха в сряда от ЕП. Депутатите поискаха в европейските правила да се включат мерки за сигурност по време на полетите и назначаване на служители по сигурността.

Тези служители трябва да са преминали през подходящо обучение и депутатите настояват да не се носят оръжия на борда на самолетите. Изключение за оръжието може да има само ако са изпълнени необходимите изисквания за сигурност, и е дадено разрешение от държавите, издали лиценз за извършване на дейност на превозвача и тези, където каца и излита авиокомпанията.

Европейският парламент предлага разходите за прилагане на мерките за сигурност да се финансират от потребителите и държавите-членки. Ако някоя от държавите обаче реши да въведе по-строги мерки, ще трябва да покрие всички разходи по тях.

Повечето от българските авиокомпании имат такива цивилни служители по сигурността на борда на самолета, когато пътуват до т.нар. “рискови дестинации”, коментираха за Mediapool представители от родните въздушни превозвачи. Списъкът с рисковите зони се изготвя от Министерството на външните работи, но тази мярка е по-скоро по инициатива на компаниите, отколкото по задължение. Според експертите новите мерки за сигурност няма да затруднят допълнително родните авиокомпании, които ще бъдат проверявани от европейските авиационни инспектори през май.

По неофициална информация инспекторите от Европейската агенция за авиационна безопасност ще пристигнат на 7 май за последната проверка на Гражданска въздухоплавателна администрация (ГВА) към транспортното министерство и авиокомпаниите. Запознати твърдят, че не е напълно сигурно дали ГВА ще получи положителна оценка на проверката.

Според запознати авиокомпаниите за каргопревози, на които беше наложена ограничителна мярка да летят в рамките на Евросъюза до края на май, са поискали от ГВА да отмени ограничението. Източници на Mediapool твърдят, че 5-те каргокомпании са изпълнили предписанията на българската администрация. Вместо да вземе решение обаче от ГВА изпратили писмо до Брюксел, за да питат дали могат да махнат ограничението за 5-те български каргокомпании.

Запознати твърдят, че в транспортното министерство са получили отговор от комитета по авиационна безопасност в Брюксел, в който българската администрация е информирана, че тя сама е наложила ограниченията, а европейската администрация само ги е приела.

Още от Бизнес

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?