Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Онлайн рекламата продължава да подяжда телевизиите

1 коментар
Онлайн рекламата продължава да подяжда телевизиите

Тенденцията за постепенно и плавно преразпределение на рекламните бюджети от телевизиите към дигитални медии  и най-вече за онлайн видео средно с 1 – 1.5 процента годишно ще продължи и през тази и следващата година. Това сочи актуализирана прогноза за развитието на рекламния пазар в световен мащаб, изготвена от глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network.

Дигиталните медии остават основен двигател за ръста на инвестициите в реклама, както в световен мащаб, така и у нас. Предвижда се глобално те да нараснат с 11.5% на годишна база през 2019 г., а през 2020 г. да достигнат 45% от общите рекламни средства, според анализа.

За България прогнозата е онлайн рекламата да спечели близо една четвърт от общите рекламни инвестиции през 2019 г, а през 2020 – да го надмине. Делът на телевизията в общите рекламни инвестиции през тази година остава 55%.

Очакванията за 2019 г. са близо 1/3 от глобалните онлайн инвестиции ще бъдат доставени през мобилна реклама, а в България за втора поредна година тя ще задмине разходите за дисплей, достигайки над 46% от общите дигитални иннвестиции. През 2020 г. се предвижда мобилната реклама да отхапе над 50% от онлайн разходите за реклама на пазара у нас.

В доклада се посочва, че глобалните медийни инвестиции ще достигнат 609.9 милиарда щатски долара през 2019 г., което е ръст от 3.6% (вместо 3.8%, каквато беше прогнозата в началото на годината) в сравнение с 4.1% през 2018 г. По-ниската цифра спрямо януарската прогноза, отразява ефекта за индустрията от бавния старт на годината по отношение на икономическия растеж.

За разлика от тенденциите в световен мащаб, в България темпът на нарастване на рекламните инвестиции остава стабилен и близо три пъти по-висок от глобалния. У нас не се очаква промяна на годишна база с прогноза от 9.5% ръст през 2019 г. спрямо 9.1% през 2018 г.

Въпреки забавянето на темпа на растеж, очакванията са индустрията да възстанови и ускори ръста си до 4.1% през 2020 г. благодарение най-вече на Европейското първенство по футбол, Летните олимпийски игри в Токио и Президентските избори в САЩ, смятат от "Дентсу".

Делът на дигиталните медии се очаква да стигне 41.8% от общите разходи за реклама в световен мащаб през 2019 г. , което е над прогнозираното в началото на годината.

Онлайн видеото (20.5%) и социалните медии (19.8%) са най-бързо развиващите се дигитални канали, чийто ръст се задвижва най-вече от консумацията им през мобилни устройства.

Развитието на 4G и 5G мрежите ще играе основна роля за ръста на консумацията на съдържание през мобилни устройства, защото ще позволи много по-бърза обработка на съдържанието за жадния за данни краен потребител, и много повече възможности за предоставяне на иновативно съдържание от страна на брандовете.

Рекламата през мобилни устройства остава най-бързо развиващата се платформа, като се очаква през 2019 г. тя да нарасне с 21.4%.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. В и К
    #1

    Инвестиция в реклама = пари хвърлени на вятъра.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.