Орбан наложи 40% данък върху приходите от реклама в медиите

Унгарският парламент одобри въвеждането на нов данък върху приходите от медийна реклама, който според медиите е опит на властта да наложи контрол върху работата им, съобщи Франс прес.

Според новите правила медиите ще внасят 40 процента от рекламните си приходи под формата на данък.

 

Мярката е част от серия данъчни промени, които са насочени срещу секторите с най-голямо присъствие на чуждестранни инвеститори, съобщи Франс прес.

 

След идването на власт на правителството на Виктор Орбан през 2010 г. подобна политика беше приложена в сектора на далекосъобщенията, разпространителската мрежа, енергетиката и банките.

 

Миналата седмица най-влиятелните телевизии и радиа прекъснаха емисиите си за 15 минути, а вестниците и основните интернет сайтове оставиха заглавните си страници празни в знак
на протест срещу новия данък. Смята се, че въвеждането му ще доведе до фалит много медии и рекламни агенции.

 

В Унгария рядко се случва медиите, които по традиция се смятат за говорители на правителството, да се обединят срещу негово решение. Парламентът гласува ново законодателство, задължаващо всички медии да се регистрират в държавен регистър и да разпространяват "балансирана" информация.

Унгарският парламент е напълно контролиран от консервативната партия ФИДЕС на премиера Виктор Орбан, която разполага с две трети от депутатските места.

Още от Европа

Какво може да се очаква от новия председател на антикорупционната комисия?