Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Онлайн плащанията са нараснали с 30% по време на извънредното положение

Най-засегнати са магазините за дрехи и аксесоари, както и барове и кафенета

0 коментара
Онлайн плащанията са нараснали с 30% по време на извънредното положение

С въвеждането на извънредното положение на 13 март, заради заразата от Covid-19, електронната търговия бележи ръст, като онлайн плащанията са се увеличили с 30%.

Това се дължи на факта, че голяма част от потребителите избягват допир до кеш, банкомати и ПОС терминали. Намалението при физическите трансакции е с 12%,  показват данните на първия български дигитален портфейл phyre.

От компанията отчитат, че расте броят на бизнесите, които преминават към онлайн форма, за да продължат да работят.

Първото място е за електронните игри

Без изненада бизнесите, които бележат най-висок ръст в периода на изолацияса дигиталните стоки и лекарствата, отчетат от phyre.

На първо място с растеж от 99% в броя на трансакциите са дигиталните стоки и услуги. Изследването на потребителското поведение сочи, че значителна част от този ръст се дължи на абонаменти за електронни игри и конзоли като Xbox и PlayStation.

Фармацията е другият бизнес сегмент, чийто ръст не е изненадващ - броят на плащанията в аптеките е нараснал с 37%, сочат данните на phyre.

Излизаме по-малко, пазаруваме повече

Рестриктивните мерки са повлияли силно на начина на живот на българския потребителпрез последния месец. Тъй като се излиза рядко, се пазарува повече. Това важи най-силно за големите търговски вериги при покупката на храна, където ръстът на средната стойност на покупката е 94%,

Броят на визитите на хранителни магазини се е понижил за сметка на обема на трансакциите. Наблюдава се спад на разплащанията на физически терминали (12%), но средната стойност на покупката е нараснала с 33%.

Компании за доставка на храна като Takeaway и Foodpanda са увеличили броя на трансакциите си с 89%, сочат още данните на phyre.

Дрехи и ресторанти са най-засегнатите от кризата

Данните на компанията показват значителен спад от 77% в броя транскации на местата за хранене,като барове, кафенета и ресторанти.

Търговците на дрехи, спортни стоки и аксесоари също са силно засегнати от приемането на кризисните мерки, катоброят на трансакциите в този сектор е намалял с 80%.

Дигиталният портфейл phyre

Дигиталният портфейл phyre е създаден през 2017 г. от предприемачите Иво Георгиев, Валери Вълчев и изпълнителния директор на компанията Константин Джелебов.

Дигиталният портфейл подобрява сигурността при онлайн пазаруване, като комбинира дигитализация на картите за лоялност и безконтактни плащания с телефон. Помага на потребителите да проследяват разходите в реално време.

phyre се стреми да премахне бариерите между пазаруване и банкиране. Потребителите могат да открият разплащателна сметка с персонален IBAN, да поръчат физическа или виртуална Mastercard както и да извършват парични преводи в лева и евро до всяка банка в Европейското икономическо пространство.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.