
Осем кандидати подадоха оферти за доиграждане на околовръстното шосе на София от ж.к."Младост" до бул. "Цариградско шосе", където се прави връзка с магистрала "Тракия".
Прогнозната стойност на 6-километровия участък е 123 млн. лв. без ДДС и ще се финансира от републиканския бюджет, съобщи Агенция "Пътна инфраструктура".
В надпреварата участват всички големи в пътния бранш. Чужди компании не са подали оферти.
Кандидатите
До момента всички участъци от Южната дъга на околовръстния път са се изпълнявали от обединения с водещото участие на "Главболгарстрой". Сега "ГБС Инфраструктурно строителство" участва самостоятелно в процедурата.
Самостоятелно оферти са подали и "Трейс Груп Холд" АД, "ИСА-2000" ЕООД и "Хидрострой" АД.
Останалите четирима участници са обединения. Едното е "Ринг Роуд", в което влизат "Джи Пи Груп" АД и "Трансконсулт-22" ООД.
Другото е ДЗЗД "АПП СОП" с участници "Пътища Пловдив" АД и "Агромах" ЕООД.
Третото е обединение "Геопът СОП Младост", в което са "Геострой" АД и "Пътстрой 92" АД.
Последното е "ПСТ-СЕТ Младост" ДЗЗД с участници "ПСТ Груп" ЕАД и "Сет къмпани" АД.
Участъкът трябва да е готов през 2021 г.
Участъкът от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост" е последният за изграждане от Южната дъга на Софийският околовръстен път. Така за строителство ще остане само отсечката от западното направление между бул."България" и магистрала "Люлин", която е най-сложна и трудна заради застрояването.
Индикативната стойност на 6-километровият участък, който ще свърже столичният квартал "Младост" с магистрала "Тракия", е 123 млн. лв. без ДДС.
Срокът за изпълнение е 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране и 730 дни за строителство. Това е приблизително около 2.5 години. Така, ако през тази година бъде избран изпълнител и няма обжалвания, през 2021 г. участъкът би трябвало да е завършен.
Началото на проектния участък е при км 35+260, което е малко след края на пътния възел при пресичането на бул. "Цариградско шосе" и Софийския околовръстен път. Краят е при км 41+340, където отсечката ще се свързва с реконструирания през 2012 г. участък от околовръстното шосе.
Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.
Пресичането на Софийския околовръстен път с по-големите пътни артерии в района ще се осъществява чрез четири пътни възела - п. в. "Стар Лозенски път", п. в. "Патриарх Герман", п. в. "Самоковско шосе", п. в. "Младост".
Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над реките Искър и Кална. Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и други.
С реализацията на проекта ще се улесни движението на транзитния трафик и връзката между магистралите "Струма" и "Тракия".

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент