Осем кандидати да ремонтират жп линията Пловдив-Бургас

Осем кандидати да ремонтират жп линията Пловдив-Бургас

От закупилите 94 фирми документация за участие в търга за рехабилитацията на жп линията Пловдив-Бургас, оферти подадоха осем, става ясно при отварянето на предложенията в четвъртък в Националната компания "Железопътна инфраструктура".

Обединение между българските "Трейс груп холд", "СК 13 Холд-инг" и италианската компания "СМС" се включи в надпреварата за изпълнението на поредния мащабен инфраструктурен проект от Оперативна програма "Транспорт" . Консорциум между двете български фирми плюс "Пи Ес Ай", "Виа строй инженеринг" и "Пътно строителство" Добрич АД даде най-ниската оферта за строежа на ЛОТ 2 на магистрала "Тракия" и е най-вероятният победител в търга. Тя също се финансира с пари от еврофондовете.

Проектът за рехабилитация на жп инфраструктурата по линията Пловдив-Бургас включва три позиции: Михайлово – Калояновец, Стара Загора – Карнобат, Карнобат – Бургас.

Грърцката "Терна" е дала оферта и за трите позиции, италианската "CLF" за втора и трета, чешката "ОХЛ ЖС" само за трета позиция, Консорциум "ЛВ-“Транспортно строителство и възстановяване“-“Главболгарстрой" – за трите, австрийската "SWIETELSKI" – също за трите, френската "TSO Chemin du corps de gard" – за първа позиция, консорциум между италианската "Салчеф" и българската "Енергоремонт" – за трите позиции и Съдружие "С.М.С.-Трейс - СК 13" за трите позиции.

Ремонтът на жп отсечката Пловдив – Бургас е първият голям железопътен проект, който ще стартира по оперативната програма "Транспорт". Индикативният му бюджет е 366.45 млн. лева, от които 64% се предоставят безвъзмездно от Кохезионния фонд на ЕС, а 36% е националното съфинансиране.

Дължината на отсечката е 291 км. Тя трябва да бъде модернизирана за 3 години, след което влаковете ще могат да се движат по нея със 130 - 160 км/ч при средна скорост от 80 км/ч сега. Това ще скъси пътуванията между двата града със 70 минути.

До 7 юни трябва да бъде избран победител в конкурса, а до месец-два ще стартира и процедурата за ремонта на релсовата отсечка София – Пловдив, каза транспортният министър Александър Цветков. След изпълнението на проектите от столицата до морето с влак ще се пътува с два часа по-кратко.

Точно преди година гръцката 'Терна", Съдружие "С.М.С.-Трейс - СК 13" и чешката ОХЛ ЖС се конкурираха в търга за реконструкция и електрификация на жп линията Свиленград - турска граница. Поръчката за 70 млн. лв., финансирана от еврофондовете, отиде при чехите.

Гръцката "Терна" работи по жп участъка Крумово - Първомай, чието строителство закъснява. Отсечката от Първомай до Димитровград пък се изпълнява от италианската "Асталди".

Още по темата
Още от Бизнес