Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Огромни разлики в офертите за ремонт на жп линията Септември-Пловдив

5 коментара
Огромни разлики в офертите за ремонт на жп линията Септември-Пловдив

Близо 260 млн. лева се оказа разликата между най-скъпата и най-евтината ценова оферта в един от най-големите търгове за ремонт на жп отсечка, финансиран с европейски фондове – този за линията Септември – Пловдив. В конкурса участваха рекорден брой фирми и сдружения – 19. Друга изненада е, че всички технически оферти са одобрени и участниците бяха допуснати до отваряне на ценовите предложения.

Конкурсът е разделен на три позиции – модернизация на участъците Септември – Пазарджик, включително гарите Септември и Пазарджик, отсечката Пазарджик - Стамболийски, включително гарите Огняново и Стамболийски, и отсечката Стамболийски – Пловдив, включително гара Тодор Каблешков. Прогнозната стойност на целия проект е 359 млн. лева.

Обединението "Ай Джи Ей жп инфраструктура", съставено от испанските "Ай Джи Ай" и "Г21", и "Инжстрой инженеринг", България, предложи 47.53 млн. лева за Позиция 1, 49.84 млн. лева за Позиция 2 и 48.69 млн. лева за Позиция 3 или общо 146 068 809 лв.

"БГ ЖП Инфраструктура” (обединение между германската "Хохтиф" и турската "Япа") даде цени от 134.87 млн.лв. за първа позиция, 143.63 млн. лв. за втора и 125.8 млн. лв. за трета. Така цената за цялата поръчка става 404 312 323 лв., почти три пъти повече от най-ниската.

Огромната разлика породи съмнения за дъмпингови цени. Държавата вече си е патила с договори за жп ремонт на нереалистично ниска цена. Последният случай е с проекта по ИСПА за модернизация на жп отсечката Първомай – Свиленград, който трябваше да се изпълни от италианската "Асталди" за 162 млн. евро, при положение, че втората най-ниска оферта в търга бе за 300 млн. евро. В крайна сметка "Асталди" се оттегли от проекта, заради невъзможност да приключи работа в срок, а страната загуби между 70 и 80 млн. евро по ИСПА.

Офертите на останалите участници в търга за Септември – Пловдив са между 55 и 80 млн. лева за всяка от позициите.

В диапазона 55 – 60 млн. лева се движиха цените за всяка една от позициите на гръцката "Терна", консорциума "Светелски РВП Кьоне", на "Чи Ем Чи – Акмар ди Равена Италия", на "Порр" Австрия и "Азви – СПХ", "Актор". Между 60 и 70 млн. за всяка от позициите поискаха консорциумите "БТП - ГБС", "Леонард Вайс – Станилов", "Железопътни магистрали", съставен от испанските "Копаса" и "Косфеса" и българската "Понстрой", "Ти Чи Мавимекс" и обединение "Пицароти – ИПС". Между 75 и 80 млн. за позиция предложи "Щрабаг". Консорциумът "Алпине – Вибе" даде цена около 90 млн за позиция, а чешката ОХЛ-ЖС – почти 100 милиона лв.

Тръжната комисия ще изчисли дали цената на "Ай Джи Ей жп инфраструктура" е с 30% по-ниска от средната на останалите участници и ще поиска обосновка на предложението. Победителят в търга ще се определи до 10 май.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Вакарелски
    #5
  2. ostar
    #4
  3. N
    #3
  4. kaka
    #2
  5. no-niska e
    #1

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.