Унгарският парламент одобри въвеждането на нов данък върху приходите от медийна реклама, който според медиите е опит на властта да наложи контрол върху работата им, съобщи Франс прес.
Според новите правила медиите ще внасят 40 процента от рекламните си приходи под формата на данък.
Мярката е част от серия данъчни промени, които са насочени срещу секторите с най-голямо присъствие на чуждестранни инвеститори, съобщи Франс прес.
След идването на власт на правителството на Виктор Орбан през 2010 г. подобна политика беше приложена в сектора на далекосъобщенията, разпространителската мрежа, енергетиката и банките.
Миналата седмица най-влиятелните телевизии и радиа прекъснаха емисиите си за 15 минути, а вестниците и основните интернет сайтове оставиха заглавните си страници празни в знак
на протест срещу новия данък. Смята се, че въвеждането му ще доведе до фалит много медии и рекламни агенции.
В Унгария рядко се случва медиите, които по традиция се смятат за говорители на правителството, да се обединят срещу негово решение. Парламентът гласува ново законодателство, задължаващо всички медии да се регистрират в държавен регистър и да разпространяват "балансирана" информация.
Унгарският парламент е напълно контролиран от консервативната партия ФИДЕС на премиера Виктор Орбан, която разполага с две трети от депутатските места.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент