Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Омбудсманът иска общината да изслуша недоволните шофьори от градския транспорт

1 коментар
Сн. БГНЕС

Подписката и исканията на шофьорите от градския транспорт в София да бъдат разгледани от ресорната комисия в Столичния общински съвет на заседанието ѝ в сряда. За това настоя омбудсманът Мая Манолова в писмо до кмета Йорданка Фандъкова и до председателя на транспортната комисия Екатерина Йорданова (ГЕРБ), която е и лидер на транспортния синдикат към КНСБ.

В писмото на Манолова се казва, че подписката за промяна на условията на труд, намаляване на извънредните часове зад волана и осигуряване на по-реалистични за изпълнение разписания, е подкрепена от 1210 служители на общинските дружества "Столичен автотранспорт" и "Столичен електротранспорт". Според Манолова на заседанието на общинската комисия в сряда трябва да бъдат допуснати по двама представители от гаражите на градския транспорт, които да представят проблемите и исканията си.

Миналата седмица с неволите на шофьорите в обществения транспорт се заеха и синдикатите КНСБ и "Подкрепа". Те поискаха спиране на нощния транспорт като мярка срещу извънредните часове работа, увеличаване на заплатите, осигуряване на повече бус ленти и по-добри условия на труд за водачите и механиците в гаражите. От КНСБ обявиха също, че за да се спазва изискването за максимум 150 часа извънредни часове на работа на година, трябва да се промени и разписанието и някои линии да се разредят.

Кметът Фандъкова обяви, че последното няма как да се случи, но премахването на нощния транспорт може да се обсъжда. Тя каза също, че е поискала от директорите на общинските фирми да спазват закона по отношение на извънредната работа.

Във вторник от КНСБ поискаха среща с Фандъкова, на която да се обсъдят исканията шофьорите, обобщени от синдиката.

Фандъкова коментира, че е готова да се срещне с всеки един работник от транспортните дружества.

"Разбира се, ще разгледаме внимателно исканията и ще продължим работата с нормален диалог и реалистични обещания. Не можем да поемем ангажименти, които градът и бюджетът не могат да си позволят, защото всички тези средства всъщност се плащат от всички граждани на София, а това как се разпределят зависи също така от дискусия и диалог. Затова този диалог трябва да продължава непрекъснато", коментира тя във вторник и припомни, че от 1 февруари заплатите в градския транспорт са увеличени с 10 на сто.

Към момента не е ясно как ще се реши проблемът с извънредния труд при положение, че липсват 250 водачи за двете дружества, отговарящи за автобусите, тролеите и трамваите. В същото време дори и повишение на заплатите едва ли ще доведе нови кадри в столичния транспорт, тъй като той се конкурира с международните превози, където по данни на синдикатите заплащането е около 2000 евро.

Засега от профсъюзите не говорят за протести при неизпълнение на исканията им.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Калико Джо
    #1

    Сега да чакаме ли и полицаите и медицинските работници да протестират срещу нощния труд и КНСБ да ги подкрепи?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.