Омбудсманът иска общината да изслуша недоволните шофьори от градския транспорт

Сн. БГНЕС

Подписката и исканията на шофьорите от градския транспорт в София да бъдат разгледани от ресорната комисия в Столичния общински съвет на заседанието ѝ в сряда. За това настоя омбудсманът Мая Манолова в писмо до кмета Йорданка Фандъкова и до председателя на транспортната комисия Екатерина Йорданова (ГЕРБ), която е и лидер на транспортния синдикат към КНСБ.

В писмото на Манолова се казва, че подписката за промяна на условията на труд, намаляване на извънредните часове зад волана и осигуряване на по-реалистични за изпълнение разписания, е подкрепена от 1210 служители на общинските дружества "Столичен автотранспорт" и "Столичен електротранспорт". Според Манолова на заседанието на общинската комисия в сряда трябва да бъдат допуснати по двама представители от гаражите на градския транспорт, които да представят проблемите и исканията си.

Миналата седмица с неволите на шофьорите в обществения транспорт се заеха и синдикатите КНСБ и "Подкрепа". Те поискаха спиране на нощния транспорт като мярка срещу извънредните часове работа, увеличаване на заплатите, осигуряване на повече бус ленти и по-добри условия на труд за водачите и механиците в гаражите. От КНСБ обявиха също, че за да се спазва изискването за максимум 150 часа извънредни часове на работа на година, трябва да се промени и разписанието и някои линии да се разредят.

Кметът Фандъкова обяви, че последното няма как да се случи, но премахването на нощния транспорт може да се обсъжда. Тя каза също, че е поискала от директорите на общинските фирми да спазват закона по отношение на извънредната работа.

Във вторник от КНСБ поискаха среща с Фандъкова, на която да се обсъдят исканията шофьорите, обобщени от синдиката.

Фандъкова коментира, че е готова да се срещне с всеки един работник от транспортните дружества.

"Разбира се, ще разгледаме внимателно исканията и ще продължим работата с нормален диалог и реалистични обещания. Не можем да поемем ангажименти, които градът и бюджетът не могат да си позволят, защото всички тези средства всъщност се плащат от всички граждани на София, а това как се разпределят зависи също така от дискусия и диалог. Затова този диалог трябва да продължава непрекъснато", коментира тя във вторник и припомни, че от 1 февруари заплатите в градския транспорт са увеличени с 10 на сто.

Към момента не е ясно как ще се реши проблемът с извънредния труд при положение, че липсват 250 водачи за двете дружества, отговарящи за автобусите, тролеите и трамваите. В същото време дори и повишение на заплатите едва ли ще доведе нови кадри в столичния транспорт, тъй като той се конкурира с международните превози, където по данни на синдикатите заплащането е около 2000 евро.

Засега от профсъюзите не говорят за протести при неизпълнение на исканията им.

Още по темата
Още от България

Какви ще са разследванията на Нова телевизия занапред?