Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Онлайн продажбите заемат дял от 2.5% в БВП на България

Най-често поръчваните стоки са дрехи и обувки

2 коментара
Онлайн продажбите заемат дял от 2.5% в БВП на България

Онлайн продажбите към крайни потребители в България се увеличават и вече заемат дял от 2.5% от БВП на страната. Очакваният годишен ръст в сектора през 2021 г. на годишна база е 29 процентни пункта, става ясно от "Юръпиън И-комърс Рипорт 2021" (European Е-commerce Report 2021), цитиран от "СуперХостинг.БГ".

Въпреки че електронната търговия у нас се развива и навлиза в нови области на обществения живот и икономиката, тя все още е под нивата на повечето страни от ЕС.

Българите пазаруват онлайн най-вече от местни търговци, следвани от тези от други страни-членки на ЕС и едва след това от търговците от държави извън ЕС, става ясно от данни на "Българска Е-комерс асоциация" (БЕА) и Националния статистически институт (НСИ).

Най-често онлайн поръчваните стоки и услуги у нас са: дрехи, обувки и аксесоари (75%), спортни стоки (24%), мебели и стоки за дома (22%), настаняване в хотели (19.4%) и доставки от ресторанти (18.9%).

Пазаруващите онлайн европейци са значително повече от българите в процентно съотношение - 75% от общото население на ЕС. Най-купуваните от тях стоки и услуги за последните три месеца са дрехи (63%), стрийминг услуги (31%), както и мебели и пособия за дома (29%). За региона на Източна Европа, част от който е и България, 78% от населението има достъп до интернет, а 44% от тях пазаруват онлайн.

Само 52% от фирмите в България имат собствен уебсайт, а 11.8% от тях продават онлайн. "Тези данни показват, че у нас браншът тепърва има потенциал да расте с по-бързи темпове. Това ще доведе до повишаване конкурентоспособността на търговците и генериране на повече бизнес за обслужващите технологични сегменти като уеб дизайн, уеб разработка, хостинг услуги и дигитален маркетинг", заяви Цветелина Ненкова, маркетинг мениджър на най-голямата българска хостинг компания "СуперХостинг.БГ".

Според Ненкова онлайн търговията ще продължи да се развива още по-динамично, като влияние върху сегмента ще оказват чатботовете и изкуственият интелект, мобилните комуникации и устройства, виртуалната реалност и зараждащите се нови виртуални метавселени, както и блокчейн.

През последните четири години интернет потреблението у нас се е увеличило с 12 пункта, става ясно от данните на НСИ. За растежа в областта на дигитализацията допринася пандемията от Covid-19, която подтикна голяма част от бизнесите да използват интернет, за да се позиционират на международния пазар, както и много от потребителите да учат, общуват и да се забавляват в мрежата, обясняват от "СуперХостинг.БГ".

Най-използваното средство за сърфиране онлайн у нас е мобилният телефон (72%), следван от лаптопа (31%) и настолния компютър (26%).

Освен за комуникация, интернет все повече се използва за четене на новинарски сайтове, вестници и списания.

Делът на използващите онлайн банкиране българи се е удвоил през последните три години, достигайки до 15% от потребителите на интернет у нас.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. анита хегерланд
    #2

    Онлайн продажбите са начин българските фирми да влязат в голямата конкуренция с китайските производители. Например, сега на пазарите в нашите градове търговията е замряла, защото алтернативните стоки, които са почти 2 или 3 пъти по-евтини, се продават в т.нар. Китайски молове и магазини "За един лев/за едно евро". Ако общините се включат в надпреварата с платформи за електронна търговия и разплащане, то този процес може да носи приходи на държавата и да се пребори с китайския внос, защото от крайната

  2. QMTIKVA
    #1

    Ако и плебейте в OLX започнеха да си плащад данъците за всяка продадена дрънкулка, процента щеше да е по-висок. Всеки да е така добър да се научи как и да започне да си попълва декларациите и да включва в тях всичко, което продава над 50лв и да не използва мързеливата злоупотреба с права, като се позове на хипотезата за лични вещи.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.