Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Осем години "спешни" ремонти по "Хемус" образуват километрични тапи

Работата по виадуктите и тунел "Витиня" ще приключи в края на 2020 г.

15 коментара
Осем години "спешни" ремонти по "Хемус" образуват километрични тапи

Предвиждаме ремонтите на виадуктите и на тунел "Витиня" на автомагистрала "Хемус" да приключат до края на годината. Това обеща Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" пред БНР по повод многобройни сигнали на граждани.

Всеки петък и събота в посока Варна на магистрала "Хемус" се образуват километрични задръствания. Същото се случва и в обратната посока, но в неделя, когато хората се прибират от родните си места или от почивка във вътрешността на страната в столицата.

Ремонтът на виадуктите започна през 2013 г. - около година след земетресението край Перник, което се оказа, че е повредило конструкцията им. Първоначално работеха частни фирми, но след това дейностите бяха възложени на държавната компания "Автомагистрали". Така ремонтът на тунел "Витиня" достигна почти цената за изграждането на нов тунел.

Въпреки че от пътната агенция уверяват, че държавната компания работи денонощно, за да приключат по-бързо ремонтните дейности, на практика това не е точно така. Не винаги през почивните дни се виждат работници на затворените участъци, което допълнително нервира хората и предизвиква звучни хули срещу управляващите. Тази неделя например никой не работеше по съоръженията, а образувалата се опашка преди тунел "Витиня" беше километрична, видя Mediapool.

Другото, което се забелязва, е, че въпреки ремонтите осветлението в ремонтираните тунели не винаги работи напълно и те не са достатъчно осветени.

Пред БНР обаче от обясненията на пътния шеф се оказва, че това, което виждат хората с очите си, е мираж.

"Това е може би е едно наблюдение на хора, които със сигурност не познават положението на тунел "Витиня". Тръбата, която работи, е ремонтирана по всички изисквания.... За съжаление тръбите на тунелите са така проектирани, че да могат да работят еднопосочно.... Нашето желание е час по-скоро да се отвори (другата тръба - бел. ред.).... Постоянно работят изпълнителите", каза Иван Досев пред БНР.

Строителните работи по връхната конструкция на съоръжението при 35-ти км в посока София са завършили. Предвижданията са до края на ноември да приключат дейностите и на виадуктите при 37-ми км и при 19-ти км на магистрала "Хемус", каза Досев.

След това ще продължат ремонтните работи по долното строене на съоръженията, но това няма да пречи на движението, допълни той.

През пролетта на тази година бяха ремонтирани и пуснати пет виадукта на автомагистрала "Тракия" при 13-ти, 15-ти, 17-ти, 18-ти и 20-ти километър, припомни пътният шеф.

Слабите постъпления от тола може да се отразят на ремонтите

Запитан по-малкото приходи от тол таксите ще се отразят ли на ремонтите през тази година, Иван Досев отбеляза, че това за момента не се е отразило, но би могло да се случи през следващите години. При планирани450 млн. лв. приходи за тази година, за първите осем месеца досега са събрани 277 млн. лв., сочат данните на АПИ.

"Може би би се отразило през някоя от следващите години. Финансовият ресурс, с който разполагаме за изпълнението на всички ремонтни дейности по републиканските пътища, е много недостатъчен, но сме принудени да работим в ограничителни условия. С ресурса, с който разполагаме, смятам, че тази година дори сме изпълнили много повече ремонти, отколкото бяха планувани", каза Досев пред БНР.

Той допълни, че пътната агенция продължава да се надява на правителството да ѝ отпусне допълнително средства. През последните години финансовата помощ от държавата за АПИ винаги надвишава определения в началото на годината бюджет. Тези пари се изразходват по неясен начин без възлагане по обществени поръчки. Така се ремонтират пътища във видимо добро състояние, докато тези с дупки остават да чакат по-добри времена. Обикновено фирмите, които изпълняват тези ремонти са пътноподдържащите за съответната област, които са избрани по ЗОП с 5-годишни договори.

Магистралното строителство

Тапи и задръствания се образуват и по пътя в посока София - ГКПП "Калотина", заради строящата се магистрала "Европа". Това ще продължи до края на 2022 г., когато аутобанът трябва да е готов, стана ясно от обясненията на Иван Досев.

Изграждането на магистрала "Европа" е разделено на три участъка. Срокът за завършване на 15-километровата отсечка от ГКПП "Калотина" до Драгоман е 2022 година, каза Досев. Именно в този участък стават задръстванията, тай като теренът е планински и тесен, а строителството напредва бавно.

В други около 15 километра участък между Драгоман и Сливница строителните работи напредват и се очаква движението да се пусне още преди края на тази година, уточни Досев.

Все още не е започнало изграждането на последния участък от Сливница до София, който е "в най-оптимално състояние, така че по него и към момента няма големи затруднения за движението", отбеляза Досев. Той уточни, че за тази отсечка сега се процедират парцеларни планове и предстоят отчуждителни процедури.

По повод сянката на съмнението, която тегне за опорочаването на търга за последния участък на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, заради незаконно проучване на трасето от фирма, свързана с един от участниците, Досев каза, че всичко е наред.

"В момента не разсъждаваме върху хипотеза дали би могла да се опорочи тази поръчка. Смятаме, че такова нещо на този етап не е възможно и не е допустимо", каза пътният шеф.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

15 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. НикиМладенова
    #15

    Де да бяха само 8, "Хемус" е вечно ремонтиращата се магистрала, но ако можем да погледнем оптимистично - поне няма вълни като на "Тракия".

  2. lz2gkk
    #14
    Отговор на коментар #12

    Я си представи, че след време дойде правителство, при при което километър магистрала ще се окаже по-качествена и за по-малко милиони, отколкото при Борисов. Какъв ще е изводът и какво ще правим тогава?

  3. .text
    #13
    Отговор на коментар #12

    Ти нещо положително виждаш ли да те управлява бандит, мафиот и диктатор? Всяко положитено нещо свършено е трохичка която са ни оставили за да и се радваме и да не ги избием. Като парите дето Тиквеника ръси последните 2 месеца - за пенсионери, за ресторанти, за тоя и оня - да млъкнат и да не го притесняват докато той краде.Положително ли? 5 е положително число, но ако знаем, че трябва да сме на 15, то 5 звучи като -10.

  4. Ясен от Герман Тракторист
    #12

    Навремето в казармата 70-те години, каквото и работа да свършех в казармата старшината беше изключително недоволен и груб и постояно мърмореше!!! Та, те така, каквото и да прави Бойко при управлението си, Медияпул мърмори и плюе!?!? Па, как нещо ту-ту положително не се видя бре...!!!!????

  5. Георги Петров_fb
    #11
    Отговор на коментар #10

    Аз му отвръщам с ВЕНСЕРСЕМ !!!

  6. .text
    #10
    Отговор на коментар #9

    К'ат те гледам тебе ти цял живот камъни си мъкнал. Клоун! Ти мрънкаш тук по цял ден: "Венсеремoс тва, венсеремoс онова". Мрънкало

  7. Мазен Кумунис
    #9

    Мрън, мрън, мрън ...... mediapool.bg и мрънкалниците в нея само мрънкат! Камък в/у камък не са сложили през живота си! Но да мърморят са царе! Венсеремос! ;)

  8. Михайловвв
    #8
    Отговор на коментар #2

    Само ДПС !? А ГЕРБ,те да не би да са "коректива" на ДПС ! Едното платно е за ДПС,другото за ГЕРБ !

  9. Коментарът е изтрит в 18:26 на 28 септември 2020 от автора.
    #7
  10. Михайловвв
    #6

    Тунела и виадуктите са фабриката за кюлчета,касата зад вратата е пълна, затова ползвам нощните шкафчета ! Вечно ваш БМБ !

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.