Онлайн плащанията са нараснали с 30% по време на извънредното положение

Най-засегнати са магазините за дрехи и аксесоари, както и барове и кафенета

Онлайн плащанията са нараснали с 30% по време на извънредното положение

С въвеждането на извънредното положение на 13 март, заради заразата от Covid-19, електронната търговия бележи ръст, като онлайн плащанията са се увеличили с 30%.

Това се дължи на факта, че голяма част от потребителите избягват допир до кеш, банкомати и ПОС терминали. Намалението при физическите трансакции е с 12%,  показват данните на първия български дигитален портфейл phyre.

От компанията отчитат, че расте броят на бизнесите, които преминават към онлайн форма, за да продължат да работят.

Първото място е за електронните игри

Без изненада бизнесите, които бележат най-висок ръст в периода на изолацияса дигиталните стоки и лекарствата, отчетат от phyre.

На първо място с растеж от 99% в броя на трансакциите са дигиталните стоки и услуги. Изследването на потребителското поведение сочи, че значителна част от този ръст се дължи на абонаменти за електронни игри и конзоли като Xbox и PlayStation.

Фармацията е другият бизнес сегмент, чийто ръст не е изненадващ - броят на плащанията в аптеките е нараснал с 37%, сочат данните на phyre.

Излизаме по-малко, пазаруваме повече

Рестриктивните мерки са повлияли силно на начина на живот на българския потребителпрез последния месец. Тъй като се излиза рядко, се пазарува повече. Това важи най-силно за големите търговски вериги при покупката на храна, където ръстът на средната стойност на покупката е 94%,

Броят на визитите на хранителни магазини се е понижил за сметка на обема на трансакциите. Наблюдава се спад на разплащанията на физически терминали (12%), но средната стойност на покупката е нараснала с 33%.

Компании за доставка на храна като Takeaway и Foodpanda са увеличили броя на трансакциите си с 89%, сочат още данните на phyre.

Дрехи и ресторанти са най-засегнатите от кризата

Данните на компанията показват значителен спад от 77% в броя транскации на местата за хранене,като барове, кафенета и ресторанти.

Търговците на дрехи, спортни стоки и аксесоари също са силно засегнати от приемането на кризисните мерки, катоброят на трансакциите в този сектор е намалял с 80%.

Дигиталният портфейл phyre

Дигиталният портфейл phyre е създаден през 2017 г. от предприемачите Иво Георгиев, Валери Вълчев и изпълнителния директор на компанията Константин Джелебов.

Дигиталният портфейл подобрява сигурността при онлайн пазаруване, като комбинира дигитализация на картите за лоялност и безконтактни плащания с телефон. Помага на потребителите да проследяват разходите в реално време.

phyre се стреми да премахне бариерите между пазаруване и банкиране. Потребителите могат да открият разплащателна сметка с персонален IBAN, да поръчат физическа или виртуална Mastercard както и да извършват парични преводи в лева и евро до всяка банка в Европейското икономическо пространство.

Споделяне

Още от Бизнес