
Кандидати за проекта и строителството са международният консорциум между “Догуш” и френската “ТСО”, консорциум между испанската фирма “Копаса” и “Главболгарстрой”, чешкият консорциум “Субтера/Метростав”, германско-български консорциум “Давидаг Интърнешънъл”, “Вибе”, “Хайткамп” и холдинг “Пътища” . В международния търг ще участват още и чешката компания “ОХЛ ЖС”, гръцката “Терна” и две испански фирми, които играят самостоятелно - “ФСС Конструсион” и “Конструктора Хиспаника”
“ФСС Конструксион” спечели търга за строежа на самия мост с най-ниската оферта от близо 100 млн.ивро. Голяма част от фирмите, подали документи, участват в търга и за модернизацията на втория етап от модернизацията на железопътната линия “Пловдив-Свиленград”.
Фирмата победител в конкурса ще трябва да изгради нова товарна жп гара и 7 км нови релси. Трябва да реконструира съществуващата пътническа гара., да изгради и рехабилитира жп и шосейната връзка с мостовото съоръжение. Финансирането на обекта е осигурено от предприсъединителната програма ИСПА (70 млн.евро), кредит от Европейската инвестиционна банка (70 млн.евро), Кредитна институция за възстановяване – Германия (малко над 20 млн. евро), Френската агенция за развитие (5 млн. евро) и бюджета ( над 60,7 млн. евро)

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент