Проучване на "Сова Харис":

Онлайн активните българи не обръщат внимание на блоговете

Българите търсят в мрежата най-вече социални контакти, новини и развлечения. И въпреки интересът към новинарския поток, потребителите в българското интернет-пространство имат твърде слаб интерес към блогове. Това стана ясно в понеделник от представително изследване на социологическата агенция "Сова Харис", представено от медийния експерт доц. Маргарита Пешева.

Най-често посещаваните блоговете са на известни личности и кулинарни блогове. Значителен дял от българите посещават и ползват социални мрежи, като най-популярни са Facebook, Google+ и Twitter.

Около 19% от българите на възраст от 14 до 65 години се обръщат към интернет, за да получат информация по актуални теми.

На заден план остават пресата и радиото, които се радват съответно на 4% и 3% от одобрението на потребителите. 

Сериозната журналистика и жълтите издания изравняват позициите си. Все по-осезаемо обаче е влиянието на онлайн-изданията в интернет. Според последното проучване на "Сова Харис", информационните сайтове в интернет вече задминават вестниците по интерес на читателите.

Близо 5 пъти повече са българите, които научават новините онлайн, отколкото тези, които четат ежедневници.

Като основни предимства на онлайн-журналистиката потребителите посочват големия брой новинарски сайтове, възможността човек да получи информация от разнообразни източници и алтернативни гледни точки.

Още едно предимство е, че електронните издания са леснодостъпни по всяко време на денонощието, а и са безплатни.

Телевизиите остават основен източник на вътрешни и международни новини. Именно този тип медии се радват на 71% от одобрението на анкетираните.

Още от България

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?