Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Онлайн магазините в България нараснали с 10% от февруари

0 коментара
Онлайн магазините в България нараснали с 10% от февруари

С близо десет процента е нараснало създаването на нови онлайн магазини в България от февруари до юли, според данните за типовете онлайн платформи, инсталирани от клиентите на хостинг компания СуперХостинг.БГ.

При най-популярната система за онлайн търговия OpenCart ръстът в инсталациите е 10.94%, при втората по популярност система Magento той е 10.1%, а при третата - Prestashop инсталираните сайтове са се увеличили с 8.5 процента. Ръст има и при използването на платформата за онлайн магазини от типа SAAS - Shopiko, която е собственост на хостинг компанията. При нея броят на инсталациите е нараснал с над 25 процента, съобщиха от дружеството в четвъртък.

"Ръстът при стартирането на нови онлайн магазини у нас е добра новина, защото показва предприемчивостта на сънародниците ни за създаване на реално работещи бизнес проекти и модели. Самото изграждане на онлайн магазин вече е много лесно, а SaaS платформите като Shopiko свалят много летвата по отношение на цената и техническите познания, необходими за старт на онлайн бизнес", коментира Методи Дреновски, управител на СуперХостинг.БГ. Според него, истинското предизвикателство пред повечето интернет търговци е в останалите аспекти от дейността, включително успешното маркетиране на магазина, качеството и бързо обслужване, както и логистиката. Именно в тези сфери един онлайн предприемач може да се отличи от своите конкуренти, ако вложи достатъчно ресурси и усилия, смята той.

Технологичните продукти и облеклото остават най-често пазаруваните стоки по интернет в България през последните месеци, става ясно още от проучването на хостинг компанията. Изнесените от нея данни съответстват и на възходящия тренд в бранша, отчетен от Ecommerce Europe. По данни на международната организация, ръстът в онлайн търговията у нас през отминалата година е 27%, като страната ни запазва четвъртото си място в региона на Източна Европа по онлайн продажби.

Делът на интернет икономиката от Брутния вътрешен продукт на страните от Европейския съюз през отминалата година пък е достигнал 2.45%, а очакванията са през тази година потребителите на Стария континент, пазаруващи по интернет, да се увеличат с 25%, в сравнение с 2014 година. Любопитно е също, че наличието на онлайн магазин, в комбинация с физически такъв, подпомага и офлайн продажбите, тъй като все повече потребители проучват търсените от тях продукти в интернет, след което ги купуват офлайн, посочват от СуперХостинг.БГ

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.