Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Опозицията пак поиска разнищване на концесията за "Тракия"

36 коментара
Опозицията пак поиска разнищване на концесията за "Тракия"

С инициативата на "Атака" за парламентарна анкетна комисия, която да разнищи концесията на автомагистрала "Тракия", в Народното събрание отново бе подет старият дебат дали договорът е изгоден за България и има ли нарушения при сключването му. Около тези въпроси премина почти целият работен ден на депутатите в сряда. Предложението за комисията бе подкрепено от представители на дясната опозиция и отхвърлено от управляващите.

И към момента няма информация за последните промени по договора за концесията на магистралната отсечка от Калотина до Бургас, аргументира се зам.-председателят на "Атака" Павел Шопов. Той напомни, че сделката за "Тракия" е сключена без да търг, което е условие за нейната легитимност.

Народният представител от ДСБ Евгени Чачев каза, че заради концесията на магистралата, България трябва да въведе Тол-системата, т.е. автомобилите да плащат за преминато разстояние. Това противоречи на Лисабонската стратегия, уточни той. Припомни, че когато преди 3 години договорът за концесията е бил обсъждан в пленарна зала, Сергей Станишев го е нарекъл "грабежът на века".

"Корупцията, която се шири в България в сферата на националната пътна инфраструктура, излезе на бял свят през последните две седмици", коментира Чачев, визирайки скандалите около фонд "Републиканска пътна инфраструктура", чийто шеф бе освободен преди няколко дни. Според депутата от ДСБ "първата стъпка на тази корупция беше именно автомагистрала "Тракия".

Депутатът от ОДС Мартин Димитров настоя договорът да бъде прекратен и да се открие нова процедура. Само в Африка се правят такива сделки без търг и конкурс, каза той.

Иван Иванов (ДСБ) поиска депутатите да изискат от министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов да се яви в парламента, но мнозинството не прие. Министърът вчера беше на посещение в Сочи, Русия.

Независимият депутат Минчо Христов обясни, че според клауза в договора, българската държава ще поеме задълженията на концесионера, ако той предизвика умишлен фалит.

Най- силна защита за концесионния договор изказаха депутатите от НДСВ, прие чието правителство бе сключена първоначалната сделка с българо-португалски консорциум. Настоящото правителство, доминирано от БСП, утвърди договора след внасяне на някои корекции, които не променят основната схема.

Говорителят на НДСВ Станимир Илчев се обърна към опозицията с думите:"Тази песен за "Тракия" я пеем толкова пъти, че на хората им писна. От опозицията – освен себе си, те няма кого да агитират. Не знам на чия съвест лежат всички загинали и ранени от пътнотранспортни пътешествия, но ако "Тракия" беше построена, то сега до Бургас щеше да се ходи за два часа и много от тези катастрофи нямаше да се случат."

След дадената кратка почивка, в която опозицията трябваше да уточни с какви мотиви иска създаване на анкетна комисия, Олимпи Кътев (НДСВ) отбеляза, че автомагистрала "Тракия" е единственото нещо, с което Народното събрание трябва да спре да се занимава. "Намерете съдебен или друг компетентен орган, който да не се е произнесъл в полза на сделката", обърна се той към опозицията. "Тая песен я пеем толкова пъти и на толкова фалшиви гласове се наслушахме в нейното пеене, че просто на хората им омръзна да се повтарят едни и същи глупости", коментира Кътев.

Гласуването на предложението за създаване на анкетната комисия ще е в четвъртък.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

36 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. kalchomaniq
    #37

    "Иван Иванов (ДСБ) поиска от народните представители да изискат от министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов да се яви в парламента, но депутатите отхвърлиха предложението. Министър Асен Гагаузов вчера беше на посещение в Сочи, Русия."

  2. бате Ники
    #36

    тапука станимир илчев да прочете правилника за движение по пътищата. максималната скорост по магистралите е 130km/h, а пък както и да го смятам Бургас е на повече от 260km от София. катастрофите стават заради такива като гореспоменатия дебил, които смятат, че законите не се отнасят за тях.

  3. Canada Dry
    #35

    Илчев ли лежат или на някой друг, питам пък аз?Гнусен демагог и царска пачавра, който неистово се опитва да прикрие най-наглия грабеж на Мадридския МАРОДЕР, обявен за такъв и със спряло финансиране и от Европейската Банка.

  4. Дедо
    #34

    "Крадецът вика "Дръжте крадеца""Гарван гарвану око не вади""Присмял се хърбел на щърбел""Пременил се Илия, огледал се-пак в тия" и т.н. и т.н.

  5. комисионер
    #33

    парла-ментарна комисия нищи 6 месеца имотите на саксофонски без да забележи, че са му върнати два пъти същите 4хил. дек, нито че няма нотариален акт за Врана. какво да очакваме за трасето Барозу-Сомаг-Дедо?

  6. ???
    #32

    Ako se zaplashta tova moje da obyasni jelanieto za sazdavane na kolkoto se moje poveche komisii, povod vinagi shte se nameri. Ako se zaplashta bi tryabvalo plashtaneto da stava samo ako sa si svarshili rabotata. Do sega se sazdavaha desetki komisii i komisiiki no rezultati nyama.

  7. АК47
    #31

    познахте --комисия..

  8. Стоян Петров
    #30

    Докато дупетатите в параменто се надцакват за комисионни българският народ гине по пътищата, защото нямаме една магистрала като хората.За сравнение : В Хърватия в периода 1996-2007 хората построиха 2.000 /ДВЕ ХИЛЯДИ/ километра магистрали и стотина тунела, всеки с дължина най-малко 2 км.До кога ще търпим тези тулупи и лайновози ?

  9. kalchomaniq
    #29

    kakuv teguk vupros zadavate:))

  10. ДКД
    #28

    Същата лексика като за досиетата. Двадесет години разни Гоцета, Станишевци, генерали, "професори" се оправдаваха, че на хората им било "писнало" от тези досиета и още не са ги отвориха. Сега на хората им било "писнало" от "песента" за магистралата. Остава тази царска подлога да каже и, че няма нормален човек в България, който да се интересува от далаверата с магистрала Тракия.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.