Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Осем кандидати да ремонтират жп линията Пловдив-Бургас

9 коментара
Осем кандидати да ремонтират жп линията Пловдив-Бургас

От закупилите 94 фирми документация за участие в търга за рехабилитацията на жп линията Пловдив-Бургас, оферти подадоха осем, става ясно при отварянето на предложенията в четвъртък в Националната компания "Железопътна инфраструктура".

Обединение между българските "Трейс груп холд", "СК 13 Холд-инг" и италианската компания "СМС" се включи в надпреварата за изпълнението на поредния мащабен инфраструктурен проект от Оперативна програма "Транспорт" . Консорциум между двете български фирми плюс "Пи Ес Ай", "Виа строй инженеринг" и "Пътно строителство" Добрич АД даде най-ниската оферта за строежа на ЛОТ 2 на магистрала "Тракия" и е най-вероятният победител в търга. Тя също се финансира с пари от еврофондовете.

Проектът за рехабилитация на жп инфраструктурата по линията Пловдив-Бургас включва три позиции: Михайлово – Калояновец, Стара Загора – Карнобат, Карнобат – Бургас.

Грърцката "Терна" е дала оферта и за трите позиции, италианската "CLF" за втора и трета, чешката "ОХЛ ЖС" само за трета позиция, Консорциум "ЛВ-“Транспортно строителство и възстановяване“-“Главболгарстрой" – за трите, австрийската "SWIETELSKI" – също за трите, френската "TSO Chemin du corps de gard" – за първа позиция, консорциум между италианската "Салчеф" и българската "Енергоремонт" – за трите позиции и Съдружие "С.М.С.-Трейс - СК 13" за трите позиции.

Ремонтът на жп отсечката Пловдив – Бургас е първият голям железопътен проект, който ще стартира по оперативната програма "Транспорт". Индикативният му бюджет е 366.45 млн. лева, от които 64% се предоставят безвъзмездно от Кохезионния фонд на ЕС, а 36% е националното съфинансиране.

Дължината на отсечката е 291 км. Тя трябва да бъде модернизирана за 3 години, след което влаковете ще могат да се движат по нея със 130 - 160 км/ч при средна скорост от 80 км/ч сега. Това ще скъси пътуванията между двата града със 70 минути.

До 7 юни трябва да бъде избран победител в конкурса, а до месец-два ще стартира и процедурата за ремонта на релсовата отсечка София – Пловдив, каза транспортният министър Александър Цветков. След изпълнението на проектите от столицата до морето с влак ще се пътува с два часа по-кратко.

Точно преди година гръцката 'Терна", Съдружие "С.М.С.-Трейс - СК 13" и чешката ОХЛ ЖС се конкурираха в търга за реконструкция и електрификация на жп линията Свиленград - турска граница. Поръчката за 70 млн. лв., финансирана от еврофондовете, отиде при чехите.

Гръцката "Терна" работи по жп участъка Крумово - Първомай, чието строителство закъснява. Отсечката от Първомай до Димитровград пък се изпълнява от италианската "Асталди".

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #9

    Година и половина по-късно: Терна закъсня със строителството, но го изпълни в пълен обем и с много добро качество. Има закъснение от срока, което в най-голяма степен е, поради неизпълнени отчуждения по вина на Министерството на транспорта на РБ. Асталди осра обекта. Взе допълнително 35 милиона за първата третина от работата и се отказа от останалите 2/3. Новата процедура за тези 2/3 увеличи общата стойност на обекта. Супервизията също предяви претенции за няколко милиона, заради това, че дремаха по обекта, докато не се строеше. Сега на дневен ред се очертават следващите обекти от ОПТ, които са кранчета за източване на евро и български пари.

  2. mo.lko
    #10

    До месец-два ще стартира и процедурата за ремонта на релсовата отсечка София – Пловдив, след което приключване от столицата до морето ще се пътува с два часа по-кратко.

  3. Непримиримият
    #9

    ....ще видим супербързите влакове, които ги има в белите държави?

  4. релсов фен
    #7

    Ако е така, пак правим нещата съвсем късогледо, по типично махленски маниер...

  5. botev pl
    #6

    всеки знае кои стои за треис,така4е си мислия 4е те 6те строят вси4ко,така 4е може да им 4еститим предварително

  6. Архитектон
    #5

    Не сте добре информирани за Крумово - Първомаи , линията е на експлотация!!

  7. Простотията
    #3

    "Проектът за рехабилитация на жп инфраструктурата по линията Пловдив-Бургас"А "Ремонтът на жп линията Пд-Бс"

  8. Чалгата
    #2

    А не са в Чалгария!

  9. Смиреният
    #1

    Когато сигнализирате готовност да плащате от София до Бургас по 70-80 лв. в едната посока втора класа. Пък докато гледате да минете за има-няма 20 кинта, ще се возите на турчаляшки автобуси и ще подскачате на седалките, докато се друскате по магистралата от Оризово към София, дорде си повърнете червата.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.