Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Опасения: По-високият праг за ДДС-регистрация ще удари автомобилния бранш

7 коментара

Автотранспортният бранш, в който близо 90% от фирмите разполагат с един до три автомобила, ще бъде сериозно засегнат, ако се приеме идеята за увеличаване на прага за задължителна регистрация по ДДС. Това каза Койчо Русев, председател на Съюзa на организациите в автомобилния транспорт (СОАТ), цитиран от “Фокус”.

Идеята за увеличаване на прага за регистрация тройно – от сегашните 50 хил. лв. на 150 хил. лв. е на финансовото министерство, а целта е да се намалят измамите с ДДС и да се разтовари малкият бизнес от задълженията да води по-сложно счетоводство.

"Предложенията, които предвиждат да се завиши сумата от оборота на фирмата за последните 12 месеца на 150 хил. лв., са на Национална агенция по приходите (НАП), а колегите от Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) предлагат даже 200 хил. лв. Това ще даде много сериозно отражение върху средния, и особено малкия по обем бизнес в автотранспорта. Катастрофално ще бъде това отражение върху тези от тях, които извършват превози и имат контрагенти в чужбина”, каза Русев.

Той посочи, че съгласно сега действащия Закон за ДДС независимо от годишния оборот, за да получи приходи от други страни, фирмата трябва задължително да са регистрирани по ЗДДС. Според Русев увеличаването прага за регистрация по ДДС ще лиши фирмите от възможността да работят на международния транспортен пазар.

“Ще се повиши себестойността на извършваните превози в страната поради по-високата цена с 20%, колкото е данъчният кредит, на горивата, гумите, резервните части, ремонта, маслата и други експлоатационни разходи при запазване на досегашните нива. Фирмите няма да бъдат конкурентноспособни спрямо големите от бранша. Тези експлоатационни разходи формират над 60% цената на транспортната услуга", обясни Русев.

"На следващо място ще се блокира инвестиционният процес, тоест няма да се купуват нови превозни средства – влекачи, ремаркета или бордови автомобили и автобуси, тъй като 20% от цената им няма да се възстановява на транспортните фирми купувачи. Това пък от своя страна ще доведе до застаряване на автопарка и влошаване на екологията”, каза още той.

Според него увеличаването на прага за регистрация по ДДС ще засегне и немалко фирми от останалите браншове.

"Ако се наложи дерегистрация, съгласно Закона за ДДС всяка фирма ще трябва да възстанови данъчния кредит, който е ползвала за всички активи, които притежава. Простичко обяснено, трябва да върне сума, която е равна на 20% от пазарната стойност на сгради, съоръжения, площи за гаражи, превозни средства и др. Мисля, че това ще засегне и немалко фирми и от останалите браншове. Те ще бъдат лишени да участват в търговете за обществени поръчки, където има условие да са регистрирани по ДДС”, обобщи Койчо Русев.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #7

    Нали има доброволна регистрация по ЗДДС бе?! Този само всява смут...

  2. Анонимен
    #6

    А как фирма учства в международни превози и има оборот под 50000 лв за година, то един ТИР носи поне 50 х. лв. дори да кара зарзават.

  3. Анонимен
    #5

    бате Ники до №4 Смисълът е, че има фирми, които имат повече от 50000 годишен оборот, а не желаят да се регистрират. Сега те крият обороти за да останат под задължителния за регистрация праг.

  4. Анонимен
    #4

    А защо изобщо се прави тази промяна? Тя е напълно безсмислена, ако остане доброволното регистриране по ДДС

  5. Анонимен
    #3

    Изумен съм от тази неграмотност. Айде, човекът нещо си е казал пред "Фокус". Ама защо трябва да се излагате да го препредавате?

  6. Анонимен
    #2

    Не четете тази статия ,човекът нищо н е разбрал.ам а нищо. НИКОЙ НЯМА Д АПРЕЧИ ДА СИ ОСТАНАТ РЕГИСТРИРАНИ ПО ддс ТЕЗИ КОИТО ИСКАТ А САМО ТЕЗИ КОИТО НЕ ИСКАТ А ПО СЕГА ДЕЙСТВАЩИТ ЗАКОН СА ДЛУЙНИ НА 50000ЛВ . ВСЕ ДНО СЛУ6АМ БАБАМИ ДА КОМЕНТИРА ддс ТО

  7. Анонимен
    #1

    бате Ники От статията не става ясно за кой праг става дума, този за задължителна регистрация или този за доброволна. Защото в момента няма праг за доброволна регистрация по ДДС. Всеки може да се регистрира, независимо от оборота. Има единствено праг за задължителна регистрация, който в момента е 50000 за последните 12 месеца. Не ми е ясно с какво увеличаването на прага за задължителна регистрация, пречи на превозвачите или на когото и да е друг. Като искат могат да си останат доброволно регистрирани. Също така и измамниците могат да останат доброволно регистрирани по ДДС, така че не е ясно как това ще намали злоупотребите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.