Омбудсманът: Всяко управление води своя клиентела от НПО

Омбудсманът: Всяко управление води своя клиентела от НПО
Всяко ново управление води със себе си своя клиентела от неправителствени организации (НПО), чрез които да контролира общественото мнение, каза в петък националният омбудсман Гиньо Ганев по време на форум за отношенията между държавните органи и неправителствените организации.

Дискусията "Необходима ли е промяна в отношенията държавни органи и правни неправителствени организации" бе организирана от Съюза на юристите в България и Министерството на правосъдието.

По думите на Ганев така се формира един от най-опасните видове дискриминация – по политическа принадлежност и създаване на клиентелизъм.

Ролята на тези неправителствени субекти е да бъдат "високоговорител на общественото мнение и механизъм за граждански контрол", обясни Ганев, като уточни, че "модерната демокрация е управление на общественото мнение”.

На националната конференция в петък присъства и президентът Георги Първанов, който каза, че НПО могат да създават климат за най-добри решения по реални проблеми на обществото.

Той подчерта, че подобна практика не трябва да продължава, затова гражданските организации трябва да работят за изграждането на едно друго самосъзнание. Той посочи, че гражданските организации не трябва да чакат един проект да влезе в Министерски съвет и чак след това да вземат отношение по него.

Президентът награди Съюза на юристите с Почетния знак на държавния глава заради дейността на организацията и по повод на 40 години от създаването ѝ.

Министърът на правосъдието Георги Петканов отбеляза, че в последните години има чувствителен напредък в сътрудничеството между държавните органи и НПО.

Още от България

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?