Заради пандемията онлайн продажбите на дребно увеличиха своя дял през 2020 г. и достигнаха до близо една пета от общия оборот. Истинският бум на електронната търговия дойде заради ограничителните мерки и локдауните по света. Това става ясно от проучване на ООН, публикувано в понеделник и цитирано от "Ройтерс".
Онлайн продажбите представляваха 19% от общите продажби на дребно през 2020 г. в сравнение с дял от 16% година по-рано, според оценки на Конференцията по търговия и развитие на ООН (UNCTAD), базирани на национални статистически служби в големите икономики.
Южна Корея отчете най-висок дял от 25.9%, в сравнение с 20,8% година по-рано. Китай пък имаше 24.9% дял при онлайн продажбите на дребно, Великобритания - 23.3%, а САЩ - 14 на сто, уточнява БНР.
Според последните налични прогнози продажбите чрез електронна търговия в световен мащаб са се увеличили с 4% до 26.7 трилиона долара през 2019 г., съобщи още UNCTAD. Това включва продажби между отделните бизнеси (B2B) и бизнес към потребител (business-to-business) и се равняваше на 30% от глобалната икономическа продукция през същата година.
Пандемията доведе до смесено поведение на електронната търговия между отделните компании през 2020 г., се посочва в доклада.
Данните за 13-те най-големи фирми (платформи) за електронна търговия, 11 от които са от Китай и САЩ, също така показват забележим обрат при представянето на онлайн платформите, предлагащи услуги като осъществяване на превози и пътувания, при които се наблюдава рязък спад в брутния обем на стоките.
"Например Expedia (американска компания за онлайн пазаруване на пътувания за потребителски и малки бизнес пътувания) падна от 5-о място в класацията за 2019 г. на 11-то място през 2020 г., Booking Holdings от 6-о на 12-то място и Airbnb, която емитира акции на борсата през 2020 г., от 11-то на 13-то", се посочва в доклада.
В същото време китайската Alibaba остана на върха в класацията за брутния обем на стоките, следвана от американския технологичен гигант Amazon.
Въпреки спада при компаниите за услуги, общият обем на стоки за 13-те най-големи компании за електронна търговия се е увеличил с 20.5% до 2.9 трилиона долара през 2020 г., надвишавайки растеж със 17.9% през 2019 г.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
0 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.