Още 10 км от магистрала "Хемус" ще са готови през есента

Държавната "Автомагистрали" започва строежа на още 32 км през пролетта

Още 10 км от магистрала "Хемус" ще са готови през есента

Още 10 км от магистрала "Хемус" – участъка между Ябланица и Бояза ще е готов през есента на 2019 г., а на пролет държавната компания "Автомагистрали" започва строителството на нови 32 км от аутобана. Това съобщи новият председател на Управителния съвет на "Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Георги Терзийски.

Далеч от камери и микрофони той избра строителството на ключовата за правителството магистрала между София и Варна за първа публична проява.

В момента със средства от републиканския бюджет се изграждат близо 26 км от магистрала "Хемус" - Ябланица - Боаза край Ловеч и Белокопитово - Буховци край Търговище.

Участъкът Ябланица – Боаза ще е готов половин година предсрочно

Десет километровия участък между Ябланица и Бояза, който струва 55 млн. лв. на бюджета, ще е готов около половин година предсрочно, обеща Терзийски. Вместо през март 2020 г., както е по договор, обектът ще бъде предаден още през есента, уточни той.

През май-юни ще започне полагането на асфалта в участъка. Организацията на работа по трасето е много добра, изпълнени са около 75% от предвидените строителни работи, отчете Терзийски.

В момента на обекта работят около 250 души и над 150 специализирани машини. От няколко дни се работи и на трисменен режим, каза инж. Живко Недев, изпълнителен директор на "Хидрострой".

Той обясни, че на отсечката между Ябланица и Боаза се изгражда най-големият армонасип у нас - 45 метра общ насип, от който 28 м армонасип. Това е почти вертикална стена на откоса и в конструкцията на насипа се вложени специални укрепителни мрежи и системи.

Автомагистралният участък ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 метра, две ленти за спиране по 3 метра, средна разделителна ивица - 2 метра, водещи ивици и банкети. Ще бъдат построени 5 селскостопански подлеза и 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път Брестница - Съева дупка.

Връзката с първокласния път Коритна - Белокопитово ще се осъществява чрез етапна връзка при 87-ти километър, която ще се изгради в близост до село Брестница.

Инвестицията в обекта е за близо 55 млн. лв. без ДДС.

"Автомагистрали" започва да строи през пролетта

През пролетта ще започне строителството на още две отсечки от магистрала "Хемус".

В края на април - началото на май стартира изграждането на отсечките - от Боаза до пътен възел "Дерманци" (15.26 км) и от пътен възел "Каленик" до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч (17 км), съобщи Георги Терзийски.

Строител на обекта е държавната компания "Автомагистрали", на която правителството отпусна над 1.3 млрд. лв. за изграждането на 134 км от магистрала "Хемус" от пътен възел "Боаза" до разклона за Велико Търново. Досега държавната компания не е строила магистрали, а винаги е възлагала поръчките на частни фирми. В края на миналата година тя подписа рамкови договори с 8 строителни фирми, за които се предполага, че ще строят магистралата по формулата "наем на техника" и "доставка на материали".

Управителният съвет на АПИ няма никакви съмнения в строителя, тъй като през годините държавното дружество "Автомагистрали" е изпълнило редица сложни пътни обекти и съоръжения, каза Терзийски без да посочи кои. Самият Терзийски не разбира нищо от пътища и преди да застане начело беше областен управител на Ловеч и шеф на Инспекцията по труда в града.

Работи се по подготовката и на останалите отсечки от магистрала "Хемус". Техническото проектиране на участъци 4, 5 и 6 ще бъде изпълнено през 2019 г. Целта е цялостното изграждане на магистрала "Хемус" в участъка от Боаза до разклона за Велико Търново да приключи до 2024 г., каза още Терзийски, цитиран от АПИ.

Споделяне

Още от България